Nu var det länge sedan jag var i Venedig så om jag skulle dit igen så kanske jag tycker annorlunda.
Minns att jag tyckte något i stil med att staden är byggd ute på lagunen för att undgå rövare och att det kändes så konstigt att bygga något så 'jobbigt' att ta sig till för man måste ha båt mellan husen med....
Alltså jag tänkte nog som en superrationell nordbo
I Venedig var jag dessutom bara en dag men i Rom har jag promenerat i sammanlagt fyra veckor vid olika tillfällen så jag har ju upplevt Rom mkt mer och även Florens
blablalbla
Skulle vilja åka till Montreal igen för det var så europeiskt i vissa delar ...
Har promenerat i Chigago en dag (mellanlandning) och jag blev så förvånad att jag blev impad av skyskrapor det trodde jag inte att jag kunde bli.
Äh jag tror att var man än åker så om man får rätt 'ingång' till staden , med intressanta fakta så kan man uppleva allt som sevärt.
Tex många av våra mellanstora städer där man rev ut stadskärnor och byggde rationellt och fult kan tyckas men det var så synen var på gammalt /nytt på -50 och -60 talet. Jag har ändrat åsikt ,,, inte att det är vackert som Florens men den staden blev ju ett museum för de blev fattiga efter Medici-väldet och hade aldrig råd att modernisera staden som nu idag är superhäftig

(inte omodern)
blablabla
eller vad ?
Jomen på fullaste allvar, om man får veta bakgrund till allt möjligt så ser man saker helt annorlunda och inte så ensidigt