Detta är en arkiverad och statisk version av Kentforumet så som forumet såg ut den 13 maj 2018 då forumet stängdes. Det går alltså inte att skriva i forumet längre utan den här arkiverade kopian finns bara kvar av nostalgiska och kanske historiska skäl.
Saknar du att skriva i Kentforumet? Kolla då in Facebook-gruppen Kentforumet - Ditt vardagsrum på nätet eller det nya forumet, Kentforumet 2.0.
När Kentforumet stängdes fanns det 26 094 medlemmar som hade gjort 1 153 096 inlägg i 10 524 olika ämnen.
En plats i solen är inte mitt favoritalbum direkt. Det är helt klart ett bra album som håller en hög nivå och har flera väldigt bra låtar t.ex. Skisser för sommaren och Passagerare. Men jag tycker bättre om deras andra album.
1. Du & Jag Döden
2. Röd
3. Jag är inte rädd för mörkret
4. Vapen & Ammunition
5. Tillbaka till Samtiden
6. Isola
7. Hagnesta Hill
8. En plats i solen
9. B-sidorna
10. Verkligen
11. kent
i den döda vinkeln ser jag allt du gör
Lyssnar nu, och lägger märke till att basen har fått ta ovanligt stor plats (med kentmått mätt) i mixen!
Martin Sköld är ju ett fucking geni. Så enkla men ack så skitsnygga basgångar. Mums.
Plattan står sig definitivt!
Det är första mars, Lund är varmt och inbjudande, och jag lyssnar på En plats i solen för första gången på ett bra tag. Jag hade glömt vilket fantastiskt album det är, tror aldrig att jag uppskattat det lika mycket som nu.
som flugorna på socker betyder ingenting
Som noen har sagt før meg; langsom kjærlighet er best.
Snart fem år har gått siden release, og jeg kan endelig gi min dom; dette er et fantastisk album. Evig takknemlig til alle involverte for denne perlen.