Imorgon hoppas jag hinner planera lite inför min onsdags-tripp till Köpenhamn. Minst ett smörrebröd måste det bli (ska tydligen lika ett fint smörrebrödsställe i närheten av Amalienborg), en titt på Henrik Vibskovs senaste kreationer på Krystalgade, och varför inte en fika hos säkert svindyra (men ack så tilltalande) Mette Blomsterberg?![]()
Det är ju sådana här hus jag älskar, allra helst i stadsdelen Vesterbro
![]()
Efter fyra nätter i Berlin kan jag konstatera att staden slår Paris på flera plan. Men Embrace borde sluta klaga på klottret i Stockholm, jag har aldrig sett så mycket gatukonst och/eller klotter i innerstan.
I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.
Tror iofs inte att Embrace gillar klottret i Berlin heller ... Undra hur han ser på klotter i Tyskland ...
Själv spånar jag på tre resealternativ:
1. Tanzania - Sydafrika
2. Stockholm - Istanbul
3. Stockholm - Färöarna - Seydisfjördur - Reykjavik - Tromsö - Stockholm
(med cykel förstås)
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
Nej, förstås inte. Jag blev mest paff av iakttagelsen.
Nej, det missade vi, men kanske något att göra om jag återvänder. Vi promenerade mycket (som man oftast gör i storstäder) och gjorde egna observationer.
Bland det mest intressanta, tycker jag, är stadsdelarnas egna präglar.
I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.
Efter förra årets tågluff är jag vansinnigt sugen att dra iväg nånstans i sommar igen. Men antagligen blir det inget längre eftersom pengar måste sparas till Australienresan (förhoppningsvis) nästa år. Det blir en vecka i Falun/Borlänge iaf.
Jag älskar allt hon gör
Baby jag tror jag är kär
I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller
Fortare och fortare för varje andetag
"Skölj ner rikligt med absint"