Kkms är mer moderator än en moderator själv.
Kkms är mer moderator än en moderator själv.
I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.
Jag älskar allt hon gör
Baby jag tror jag är kär
I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller
Fortare och fortare för varje andetag
"Skölj ner rikligt med absint"
I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.
Det jag skulle svarat på hans inlägg från början är:
Att använda sig av droger kan lätt leda till ett missbruk.
Man kan skada människor i trafiken också, ska man förbjuda bilar för det?
http://foto.stilren.se - portfolio
Uteslutande om droger handlar den inte om, men Mr.? är väl ändå inte en punkt?
Klart du kan jämföra tunga droger med koffein, du kan jämföra tobak med tunga droger också, jag bara säger att sättet du jämför dom på inte går ihop.
Det är ju sant att cannabis saknar egenskapen att göra dig fysiskt beroende, dock kan du bli psykiskt beroende...men det finns ingenting i våran värld som du inte kan bli psykiskt beroende av.
Sláinte Mhath!
En missbrukare begår mer brott, en missbrukare har sällan ett jobb, personens behov av droger för med sig andra problem.
Efterfrågan på narkotika blir större för att missbrukarna blir fler, det för också med sig långsiktiga problem, illegal handel med rika och farliga människor.
Jag tror att listan kan göras lång på hur missbrukare i allmänhet påverkar landet negativt.
Begår mer brott?
Jag ser mig en bra bok framför mig, den handlar om ett utopiskt samhälle där alla är vackra, hälsosamma och perfekta...anledningen till det är att det är förbjudet att begå risker och äta eller förtära ohälsosamma medel.
Du hjälper mig att skriva den.
Sláinte Mhath!
Ja, precis. Har du någonsin läst/hört att de flesta brott begås av folk som är alkoholpåverkade?
(Mina frågor på era svar utgår inte från mina egna etiska åsikter, de är till för att ifrågasätta era.)
Jag kan se problemen och riskerna, dock förespråkar jag inte det samhället du tror att jag gör.
Senast redigerat av svantee den 2010-02-09 klockan 17:53.
Du kan jämföra vadsomhelst, men det blir inte en skälig jämförelse.
"Tunga droger" skadar kroppen och det sociala livet på ett så mycket högre plan än koffein, tro mig, det är sant.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Cannabi...s_och_beroende
En missbrukare (vilket man hör på namnet) är en person som miss brukar någonting.
Alltså en vanlig person kan fortfarande knarka som fan men ändå inte vara en missbrukare.
Det är viss skillnad.
Ville bara säga det.
Tack.