Åh, vad glad jag blirHarry Potter är något av det bästa som finns, så jag är väldigt pepp på rundvandringen. Och jag såg att du åker hem från London den 7 juni, då kommer vi att avlösa dig, för vi ska dit den 8 juni, haha. Ska försöka att inte läsa dina uppdateringar om Leavesden förrän jag är hemma igen bara, har hållit mig undan från spoilers ganska bra hittills! (:
"If there's one thing I've grown to NOT expect it's good reviews.
The ONLY thing from me that the British press will review positively is my death." - Morrissey
Nu ska jag upptacka Harlem och Bronx pa egen fot.
Kul att besoka platser man hort talas om sa lange.
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
Precis hemkommen från en intensiv studieresa på fem dagar i Kroatien. Så himla rent fint vatten! Dubrovnik var väldigt fint och Makarska rivieran hade några fina pärlor också. Split var mycket mindre än jag trott. Vackra bergsvägar längs hela kusten med fin (läskig) utsikt. Ingen större kulinarisk upplevelse men ölen var godNågra minnesvärda ärr kommer jag få med mig då jag givetvis både blev biten av äckliga insikter och skålade sönder drinkar rakt i handen men fina vänner har jag hittat och några foton blev det. Blev dessutom fina stämplar i passet, sånt är man ju inte bortskämd med längre.
Nästa utlandsresa går till Marmaris i augusti och i slutet av september drar jag till Istanbul. Så det här reseåret kan nog bli rätt bra det också.
Ungefär som man gissar. Mäktig bebyggelse (om än i mer sjaskigt/skitigt skick än man kanske kan föreställa sig).
Intensivt med människor, om än mer greppbart/trovärdigt när man väl får se det i verkligheten.
En rätt maffig upplevelse av betong helt enkelt.
Finns några gröna ställen också. Central Park och High Line t.ex.
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
Jag funderar skarpt på att boka en långweekend till mallorca över midsommar. Det borde man väl kunna göra? Och midsommar kan ju vara en jävla skithelg om det inte finns nån rolig fest att gå på och det verkar det inte göra i år. Bästa folken skall till norrland.
and goddamn, I don't seem to have learned
that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)
& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod
Jag vill till Georgien. Känns som en oupptäckt pärla.
Besegra inte
Slå inte tillbaka
Ge inte upp
Mmm så blir det Cypern den 4 juli.
Besegra inte
Slå inte tillbaka
Ge inte upp