Tänkte uppdatera mina favoriter just nu och En Plats I Solen ligger numera på tredje plats!:
1. Isola
2. Du & Jag Döden
3. En Plats I Solen
4. Hagnesta Hill
5. Verkligen
6. Röd
7. Tillbaka Till Samtiden
8. Kent
9. Vapen & Ammunition
Tänkte uppdatera mina favoriter just nu och En Plats I Solen ligger numera på tredje plats!:
1. Isola
2. Du & Jag Döden
3. En Plats I Solen
4. Hagnesta Hill
5. Verkligen
6. Röd
7. Tillbaka Till Samtiden
8. Kent
9. Vapen & Ammunition
Skulle jag träffa oss och vara 15, skulle jag bli otroligt besviken. "Vilka är de här trötta, feta gubbjävlarna?"
Jag tycker den växer fortfarande![]()
Kent är en himmelsk drog ♥
varje gång du möter min blick ligger långt upp bland mina favoriter!
signaturer är inte min grej.
I mitt tycke kents bästa album.
Spöklikt vit
i solskens dis
Tror fan jag har kommit på det nu! Det är ju egentligen inte låtarna det är fel på utan hur fruktansvärt dåligt producerad den är, där har vi det!
Delvis enig! Ikke dårlig produsert, men bare flinkt, pent og litt kjedelig.
Tre ting som tilsammen får meg til å tenke på dette som en mellomplate:
- Release ganske kort tid etter "Röd"
- Låtlengdene: lengste spor er bare 4.48!
- Kjedelig cover art. Sammenlikne f.eks. med... vel, alle andre Kent album bortsett fra debutplata. Tamme greier.
Jeg savner mer dynamikk, la låtene "ta av" mer - flere av dem kunne vært både ett og to minutter lengre: lagt inn flere solopartier - instrumentale deler slik som får 747, Mannen i den vita hatten og Vals för satan (for å ta tre tilfeldige eksempler!) til å løfte seg fra "bra" til "fantastisk". Slikt savner jeg. Men alt tyder på at det ikke var en slik plate Kent ville lage med En Plats i Solen. Ønsker meg mer sånt på plate nr. 10 - som jeg håper håper håper på at kommer neste år
Og bare for å få sagt det, jeg synes ikke EPIS er noen dårlig plate! Den bare virker mindre ambisiøs enn det vi vanligvis får fra Kent.
Satan vad längesen jag var här nu.. Hade för mig att mitt användarnamn bara var "Respekt" men där ser man.
Kul att checka in och läsa lite dock. Måste erkänna att jag tappat kent lite på vägen. Hörde Sibel köra pärlor igår dock på "så ska det låta" - också drog hela kentspiralen igång igen.
Personligen tycker jag att En plats i solen står sig rätt dåligt i jämförelse. Känner mig väldigt mycket nu som "bakåtsträvarna" jag gnällde på när jag först tittade in på kent.nu i slutet av 90-talet, men det behöver nödvändigtvis inte bero på musiken / texterna - utan kanske säger mer om mig. Röd tyckte jag dock var relativt stark så jag vet inte. Bäst är nog dock fortfarande verkligen, isola eller DoJD. Beror lite på när, var och hur i tillvaron vad som passar bara.
Den står sig så pass bra att jag var tvungen att även beställa den fysiskt här i veckan...
Hade nästan glömt bort jag endast hade köpt den via Itunes när det begav sig där Midsommaren 2010.
Nu står den äntligen på sin rätta plats i CD-samlingen (En Plats I Hyllan) i väntan på nästa mästerverk!![]()
KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg
En mellanplatta för mig också. Tycker den är hyfsad, men den liksom glöms bort på nåt sätt, lyssnas inte på så mycket, känns inte som ett riktigt album, känns mer som hjärta och smärta EP, fast längre...
Tror nästa skiva blir tyngre och bättre!
"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."
Göran Zachrisson
Eneste albumet til kent jeg ikke har kjøpt faktisk.