Stannar Torres och vi köper en riktigt fin ytter typ som A Young, en mittfältare som är stark och har ett spelsinne som Gerrard och en riktigt snabb vänsterback med en fin vänsterfot och en "modern" mittback (typ Pique) så lovar och svär jag att vi kommer vara och slåss om både Liga-titeln och CL-titeln.
Det är trist att Torres lämnar Liverpool. Inte så att jag är Liverpoolsupporter eller nåt, men varje gång en profil i en klubb lämnar påminns man om att fotboll idag bara handlar om pengar. Det är en sorgesam tanke.
Utan tvivel är man inte riktigt klok
Torres - ej klar för Chelsea ännu men verkar på god väg
Carroll - klar för LFC!
Adam - på väg in...
Young - inte ett ljud på flera timmar
Warnock - dito
Carra är frisk igen! Konchesky utlånad till Forest och Ayalas förväntade utlåning till Derby sket sig p g a skada.
Kära LFC-vänner! Januarifönstret är slut för den här gången och det är bara att konstatera att det har varit en hektisk, spännande dag, där vi alla har slitits mellan hopp och förtvivlan.
Personligen tycker jag ändå att det blev en bra finish på det hela (även om jag gärna sett Adam och/eller Ashley Young också men det hade nästan varit FÖR bra).
* Fernando Torres - förlorad till Chelsea. Skriver ett 5,5 års kontrakt. 50 milj GBP.
* Andy Carroll - Newcastles centertank kommer till Liverpool - också på ett kontrakt som sträcker sig 5,5 år. 35 milj GBP. Obekräftad summa.
Sedan bidde det ingen Charlie Adam och ingen Ashley Young och ingen Stephen Warnock.
Men vi har Carroll och vi fick Suarez i fredags och det känns bra med ett radarpar som kan skrämma skiten ur de flesta försvar de närmaste åren. Och vi har kvar Stevie och vi har kvar Pepe och vi har kvar Carra som gör comeback på onsdag. Och vi har kvar slitvargen Kuyt och vi har inte minst Meireles. Tänk på det!
Paul Konchesky har lånats ut till Nottingham Forest och meningen var att också Daniel Ayala skulle ha lånats ut till Derby, men en skada satte stopp för det i sista stund.
Ingen Honda, ingen Eila, ingen N´Zogbia. Dessa blev aldrig ens omnämnda från seriösa källor under dagens lopp.
Allt som allt en dag som innehöll både glädje och lite sorg.
Torres din äckliga jävel. Jag hatar dig så jävla mycket nu!
Men det är fint att vi fick Carrol och Suarez.
"Jag har inte längre något vettigt att säga med min jävla signatur"
Glenn Hysén, den gamle Poolräven, önskar Torres lycka till i Chelsea och tackar för den tid som varit. Härligt att se glädje istället för hat, fotboll är trots allt bara fotboll! Själv skiter jag fullständigt i både Liverpool och Chelsea, men hellre att en spelare, oavsett klubbadress, får gå vidare och söka lyckan på annat håll än tvingas kvar där han/hon uppenbarligen tycker sig ha gjort sitt.
Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...