Kommer jag tycka om albumet så köper jag nog vinylerna. Men då är ju risken stor att dom är slut, men den risken tar jag.
"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."
Göran Zachrisson
okej nu loggar jag in här för första gången på typ tusen år och det gör jag ENDAST för att gnälla.
sundance_danne du är så JÄVLA tråkig! det borde finnas något filter för torra skämt här så man slapp se alla dina jävla inlägg (nej jag orkar inte skaffa ignoreralista). det finns ju något som heter "så tråkigt att det blir kul" men din så kallade humor är fan beyond den nivån. och nej du behöver inte sitta och flina och tänka att "hö hö, fan va ja ska fortsätta XD" för jag är rätt säker på att ingen annan än du själv uppskattar dina lama försök till kentrelaterade ordvitsar.
sundance_kid, det är DU som är en clown! bara för att någon i bandet skriver "snart så..." på twitter betyder det inte att singeln släpps en halv vecka i förväg. hur kan du ens bli bitter över det? om det är sagt ett datum är det väl inte så jävla konstigt om singeln kommer på just det datumet eller??????
edit: och eftersom ingen har dragit biltema-skämtet än så gör jag det nu.
bra, då kan ni hålla käften om det i fortsättningen också!
Senast redigerat av Felix_Elite. den 2012-03-24 klockan 16:01.
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
nog för att jag inte är rätt person att säga det med tanke på hur negativ jag brukar vara men blev det inte helt plötsligt ganska kass stämning här? kanske dags att dra upp nivån innan nån moderator kommer och sätter ner foten...eller jag vet inte, som sagt. jag har bränt alla mina broar så även om jag för en gångs skull är i någorlunda neutral sinnesstämning ska ju inte jag komma och säga nåt...
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
Genom att enbart läsa texten hittar jag ingen tydlig rytm och struktur i den. Någon rad som upprepar sig ett par gånger, men ingen refräng verkar finnas. Verkar bestå av olika slags verser och "stick". Kan förstås bli hur spännande som helst! Kul med låtar som avviker från den typiska uppbyggnaden.
Är inte så överdrivet imponerad av texten dock. För tillkrånglad och pretto för min smak, som sådana där "recensioner" i kreddiga musikmagasin som inte säger någonting om musiken på skivan utan bara svamlar kring en massa djupa kulturella referenser hit och dit... Just den typen av recensioner skrivs ofta när det gäller Kent - undrar vad det kan bero på!
Slutliga omdömet kommer förstås på onsdag, när jag räknar med att få höra låten på ett eller annat sätt!
Senast redigerat av Vettvilling den 2012-03-24 klockan 19:25.
Jan Gradvall skrev 23 mars i Dagens Industri's krönika :
GRADVALLS VAL
SINGEL
Kent, ”999”. Vad låten ”London calling” är för The Clash är ”999” för Kent. Dundrande rocktrummor och Jocke Bergs argaste ögonblick som sångare. Hade varit omöjligt att spela en nedkortad version i ”Skavlan”.