Sidan 10 av 39 FörstaFörsta 1234567891011121314151617181920 ... SistaSista
Resultat 136 till 150 av 575

Ämne: Liverpool FC

Erfaren medlem bcqs avatar
    Reg.datum
    Nov 2005

Standard

Men du har ju ingen koll Björn.
    Inget roligt att ha en vettig diskussion när du inte vet vad du pratar om.

Standard

Känns lite avslaget med Europa League, men förhoppningsvis blir det en rolig match ikväll ändå. Viktigt att vi får med oss 1 mål från Frankrike, då tror jag vi grejar det ganska enkelt på Anfield.
    Spöklikt vit
    i solskens dis

Reg.datum
    Nov 2005

Standard

En del förrändringar kommer att göras inför kvällens match. Dock är de flesta förrändringarna i backlinjen vilket även medför förrändringar på andra ställen.

Klockan 19:00 är det avspark i Europa League mot det franska laget Lille på bortaplan. En del ändringar i startelvan har skett jämnfört med matchen mot Wigan i måndags. Så här ser kvällens lag ut.

Startelva:

Reina

Johnson, Agger, Carragher, Insua,

Mascherano, Lucas,

Kuyt, Gerrard, Babel,

Torres

Bänk: Cavalieri, Aquilani, Riera, Kyrgiakos, Ngog, El Zhar, Kelly

Klockan 19:00 startar matchen och den ser ni på TV4 Sport

Personligen hatar jag den där jävla uppställningen.
    4-2-3-1 funkar inte i mitt tycke, gerrard är på tok för högt upp i banan där han absolut inte ska vara, och våra TVÅ mittfält blir förvirrat och det blir fler pass upp till Torres.
    Och varför spelar Lucas istället för Aquilani?
    Visst, Lucas slår flest pass i Premier League men Aquilani måste komma in i Premier League och lära sig tempot.
    Sen så blir det för stor press på Torres ensam där uppe, spelar man en klassisk 4-4-2 så är inte Torres ensam och då får motståndar backlinjen mer och göra och tänka på.
    Men jag vet inte.
    Blir inte klok på Benitez.
    Senast redigerat av bcq den 2010-03-11 klockan 17:13.

Standard

Efter inhoppet mot Wigan är jag tveksamt till om det är rätt att starta Johnson. Han var verkligen kass, såg inte alls matchtränad ut.
    Spöklikt vit
    i solskens dis

Reg.datum
    Nov 2005

Standard

Återigen en besvikelse från Liverpool.
    Men vi hade ju någon typ av anfallsspel nu när Babel fick spela från start.
    Fortsätt så så kanske vi har en chans om fjärdeplatsen i ligan.

Standard

Man är ju inte förvånad iaf. Tror dock vi vänder det hemma. Såg bättre ut än mot Wigan och det borde verkligen blivit nåt mål av chanserna. Med tanke på det motstånd vi har kvar i ligan ska inte en fjärdeplats vara helt omöjligt.
    Spöklikt vit
    i solskens dis

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2004

Standard

Missade totalt att matchen sändes på TV4-Sport. Kanske lika bra det.
    "Jag har inte längre något vettigt att säga med min jävla signatur"

Reg.datum
    Nov 2005

Reg.datum
    Nov 2005

Standard

Ser ni möjligheterna?

Reina

Glen, Carra, Agger, Insua

Babel Gerrard Masken Riera

Torres Pacheco

Reina

Maxi Gerrard Masken Benny

Torres Pacheco

Reina

Babel Gerrard Masken Aquilani Riera

Torres

Reina

Kuyt Gerrard Masken Riera

Torres Pacheco

Reg.datum
    Nov 2005

Standard

Offensiven: Glen, Agger, Insua, Maxi, Gerrard, Babel, Riera, Kuyt, Aquilani, Torres Pacheco.
    Defensiven: Mascherano & Carra.

Benitez sluta tänka bakåt istället för framåt, våga ta en chansning, sluta stå och vifta "hem och sluta skrik "back, back, BACK" så tror jag det skulle bli mer mål, och det skulle kanske blir mer mål bakåt, men vi måste våga satsa framåt också.

Reina är den enda spelaren denna säsong som hålt en "normal-standard".
    Det är helt sjukt egentligen.
    Senast redigerat av bcq den 2010-03-15 klockan 02:34.

Reg.datum
    Nov 2005

Standard

Idag spela Liverpool den bästa fotbollen man gjort på avsevärt länge.
    Man spela med ett mycket stort självförtroende och ingen spelare underprestera!
    Så går det när man vågar bänka Kuyt och Lucas!

Matchens kanske bästa spealre var Aquilani som faktiskt gjorde sitt första mål för Liverpool och sitt första mål i Premier League.
    Hela laget spela som ett lag och alla spelare spela sin bästa fotboll, framför allt mittfältet.

Passningsspelet var klockrent och anfallet var fartfyllt, fantasifullt och framför allt så våga man satsa framåt.

Försvarspelet var också det riktigt bra, förutom en dunder miss i slutet av matchen som resultera i att Pompey gjorde ett reduceringsmål.

Pompey bjöd inte mycket på motstånd, och var riktigt dåliga periodvis.
    Försvarspelet var uruselt och man gjorde dunder missar varje gång Liverpool anföll.

Slut resultat blev 4-1 till Hemma laget Liverpool.
    Liverpool dominerade från start och fick rejäl utdelning runt halvtimmen spelad då man gjorde tre mål på sex minuter. I tur och ordning målade Torres, Babel och Aquilani.
    I andra halvlek lyckad Torres dundra in sitt andra mål för kvällen.

Medlem
    Reg.datum
    Mar 2004

Standard

Riktigt skön seger igår, men Pompey var ju vansinnigt svaga.
    Men gött var det iaf!

Medlem
    Reg.datum
    Mar 2004

Standard

Bra tråd det här förresten

Reg.datum
    Nov 2005

Standard

Albert Rieras dagar i Liverpool ser ut att vara räknade och den tidigare Espanyol spelaren hoppas på en övergång till ryska ligan för att få speltid innan sommarens VM.

Riera har i ett uttalande till Radio Marca gått ut med att han funderar på att lämna Liverpool, efter att förhållandet med Rafa Benitez nått ett läge där han tror att managern har något personligt emot honom.

Det har inte varit någon rolig andra säsong för Riera i Liverpool, med stora skadeproblem och väl i speldugligt skick så får han finna sig i att mestadels vara utanför laget.

Riera säger sig därför vara redo att flytta för att få speltid och visar tydligt att han inte är nöjd med Rafa Benitez sätt att leda laget.

"När managern inte pratar med dig och du är i bra form utan några fysiska problem och tränar bra, då kan du inte tro något annat än att det är personligt.

"Laget spelar dåligt och behöver ändringar. Om jag gör något dåligt och du är min manager och litar på mig, då hade du berättat för mig vad jag gör fel och vad jag måste göra för att få spela. Det faktum att Benitez inte säger något är det som gör mest ont.

"För tillfället är det bara i Ryssland som marknaden är öppen. Jag har erbjudanden från två klubbar och med tanke på min situation så har det fått mig att tänka en hel del. Mitt mål är att åka till VM och för att uppnå det så måste jag få spela."

Riera säger sig inte vara ensam om att ha kommunikationsproblem med managern.

"Han tror att han bestämmer allt och vänder bara döva örat mot alla andra. Dialogen med spelarna är i praktiken obefintlig."

På frågan om Benitez kan vara aktuell som ny manager för Real Madrid, efter Manuel Pellegrini, så svarade Riera.

"I Madrid vill de att du ska vinna och spela en underbar fotboll. Vi är effektiva, men vi spelar ingen underhållande fotboll."

Där har vi kanske problemet?

Reg.datum
    Nov 2005

Standard

yss blev laget som startar i kvällens match mot Lille i Europa League på Anfield officiellt. Det har skett två ändringar i laget jämnfört mot i måndags när man spelade mot Portsmouth.

Ändringarna som skett i startelvan sedan i måndags är att Aquilani och Rodriguez byts ut mot Lucas och Kuyt. Aquilani har varit magsjuk tidigare i veckan och är inte ens med på bänken ikväll av förklarliga själ. Maxi är sk cuptied vilket innebär att han inte får spela i Europa League. Kvällens lag ser ut så här i sin helhet.

Startelva: Reina, Agger, Carra, Johnson, Insua, Mascherano, Lucas, Babel, Kuyt, Gerrard, Torres

Avbytare: Cavalieri, Benayoun, Kyrgiakos, Ngog, Degan, El Zhar, Kelly

Lille har 1-0 med sig från sitt hemmamöte så Liverpool måste vinna med minst 1-0 för att få matchen till förlängning. Även regeln om bortamål finns i Europa League så ni alla är medvetna om detta.

Klockan 21:00 börjar matchen och den sänds på TV4 Sport.

Personligen så tror jag att detta laget inte har det som krävs för att vinna.
    Bänka Lucas och ersätt honom med Gerrard och in på Benny.
    Eller så bänkar man Lucas och ersätter honom med Gerrard och sätter in N'gog så vi kör 4-4-2 istället för den där vidriga 4-2-3-1 uppställningen.
    Vad tycker ni?
    Senast redigerat av bcq den 2010-03-18 klockan 19:40.

Sidan 10 av 39 FörstaFörsta 1234567891011121314151617181920 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •