Hey, hacka inte på Töntarna!
älskling; jag har hittat in från mörkret
det finns hopp om en förändring
men det tar den tid det tar
http://hajpland.blogspot.com
om kent skulle ställa upp i melodifestivalen föreställer jag mig att det skulle låta ungefär såhär. tämligen oprovocerande. jag är lite (lite) besviken och hoppas på resten.
Bra låt. Den har växt bra efter tre lyssningar. Behöver växa lite till.
Underbar text.
Men, det är verkligen lite av en chansning med en sådan lång låt utan någon tydlig refräng. Antar att Aaaaaaaaaaah:ndet ska ta den rollen. Kanske blir tydligare i studioversionen?
Bandet som har hört låten xxxxxxx antal gånger i studion kanske har uppfattat den där växakänslan och gått på den. Då är det helt rätt val.
Om 1,5 vet vi mer.
"It is impossible to achieve the aim without suffering"
---John G. Bennett
"Ahhhhhh" refränger is the shit.
En fråga: Varför hade alla i bandet sångmick?? Sjöng verkligen sami och martin "ahhhh"?
"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."
Göran Zachrisson
du verkar inte ha läst vad jag skrev, känner mig ungefär lika ambivalent som du. det är drygt 16 år sen jag hörde kräm första gången och en lång kärlekshistoria till världens bästa band inleddes när jag golvades. det är inte samma band som jag en gång förälskade mig i och jag lever fortfarande kvar bland kostymer, adidasskor, gitarrmangel och tjocka distmattor men utveckling är oundviklig, se på mig nu som kan sitta och skriva så här när jag tidigare varit extremt negativ och gnällig, till och med jag har utvecklats lite, kanske håller jag på att mogna och utvecklas, vem vet
men jag får såna skuldkänslor för att jag inte kan stämma in i hyllningskörerna och tokhylla det här men därmed inte sagt att det är dåligt eller att jag vill klaga, det tar bara lite tid för mig att förstå och ta det till mig, jag kommer nog göra det såsmåningom eftersom jag verkar ha blivit lite mer vuxen men just nu är jag så himla nollställd och jag gillar inte att vara det, jag önskar att jag kunde tokhylla det...hoppas ingen är arg på mig nu, det tar bara lite tid...
och ja...alltså...slutet var väl lite av det crescendo jag väntade på fast ändå inte, det var nånting som byggdes upp men som kommer aldrig "förlossningen" eller vad man ska kalla det helt riktigt eller hur jag ska beskriva vad jag väntade på. fan att jag inte kan formulera mig. det är helt okej, det är ganska bra men jag liksom kanske ville ha nåt mer i melodin, jag vet inte. jag får låta den växa till sig
och dessutom, bara för att liveversionen låter så här betyder inte det att albumverisonen är likadan, det kanske blir en väldigt annorlunda låt på skiva, det blir ganska spännade att se hur studioversionen blir.
tack för ordet...
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.
Jag tyckte den var så himla himla bra! Och fin. Vet inte vad jag förväntat mig men jag blev definitivt inte besviken!
Älskar hur flytande och naturlig melodin är.