Bara jag som har tänkt på att man får R.Ö-D om man byter ut siffrorna i titeln mot bokstäver...?
Häftigaste grejen på länge faktiskt!
Mycket imponerande!
Kan omöjligt vara en slump!
KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg
Det kan vara en ren tillfällighet.
Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di
Koder... nu kommer ju vissa att fortsätta leta dolda budskap i evighet...
Jag hade lite svårt att ta till mig den här låten först, men sen körde jag bil i mörkret i massivt snöfall - och plötsligt - spelade 18.29-4 och stämning! Lite julstämning... som att blir väckt och körd till julottan i halvdvala. Allt föll på plats!
Det var rätt coolt ja. Men häftigaste är nog fortfarande att man får 747 och man byter ut medlemmarnas bokstäver i för- och efternamn mot siffror och adderar alltihop. Fast det gäller väl inte längre nu när Harri inte är med...
Jaså det är 18:29-4 som är albumets titelspår, intressant!
Du log genom fräknarna
med tårar i ögonen
Allt fanns i ögonen
Allt finns i ögonen
Vad jag finner mer intressant att vissa här inne inte ens räknar denna låt som ett spår på albumet innan (på omröstningar om bästa respektive sämsta spår har den inte ens funnits med) men nu är den helt plötsligt ett titelspår.
Förövrigt den låt som växt starkast för mig sedan jag fick tillgång till albumet.
Senast redigerat av Vettvilling den 2009-12-21 klockan 09:08.
Det måste vara den mest efterblivna omröstningen jag varit med om.
Eftersom det är en låt på albumet, som passar in bättre än vad många verkar förstå, så har det väl all rätt att vara med även om inte herr berg sjunger eller vad ditt argument nu var för att lämna låten ute?
Ang. verkligen så är det en b-sida så det är ju inget spår man bör kunna rösta på i det sammanhanget. Och jag tolkade ditt "intressant" som att låten helt plötsligt fick en helt ny innebörd, som den helt plötsligt var värdig att kallas egen låt på skivan. Det fann jag intressant.
Naturligtvis ska "psalmen" räknas till albumet på samma villkor som de övriga 10 spåren - även om det nu råkar vara en pensionärskör som sjunger den.
Synd bara att vissa envisas med att aldrig lyssna på låten. Jag pratade med min syster i helgen och hon avslöjade att hon alltid hoppar över den...