Sidan 24 av 60 FörstaFörsta ... 141516171819202122232425262728293031323334 ... SistaSista
Resultat 346 till 360 av 887

Ämne: "999"

Standard

Känns nästan som när DOJD släpptes, alltså rysningar. Älskade trummorna i början. Och hela låten var pampig och vacker! Shit va pepp jag är nu inför hela skivan. Måste lyssna en gång till. Tack Kent!
    Och du log genom fräknarna
    Med tårar i ögonen

Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

Medlem Hansens avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Så jävla AWESOME!

Rysningar genom hela kroppen och gråten i halsen genom hela låten!
    Tänk om Jag har fel
    Jag kan ha fel...

Nybörjare
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Likheten med "Maybe Someday" är slående.

Medlem Thims avatar
    Reg.datum
    Nov 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Melack Visa inlägg
    ´Kan aldrig bli för mycket "aahhhhhhhhh".
    Exakt!! Markus låt förövrigt, fan vad bra han är i körande och trummande.

Erfaren medlem Astronaut:s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    helt ärligt, inte för att klaga nu men mitt personliga spontana intryck är det nog kommer krävas några genomlyssningar. jag vet helt enkelt inte. det är inte dåligt det säger jag inte men samtidigt vet jag inte om det är bra heller. eller helt okej och ganska bra men jag är ganska nollställd just nu och vet inte vad jag ska tycka. alla har väl rätt till en åsikt och det känns som att jag kommer tycka om den efter några lyssningar om den bara får mogna till sig lite. det är nog vad som krävs för min del. men jävligt bra jobbat, spontant börjar jag tänka på mannen och håll ditt huvud högt, vet inte riktigt varför...
    Den kräver nog en eller två genomlyssningar till. Men det är ju bra det!
    Andra låtar kan man nästan avfärda helt för första gången genom att lyssna på introt.
    I know someday you'll have a beautiful life
    I know you'll be a star in somebody else's sky
    But why, why, why can't it be, can't it be mine?

Erfaren medlem Impulsers avatar
    Reg.datum
    Mar 2008

Standard

Helt ärligt? Som ett skott i hjärtat. Underbart.
    så länge fötterna bär, så länge lungorna kan.

Erfaren medlem Ett öde värre än dödens avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Mer "Min plats i solen" än "Röd" - och jag måste säga att jag gillar texten.

Medlem Thims avatar
    Reg.datum
    Nov 2008

Standard

Förstår ni hur fin denna blir i det alkohol-simmiga publikhavet på peace&love?

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    helt ärligt, inte för att klaga nu men mitt personliga spontana intryck är det nog kommer krävas några genomlyssningar. jag vet helt enkelt inte. det är inte dåligt det säger jag inte men samtidigt vet jag inte om det är bra heller. eller helt okej och ganska bra men jag är ganska nollställd just nu och vet inte vad jag ska tycka. alla har väl rätt till en åsikt och det känns som att jag kommer tycka om den efter några lyssningar om den bara får mogna till sig lite. det är nog vad som krävs för min del. men jävligt bra jobbat, spontant börjar jag tänka på mannen och håll ditt huvud högt, vet inte riktigt varför...
    Förstår. Så himla perfekt som Vals för satan eller 747 är den ju inte, om du frågar mig, men den är ruggigt bra - och till skillnad från i Mannen gillar jag stuket. Håll ditt huvud var en bra liknelse. Lite Vinternoll2 också.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003

Standard

Härligt, så här ska kent låta med riktiga trummor och gitarrer! Kent är tillbaka hoppas jag, nu glömmer vi de senaste elektroåren...haha.

Ok...låten känns bra men den kommer aldrig igång riktigt...Men kan nog bli bättre när man hört den några mer gånger.
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Göran Zachrisson

Nybörjare
    Reg.datum
    Oct 2005

Standard

Kul och läsa alla som verkar frälsta efter första lyssningen, är inte det lite överdrivet? Personligen gav den mig varken till eller från, hoppas det är en sån låt som bara blir bättre och bättre ju fler gånger man lyssnar på den och som kräver att man lyssnar på den mycket för att komma in och uppskatta den.

"Dom som försvann" och "Dom andra" var låtar som jag direkt älskade och kände som ni skrivit här men det är ju pga visslingarna i "Dom andra" och barnkören i "Dom som försvann" dom har sen dess också vuxit men dom kunde jag ta mig till direkt.

Vill inte racka ner på er som skriver att ni älskar den här låten direkt för det är ju självklart individuellt men min cyniska sida måste få andrum och ta plats genom att säga att ni är lite för lättflörtade och älskar vad som helst bara det står Kent som avsändare.

Vill ni berätta hur dum i huvet jag är så kan vi ta det via PM så slipper vi söla ner tråden och nej jag är inget Troll och jag skriver inte det här för att starta massa skit, det är bara min åsikt.

Standard

Ärligt talat vet jag inte om jag riktigt kan jämföra den här låten med nån annan. Den upplyftande känslan jag får av den här var något nytt för mig, iaf vad gäller Kent.
    Þú söngst til mín svo hljótt...

Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Visst är det lite "Håll huvudet högt" och "På drift?". Fast bättre (efter tre genomlyssningar).
    Inte mig emot om hela albumet går åt det hållet ... (har längtat efter något i den stilen)

PS. Borde någon moderator starta en ny Video-folder nu?
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen

Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

Erfaren medlem svantees avatar
    Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Jan Gradvall är lite skyldig till min understimulering, dundrande rocktrummor och en arg(?) Jocke, nja.
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

Standard

kan inte sluta lyssna på den. ska bli nice o höra singelversionen. Den här är en framtida favorit. Såhär kände jag inte när dom släppte "töntarna". Så sjukt bra!! Värd all väntan!
    Och du log genom fräknarna
    Med tårar i ögonen

Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

Sidan 24 av 60 FörstaFörsta ... 141516171819202122232425262728293031323334 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •