just tvångintagning är ett extremt frihetsberövande, det handlar om HELA friheten och inte nån enstaka tramsgrej.
fast det där gäller väl bara självmordsbenägna, och folk som skulle kunna skada andra möjligtvis. jag hade i alla fall föredragit tvångshjälp före självmord om det gällde någon jag kände.
one november, spawned a monster in the shape of this child
fast det där gäller väl bara självmordsbenägna, och folk som skulle kunna skada andra möjligtvis. jag hade i alla fall föredragit tvångshjälp före självmord om det gällde någon jag kände.
Ja, jag skrev ju det i ett tidigare inlägg.
jag vet faktiskt inte, känner mig kluven där.
Så en hjärnskadad/dement patient som har en svår kronisk sjukdom, kan aldrig få dödshjälp?
Well. Man kan ju tänka sig att patienten tidigare i livet haft ett samtal med en psykolog om detta och registrerat sig i ett register.
Ungefär som donationsregistret.
Well. Man kan ju tänka sig att patienten tidigare i livet haft ett samtal med en psykolog om detta och registrerat sig i ett register.
Ungefär som donationsregistret.
Det där är långt ifrån säkert. T.ex. kan man få en kraftig hjärnblödning när som helst i livet, helt utan förvarning.
I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.