Sidan 26 av 60 FörstaFörsta ... 161718192021222324252627282930313233343536 ... SistaSista
Resultat 376 till 390 av 887

Ämne: "999"

Erfaren medlem Zockervadds avatar
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Visst är det lite "Håll huvudet högt" och "På drift?". Fast bättre (efter tre genomlyssningar).
    Inte mig emot om hela albumet går åt det hållet ... (har längtat efter något i den stilen)

PS. Borde någon moderator starta en ny Video-folder nu?
    Helt med dig! Tycker också de känns så!

Medlem
    Reg.datum
    Jul 2005

Standard

Jag är inte alls bitter över att min video fortfarande laddar, inte alls. Vem vill lyssna på nya låtar när man kan typ...diska istället?

Medlem
    Reg.datum
    Feb 2010

Standard

Älskar den inte (fyra-fem lyssningar in), men den är jävligt bra. Melodin är speciellt fantastisk, man hör direkt vad de menar med att de bara tagit med de bästa melodierna. Bådar jävligt gott i volket fall som helst.
    Allt av vikt jag säger har jag stulit ur en bok

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    du verkar inte ha läst vad jag skrev, känner mig ungefär lika ambivalent som du. det är drygt 16 år sen jag hörde kräm första gången och en lång kärlekshistoria till världens bästa band inleddes när jag golvades. det är inte samma band som jag en gång förälskade mig i och jag lever fortfarande kvar bland kostymer, adidasskor, gitarrmangel och tjocka distmattor men utveckling är oundviklig, se på mig nu som kan sitta och skriva så här när jag tidigare varit extremt negativ och gnällig, till och med jag har utvecklats lite, kanske håller jag på att mogna och utvecklas, vem vet

men jag får såna skuldkänslor för att jag inte kan stämma in i hyllningskörerna och tokhylla det här men därmed inte sagt att det är dåligt eller att jag vill klaga, det tar bara lite tid för mig att förstå och ta det till mig, jag kommer nog göra det såsmåningom eftersom jag verkar ha blivit lite mer vuxen men just nu är jag så himla nollställd och jag gillar inte att vara det, jag önskar att jag kunde tokhylla det...hoppas ingen är arg på mig nu, det tar bara lite tid...

och ja...alltså...slutet var väl lite av det crescendo jag väntade på fast ändå inte, det var nånting som byggdes upp men som kommer aldrig "förlossningen" eller vad man ska kalla det helt riktigt eller hur jag ska beskriva vad jag väntade på. fan att jag inte kan formulera mig. det är helt okej, det är ganska bra men jag liksom kanske ville ha nåt mer i melodin, jag vet inte. jag får låta den växa till sig

och dessutom, bara för att liveversionen låter så här betyder inte det att albumverisonen är likadan, det kanske blir en väldigt annorlunda låt på skiva, det blir ganska spännade att se hur studioversionen blir.

tack för ordet...
    Jag kan hålla med dig.
    Mest glad för att det var riktiga trummor och gitarrer igen. Men låten var bra men inget mer. Jag hade gärna haft en starkare melodi och nån bra refräng. Men den blir nog bättre när man har hört den några gånger. Dock så tyckte jag midvh, 400 slag, ddv var grymma från början, det tyckte jag inte om denna.

Känns som du sa lite som håll ditt huvud högt, bra låt men lite tråkig och lossnar aldrig riktigt.
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Göran Zachrisson

Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Jupp! Gillart!

Är sjukt pepp på att höra studioversionen nu också! Lyssnade bara i laptopen nu så jag kunde inte riktigt avgöra om det var ljudet från videoinspelningen vi fick höra, eller om det var studioversionen? Ibland lät det oerhört live och ibland lät det väldigt tillrättalagt.. Får lyssna med hörlurar sen .. Eller så väntar jag till imorgon när jag får höra singeln!

Måste också säga att jag tycker den här slår MIDVH med hästlängder. Har iofs aldrig riktigt fastnat för den låten tidigare...
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Medlem Thims avatar
    Reg.datum
    Nov 2008

Standard

Jag älskar den lilla rödgröna prisman(?) som leker runt lite.

Med vänlig hälsning, kubrick jr.

Medlem Eskils mors avatar
    Reg.datum
    Jul 2010

Standard

Oj, så väldigt vackert!
    Och där gick Eskils läggdags, hur får jag pojken gå till sängs nu..."En gång till, mamma, jag vill lyssna!"
    Kvällens vaggvisa!
    "Som alltid flyr jag till musiken
    Den enda plats där jag är jag - - -
    Där de stora drömmarna är lag"

"Var tog all tiden vägen
    En gång var vi miljonärer
    När vi hade all tid i världen"

"Om jag bara kunde fylla mitt hjärta med godhet"
    Kentforumet - mitt språkbad på nätet

Erfaren medlem Anxs avatar
    Reg.datum
    Oct 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av MKorre Visa inlägg
    Kul och läsa alla som verkar frälsta efter första lyssningen, är inte det lite överdrivet? Personligen gav den mig varken till eller från, hoppas det är en sån låt som bara blir bättre och bättre ju fler gånger man lyssnar på den och som kräver att man lyssnar på den mycket för att komma in och uppskatta den.

"Dom som försvann" och "Dom andra" var låtar som jag direkt älskade och kände som ni skrivit här men det är ju pga visslingarna i "Dom andra" och barnkören i "Dom som försvann" dom har sen dess också vuxit men dom kunde jag ta mig till direkt.

Vill inte racka ner på er som skriver att ni älskar den här låten direkt för det är ju självklart individuellt men min cyniska sida måste få andrum och ta plats genom att säga att ni är lite för lättflörtade och älskar vad som helst bara det står Kent som avsändare.

Vill ni berätta hur dum i huvet jag är så kan vi ta det via PM så slipper vi söla ner tråden och nej jag är inget Troll och jag skriver inte det här för att starta massa skit, det är bara min åsikt.

Jag håller med dig.. jag kan inte påstå att den är dålig, inget kent gjort är dåligt men en del grejer är mindre bra än andra. Kände inte att den riktigt lyfte. Gillade introt med trummorna och slutet då 999 kommer i texten men annars är jag lite skeptisk just nu. Jag hoppas att den växer!
    Det är jag som är polisen, det är jag som bestämmer!

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003

Standard

Är den inspelad i psykbunkern? Nån som vet?
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Göran Zachrisson

Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av svantee Visa inlägg
    Exakt! T.o.m. en liten tonhöjning i sången.
    '

Den missade jag! Får lyssna igen!
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Is Visa inlägg
    Av namnet att döma låter det som att Psykbunkern är i en källare. Den här var inte inspelad i en källare iaf
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Nybörjare
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Jag kan hålla med dig.
    Mest glad för att det var riktiga trummor och gitarrer igen. Men låten var bra men inget mer. Jag hade gärna haft en starkare melodi och nån bra refräng. Men den blir nog bättre när man har hört den några gånger. Dock så tyckte jag midvh, 400 slag, ddv var grymma från början, det tyckte jag inte om denna.

Känns som du sa lite som håll ditt huvud högt, bra låt men lite tråkig och lossnar aldrig riktigt.
    Instämmer helt och hållet. Och är nog gladast av alla att gitarrerna och trummorna är tillbaka!
    Kanske vågar man göra den där kent-tatueringen den 4/6 trots allt..

Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

men alltså...det här är ju en liveversion, det säger ju inte allting om hur studioversionen kommer vara. visst, det kan vara en fingervisning men man kan ju aldrig veta säkert
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

Medlem Thims avatar
    Reg.datum
    Nov 2008

Standard

Ja, det är psykbunkern

Medlem Frowns avatar
    Reg.datum
    Dec 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av cord Visa inlägg
    Jag är inte alls bitter över att min video fortfarande laddar, inte alls. Vem vill lyssna på nya låtar när man kan typ...diska istället?
    Åh fan. Men det är typ Jocke som står där och sjunger på versen och Markus har riktigt colla trummor och sen kommer ett sjukt bra mellanspel och sen en (typ) refräng som går aaaaaaaaaaa med Markus som en övre stämma och riktigt bra gitarrer och lite en plats i solen-aktigt mixat med lite håll ditt huvud högt fast ändå nåt nytt och sen fortsätter det vara riktigt bra och sen sjunger Jocke "niohundranittionio" ett par gånger och det är jäkligt bra det också och sen mer aaaaaaaa och sen ett kort outro.

Hoppas det dög.

Sidan 26 av 60 FörstaFörsta ... 161718192021222324252627282930313233343536 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •