Sidan 35 av 53 FörstaFörsta ... 252627282930313233343536373839404142434445 ... SistaSista
Resultat 511 till 525 av 782

Ämne: Resor

Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Huvudstadsvy...

Kista Victoria Tower - Norra Stockholms nya 40-våningsskrapa öppnar snart upp sina portar!

KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

Erfaren medlem Astronaut:s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av Embrace Visa inlägg
    Huvudstadsvy...

Kista Victoria Tower - Norra Stockholms nya 40-våningsskrapa öppnar snart upp sina portar!

Det där var ju något nytt.. Men om det är snyggt är en annan femma.
    I know someday you'll have a beautiful life
    I know you'll be a star in somebody else's sky
    But why, why, why can't it be, can't it be mine?

Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Dagens SvD 31/8:

http://blog.svd.se/resebloggen/2011/...-turistfallor/

CNN:s rese- och livsstilssajt CNNGo.com har plockat fram världens värsta turistfällor.

Två av dem som toppar:

Times Square i New York i USA:

"En stor teve, en massa utomhusreklam och kedjebutiker som du hittar var som helst i USA.
    New York-borna undviker platsen med nästan samma beslutsamhet som tomma taxibilar"

Lutande tornet i Pisa i Italien:

"Pisas lutande torn har en spännande historia, men som turistattraktion
    finns det inte mycket att säga om det... mer än att det lutar"

HaHaHa
    Kunde knappt ha sagt det bättre själv.
    Jag tycker som sagt att Italien och New York (tillsammans med Barcelona)
    är några av de absolut överdrivet mest
    överskattade resmålen någonsin.
    Central Park var inte så dumt dock men det är ju en park
    vilket ju endast visar hur glad man blir att äntligen
    få "komma ut ur" och få en paus ifrån
    storstadsjungeln.
    Rom var ingen favorit med sina alldeles för många ruiner
    men däremot hade ju Venedig en ganska unik känsla.
    Huvudstaden i Katalonien är trevlig men inte SÅ fantastisk...
    Senast redigerat av Embrace den 2011-08-31 klockan 13:11.

Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    De delarna av ön verkar också väldigt häftiga. Inbillar mig att "Korpen flyger" spelades in på sydkusten, men jag kan ha fel. Hulda hade kunnat få en resa till sydkusten om hon hade föredragit det, för den delen. Alltid kul att se folks bilder från resor, speciellt när det är ett ställe man själv väldigt gärna vill besöka.

EDIT: Tror jag har sagt det förr, att London är en av världens mest överskattade städer. Det finns säkert mycket shopping, kultur och restauranger, men om man struntar i sådant och i första hand vill se vackra städer så är inte London så mycket att hurra för. Därav min uppfattning att London är överskattad. Då tycker jag Paris har betydligt mer charm. Och vad gäller Tyskland så säger jag inte att det är något fel på tyska städer - de kan säkert vara underskattade - men att påstå att de är bättre än Italien och Frankrike eller vad Embrace nu skrev, det är en ytterst subjektiv åsikt. Jag kan överhuvudtaget tycka att många kända städer är överskattade. Så mycket bättre blir det inte för att en stad är stor och energisk. Okej, lite då kanske, men mindre städer (och byar) med fina omgivningar kan vara så ändligt mycket mer charmiga. Känns det inte som om folk vallfärdar till städer som Barcelona därför att det finns en hype? Inget ont om Barcelona, men att flyga hela vägen till Spanien för att ha been there, done that - på tre dagar - är väl aningen överkill ändå. Bättre att ge hela Katalonien en chans under en eller ett par veckor. Det finns så mycket att upptäcka, Montserrat inte att förglömma. Fast det finns ingen sådan hype och därför kommer knappt en människa på att det är en möjlighet ...
    Oj, här var ett reseerbjudande jag missat. Tackar ödmjukast även om det var symboliskt. Island verkar fascinerande - även om jag just nu skulle vilja resa typ vart som helst där det inte regnar så förbannat, och då känns island lite fel
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)

& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Astronaut: Visa inlägg
    Det där var ju något nytt.. Men om det är snyggt är en annan femma.
    Den ser ju lite ut som en gigantisk glittrande gravsten så det passar
    ju ganska bra att den står på plats i ett ställe med namnet Kista...

K.Engdahl
    Guest

Standard

På onsdag tuffar tåget mot Arlanda och sedan väntar Londonweekend med älskling. Är helt stört längtig! Femte Englandsbesöket nu men man blir inte mindre peppad för det. Uppenbarligen.

Och den 29 november åker jag på jobbresa till Bryssel i tre dagar. Har dock hört att det är en äcklig stad. Men ändå!

Erfaren medlem Ett öde värre än dödens avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av K.Engdahl Visa inlägg
    På onsdag tuffar tåget mot Arlanda och sedan väntar Londonweekend med älskling. Är helt stört längtig! Femte Englandsbesöket nu men man blir inte mindre peppad för det. Uppenbarligen.

Och den 29 november åker jag på jobbresa till Bryssel i tre dagar. Har dock hört att det är en äcklig stad. Men ändå!
    Om man gillar Tintin kan nog Bryssel vara något. Jag har för mig att stan är rätt stolt över "sin" figur, och att det bland annat finns nåt museum. Och London. Ja hela Storbritannien är härligt. När jag tågluffade där i början av 90-talet, började jag efteråt smida allvarliga planer på att flytta dit.

K.Engdahl
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av Ett öde värre än döden Visa inlägg
    Om man gillar Tintin kan nog Bryssel vara något. Jag har för mig att stan är rätt stolt över "sin" figur, och att det bland annat finns nåt museum. Och London. Ja hela Storbritannien är härligt. När jag tågluffade där i början av 90-talet, började jag efteråt smida allvarliga planer på att flytta dit.
    Jag har nog ingen åsikt alls om Tintin mer än att jag gillar namnet på hans hund. Jag har mest hört att stan kryllar av äckliga EU-gubbar och horor. Men fan, nåt skoj kan säkert komma ur den resan också. Jag ska få träffa EU-parlamentariker och gå på föreläsningar om feministiskt initiativ i EU, kan säkert vara intressant

Ja, Storbritannien är grejor! Kommer bli hur fint som helst. Minst!

Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Jag har nog ingen åsikt alls om Tintin mer än att jag gillar namnet på hans hund. Jag har mest hört att stan kryllar av äckliga EU-gubbar och horor. Men fan, nåt skoj kan säkert komma ur den resan också. Jag ska få träffa EU-parlamentariker och gå på föreläsningar om feministiskt initiativ i EU, kan säkert vara intressant
    Jamen då blir ju inte stan så himla viktig

K.Engdahl
    Guest

Standard

Jamen då blir ju inte stan så himla viktig
    Nej, inte egentligen. Har dock två dagar att slösa bort på vad som helst men några fik lär väl finnas så jag överlever nog. Frågan är hur jag ska klara att hålla min EU-kritiska röst tyst

Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Nej, inte egentligen. Har dock två dagar att slösa bort på vad som helst men några fik lär väl finnas så jag överlever nog. Frågan är hur jag ska klara att hålla min EU-kritiska röst tyst
    Sjung på den gamla dänga

K.Engdahl
    Guest

Standard

Sjung på den gamla dänga

HAHA! tack för tipset

Standard

Åh, vad härligt, jag älskar London!

Har en kompis som precis kom hem därifrån. Lite avis är jag ju, haha ;-)
    Kent är en himmelsk drog ♥

K.Engdahl
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av Kvinnan i den vita hatten Visa inlägg
    Åh, vad härligt, jag älskar London!

Har en kompis som precis kom hem därifrån. Lite avis är jag ju, haha ;-)
    Ja, London är hur bra som helst!

Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Ja, London är hur bra som helst!
    En av mina favoritstäder av alla de städer jag har besökt. Jag har varit där ett antal gånger, men man finner ständigt nya favoritställen och platser varje gång. Efter några besök så är de där "måstena" redan avbockade och uttjatade, då kan man istället unna sig åt att finna andra pärlor. T.ex. pubar, parker, små konsertställen, stand up-hak och second handgator.

Bland mina övriga favoritmål jag besökt, då vi ändå är inne på ämnet resor, får väl bli de ganska klyschiga och förutsägbara Paris, Rom och N.Y. Annars är Sicilien, Sardinien och västra Italien aldrig fel.

Å andra sidan kan det ibland vara en befrielse att bara få komma bort någonstans, vare sig det är USA, London, Köpenhamn eller Malmö.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

Sidan 35 av 53 FörstaFörsta ... 252627282930313233343536373839404142434445 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •