Senast redigerat av -hulda- den 2009-08-08 klockan 18:48.
and goddamn, I don't seem to have learned
that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)
& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod
Syster: Men du får ta och tvätta handdukarna också!
Jag: Men jag vet inte hur man tvättar handdukar.
Syster: Men gör bara som vanligt.
Jag: Vad är "som vanligt" ?
Syster: ÖÖh, ja du vet som vanligt!!
![]()
Signatur.
Dansa medan du är ung, för snart kommer sorgen och den gör dig tung.
I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.
I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.
jo jag förstår ... det är bara det att jag har aldrig tålt dylika citat det gjorde jag inte som ung heller och ännu mindre som medelålders
Men när man är ung hur vet man om man kastar bort /inte kastar bort ? vem bestämmer vad som är att kasta bort eller inte. Själv var jag djävligt förbannad inom mig som ung och det antar jag är att kasta bort ens ungdom .. nej man ska vara nöjd och glad och säga att allt är så bra så bra oavsett hur man känner sig ?
(jag är fortfarande djävligt arg inom mig ofta fast det är sällan något jag störs av, jag tillåter mig att känna mig arg bara )
jamen om man nu inte tycker att livet är så kul då kastar man ju alltså bort sin ungdom ???
äh sådana där citat är skrivna av urgamla impotenta gubbar som knappt minns något annat än att göra livet surt för de yngre med att påstå en massa idiotiskt son de ens inte minns bara hittar på .
o.k men jag avskyr i alla fall sådant trams och förr var det ju gubbar som var de enda som fick säga något och tanter jamsade med bäst de kunde.
jag kan inte nog understryka hur jag AVSKYR sådana citat oavsett om det är världens gulligaste gamla silverhåriga tant som säger dem.
livserfarenhet för de flesta är att upprepa sina misstag eller att ens inte gjort något alls om och om igen .
fast jag är inte emot dig på något sätt svantee ! jag bara kräks på sådana citat jag avskydde dem uppriktigt som ung redan, eftersom jag inte alls var sådär käckt glad som man förväntades vara jag var arg inom mig istället.
Senast redigerat av snö den 2009-08-08 klockan 23:59.
"Har man tagit Fan i båten, får man ro honom i land". I mitt horoskåp idag.
I can tell by the way you smile, I'm smiling too
I see myself in you
In the end, we all are who we are, no matter how much we may appear to have changed.
Två kärringar på bussen:
A) Jag var hos mitt barnbarn å blev bjuden på sån där modern mat.
B) Keeeebab?
A) Nä. Något nytt. Sån där invandrarmat.
B) Pissa?
A) Nä. Spaghetti hette det visst!
People are other people.