I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.
När man tar det för mycket och för ofta.
Vilket är mycket intressant och inte alls stämmer överens med min erfarenhet av att på tämligen nära håll studera en man som rökte på varje dag i 25 års tid, men inte missbrukade/brukade några tyngre droger. Han var fullständigt inkokt i hjärnan. Det tog honom 10 års drogfrihet innan han kunde fungera normalt i sociala sammanhang så att han t ex kunde behålla ett jobb. Nu ytterligare 8 år senare har han egen firma och det går strålande. Rätt synd på 25 bortslösade år och många tragedier på det personliga planet. Fler liknande exempel finns i samma umgängeskrets...
and goddamn, I don't seem to have learned
that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)
& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod
Det stämmer och om jag ska svara ytterligare på Myrpous ifrågasättande av att missbrukare begår mer brott:
Vi driver ett familjehem där brottslingar får avtjäna den sista tiden av sitt straff hos oss, för att på ett bättre sätt slussas ut i samhället.
Av de 12 personer "vi har haft" har 10 missbrukat droger och ingen har endast begått narkotikarelaterade brott. Det är alltid misshandel och stöld inblandat.
Att tro något annat är naivt.
I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.
Det roliga är när folk ska påvisa att cannabis är en dödsdrog som är beroendeframkallande så är det alltid "ja har träffat någon som gjorde något som kände någon som hade hört om kalle". Det är aldrig något som kan backas upp med forskning.
För övrigt, PSYKISKT beroende är oväsentligt att prata om. Ska vi förbjuda Dator- och tvspel också? Man kan bli psykiskt beroende av det med.
THC inehåller inget ämne som är fysiskt beroendeframkallande. Det är endast psykiskt. Och att man skulle vara köttfärs i skallen i 10 år efter man har slutat är psykologiskt från ens egna sida då allt thc går ut på några dagar.
EDIT:
Kan slänga in lite drogrelaterade brott.
Av dom jag känner som brukar cannabis (ca 20 pers) så har ingen begått något våldsbrott eller något annat brott i med brukandet. Bara piratkopiering.
Av dom jag känner som brukar tjack och kraftigare saker (ca 10 pers) så har EN begått brott. Det var stöld fast hon hade kleptomani, så det gills inte riktigt enligt mig.
Hur går detta till? :S
Senast redigerat av Mr. ? den 2010-02-10 klockan 13:41.
"I was doing a lot of complaining about the ridiculous prices of CD. I called them out for being greedy fucking assholes. I didn't get a chance to check, has the price come down at all? Okay, well, you know what that means - STEAL IT. Steal away and give it to all your friends and keep on stealin'. Because one way or another these motherfuckers will get it through their head that they're ripping people off and that that's not right."