Räknar man inte kapitel:stycke-rad?
bokstav 18 = r
bokstav 29 = ö
bokstav 4 = d
?
(inte jag som kom på det, en kompis som inte är medlem här)
håller med. visst passar texten i matteus 18:29 in, om man nu är öppen för just den kopplingen. men mer troligt vore att det handlar om bibeln artonde bok i så fall, dvs jobs bok (vilket är citerat tidigare i tråden).
men man avläser aldrig ett bibelvers 18:29-4. dels för att det i så fall skulle handla om två kapitel, alltså 18:29-19:4. bibelcitat avläses [bok] [kapitel]:[vers]-[vers].
intressant diskussion när ingen verkar ens veta hur man ska tolka 18:29-4 för att få det till en bibelvers..
tror mer på röd-kryptot.
Senast redigerat av olivia b den 2009-12-29 klockan 19:00.
lite halv-offtopic: kören som sjunger heter ju tonaterna. det har satt sig på min hjärna eftersom jag verkligen inte förstår namnet de har valt. uppenbarligen anspelar det på ordet tonarterna och ska vara lustigt på nåt sätt, men är den nån som förstår hur?
de heter tonaLerna, inte tonaterna. du vet, tonal.
Senast redigerat av olivia b den 2009-12-29 klockan 20:32.
sant.
men allt är väldigt långsökt.
kul.
Att det skulle vara Job. 29:4 tycker jag känns mindre troligt än [vilken bok som helst] 18:29, eftersom man aldrig numrerar böckerna och kolonet sitter just där det sitter.
Det blir lite skumt att hamna i nästa kapitel med -4, men det går alltså?
Att siffrorna 18, 29, 4 står för R, Ö, D tror jag med, men det påverkar inte min upptäckt eftersom jag utgått ifrån att vi redan hade talen, och sedan bara slagit upp dessa i bibeln och fått material till låtar.
Jag själv kollade först i Matteus eftersom jag fattade som om det är den viktigaste boken i nya testamentet och/eller bibeln, den är t ex överst i Bibeln online :P
Senast redigerat av Trångbodd den 2009-12-29 klockan 23:09.