Sidan 2 av 8 FörstaFörsta 12345678 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 118

Ämne: Moraltestet

Erfaren medlem svantees avatar
    Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av sofia747 Visa inlägg
    På vilket sätt skadar det den stora massan till skillnad från hur tex alkohol gör det?
    Varför jämför du alkohol som något mer skadligt än droger?
    Narkotika får människor att fatta likadana/värre beslut.
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

Erfaren medlem moongirls avatar
    Reg.datum
    Jun 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av bcq Visa inlägg
    Vad spelar det för roll om man far illa?
    Det är ju fortfarande min egna fria vilja, vill jag ha sex med en person mot betalning så är det en självklarhet (i mina ögon) att man ska få göra det.
    Edit: Sen så väljer man själv hur det ska gå till och vem man vill ligga med, och det ökar verkligen sin egen säkerhet.

Samma sak gäller det med droger, vill jag knarka så ska ingen komma och säga att jag inte får det, det är lika fel, för jag VILL det.
    Frihet är överskattat.
    Människor behöver begränsning.
    Signatur.

Erfaren medlem bcqs avatar
    Reg.datum
    Nov 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av moongirl Visa inlägg
    Frihet är överskattat.
    Människor behöver begränsning.
    Det var verkligen hemskt sagt.

Erfaren medlem moongirls avatar
    Reg.datum
    Jun 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av bcq Visa inlägg
    Det var verkligen hemskt sagt.
    Jag menar inte på ett hemskt vis.
    Signatur.

Reg.datum
    Nov 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av moongirl Visa inlägg
    Jag menar inte på ett hemskt vis.
    Givetvis inte.

Erfaren medlem Mr. ?s avatar
    Reg.datum
    Nov 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av svantee Visa inlägg
    Missbruket får följder som skadar den stora massan, ja.
    Allt bruk av droger är inte missbruk.
    "I was doing a lot of complaining about the ridiculous prices of CD. I called them out for being greedy fucking assholes. I didn't get a chance to check, has the price come down at all? Okay, well, you know what that means - STEAL IT. Steal away and give it to all your friends and keep on stealin'. Because one way or another these motherfuckers will get it through their head that they're ripping people off and that that's not right."

Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av Mr. ? Visa inlägg
    Allt bruk av droger är inte missbruk.
    Hur beroendeframkallande är droger och hur vanligt är det att folk lyckas hålla det på en "lagom nivå"?
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

Reg.datum
    Nov 2008

Standard

1. I självförsvar ja.
    Hur kan det vara självförsvar i krig? Ska dom två arméerna stå och stirra på varandra och skjuta först när dom känner sig hotade? Jag tror knappast att frågan gäller civila för då är det strunt samma om det är krig eller inte.
    "I was doing a lot of complaining about the ridiculous prices of CD. I called them out for being greedy fucking assholes. I didn't get a chance to check, has the price come down at all? Okay, well, you know what that means - STEAL IT. Steal away and give it to all your friends and keep on stealin'. Because one way or another these motherfuckers will get it through their head that they're ripping people off and that that's not right."

Reg.datum
    Nov 2008

Standard

Hur beroendeframkallande är droger och hur vanligt är det att folk lyckas hålla det på en "lagom nivå"?
    Det beror ju på ditt klappmongo. Braj har inget beroendeframkallande medel medan meth kan hooka en redan efter några sprutor. Men vad har det med saken att göra? Bara för att man är beroende så behöver man ju inte missbruka. Man kan ju vara ansvarsfullt beroende också, typ bara dra en lina varje morgon innan man går ut med hunden för att piggna till, precis som kaffe.

Moderator sofia747s avatar
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

Varför jämför du alkohol som något mer skadligt än droger?
    Narkotika får människor att fatta likadana/värre beslut.
    För att det också skadar den stora massan.
    Min grundprincip är att man får ta precis vad man vill och bruka det hur som helst. Gör man något dumt sen får man ta konsekvenserna. Precis som när det gäller alkohol.

Hur kan det vara självförsvar i krig? Ska dom två arméerna stå och stirra på varandra och skjuta först när dom känner sig hotade? Jag tror knappast att frågan gäller civila för då är det strunt samma om det är krig eller inte.
    En soldat i krig kan väl fortfarande använda sig av självförsvar eller?
    Jag älskar allt hon gör
    Baby jag tror jag är kär
    I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller

Fortare och fortare för varje andetag
    "Skölj ner rikligt med absint"

Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Det beror ju på ditt klappmongo. Braj har inget beroendeframkallande medel medan meth kan hooka en redan efter några sprutor. Men vad har det med saken att göra? Bara för att man är beroende så behöver man ju inte missbruka. Man kan ju vara ansvarsfullt beroende också, typ bara dra en lina varje morgon innan man går ut med hunden för att piggna till, precis som kaffe.
    Försök att vara så formell som möjligt och skippa påhoppen, trots att du blir provocerad av någon anledning.
    Du kan inte jämföra kokain (som jag antar att du gör) med kaffe.
    Med koffein i blodet fattar du fortfarande rationella beslut.

Reg.datum
    Nov 2008

Standard

Hurdå? Ska dom ta en fika på ett fält och vänta tills någon bombar dom innan dom får skjuta någon eller hur dödar man i självförsvar i krig?

Ursäkta, men idioti provocerar. Jag lämnar diskussionen här, för svantee vet tydligen ingenting om droger och är därför tämligen intressant att diskutera med. Kom tillbaka när du har läst på lite.
    Senast redigerat av Mr. ? den 2010-02-09 klockan 16:36.

Reg.datum
    Jun 2006

Standard

För att det också skadar den stora massan.
    Min grundprincip är att man får ta precis vad man vill och bruka det hur som helst. Gör man något dumt sen får man ta konsekvenserna. Precis som när det gäller alkohol.
    Bra! Den principen ser jag ingen idé med att ifrågasätta.

Reg.datum
    Nov 2005

Standard

Egentligen är det ju rätt korkat att prata om drogruset när man själv inte har testat.
    Droger, precis som alkohol, påverkar oss olika.

Moderator sofia747s avatar
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

Hurdå? Ska dom ta en fika på ett fält och vänta tills någon bombar dom innan dom får skjuta någon eller hur dödar man i självförsvar i krig?
    Om du ska komma med sånna löjliga exempel tänker jag inte ens försöka förklara för dig.
    Jag älskar allt hon gör
    Baby jag tror jag är kär
    I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller

Fortare och fortare för varje andetag
    "Skölj ner rikligt med absint"

Sidan 2 av 8 FörstaFörsta 12345678 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •