Ämne: Dagens citat

Erfaren medlem Bravorions avatar
    Reg.datum
    Oct 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Automatvapen Visa inlägg
    Bravorion:
    Men nej jag vill inte ha någonting, jag har ju för fan precis ätit!

Expedit:
    Vad får det lov att vara?

Bravorion:
    En Verona Grande... Meny och cola att dricka... Åså några Mozarella Sticks!
    Jag kan och ska fan inte beställa själv. Det spårar alltid ur när jag har för mycket pengar. xD

Kan tillägga att jag stod och var social med turister och andra nödiga på donkens toalett också, det var trevligt så här efter en måltid.
    "It does not matter how slow you go so long as you do not stop." - Confucius

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jan 2009

Standard

"Kärlek är som ett lotteri. Man vet att chansen att vinna är extremt låg, men ändå så envisas man med att försöka"
    "Kärlek är som en blomma, även den vackraste dör"

Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake

Standard

Citat Ursprungligen postat av KRM Visa inlägg
    "Kärlek är som ett lotteri. Man vet att chansen att vinna är extremt låg, men ändå så envisas man med att försöka"
    kärlek är en myt. hur många känner någon som är lyckligt förälskade efter 30 år? efter ens 10 år? 1år?

Erfaren medlem Automatvapens avatar
    Reg.datum
    Jul 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av tigertindra Visa inlägg
    kärlek är en myt. hur många känner någon som är lyckligt förälskade efter 30 år? efter ens 10 år? 1år?
    Gratulerar till förlovningen.
    Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.

kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!

Portfolio:http://www.berntsten.se/

Erfaren medlem Bravorions avatar
    Reg.datum
    Oct 2005

Standard

lol (tio tecken)
    "It does not matter how slow you go so long as you do not stop." - Confucius

Erfaren medlem lollitas avatar
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jago Visa inlägg
    Du är ju bara 14 för schöen, du ska nöja dig med att skriva i bästisböcker och på sin höjd pussa en kille (att vara lesbisk är man ju definitivt för ung för när man är 14) när man kör ryska posten eller nåt! Moralpolis borde jag bli!

(tio små tecken)
    Hjältar och Hjältinnor stannar kvar 050521 071116 080207 080216 080228 080321 080628 080712 080801 100225 100310 120727 130824 140615

Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Inte va bitter. Ja, jag känner såna exempel. Däremot är de ganska få efter 30 år. Något fler efter tio. Massor efter ett.
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)

& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

Reg.datum
    May 2004

Standard

att ha ett liv med någon handlar om något större än vacker kärlek. de handlar om att stå ut och förlåta.

thats it

men de kommer du nog aldrig förstå såvida du inte ändrar ditt sätt att tänka...
    ingen människa är perfekt och att hitta någon som är perfekt för en är också en myt...de handlar om att hitta någon som man står ut med å som står ut med en...fråga din kompis. han har fattat

Reg.datum
    May 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av -hulda- Visa inlägg
    Inte va bitter. Ja, jag känner såna exempel. Däremot är de ganska få efter 30 år. Något fler efter tio. Massor efter ett.
    de flesta par är inte så "lyckliga" som de vill ge sken av...men man berättar liksom inte allt i sitt förhållandes innersta väsen. när de ändå bara är en själv å den man lever med som förstår vad de egentligen handlar om. dvs att stå ut med någon. fråga ditt livs kärlek. han vet

Rebecka95
    Guest

Standard

"Här är en yxa och där är ett ben!"

Reg.datum
    Jun 2007

Standard

de flesta par är inte så "lyckliga" som de vill ge sken av...men man berättar liksom inte allt i sitt förhållandes innersta väsen. när de ändå bara är en själv å den man lever med som förstår vad de egentligen handlar om. dvs att stå ut med någon. fråga ditt livs kärlek. han vet
    Självklart berättar man inte allt. Det borde väl jag om någon veta? Om inte annat har jag vissa erfarenheter av det själv i mitt förra förhällande som ju varade i 14 år. Vi tillhörde inte de där kärleken bestod... Dock finns det sådana förhållanden. Och sådana som absolut inte är det. Frågan är ju vad man gör av det och mot varandra när det inte är bra...

Reg.datum
    May 2004

Standard

Självklart berättar man inte allt. Det borde väl jag om någon veta? Om inte annat har jag vissa erfarenheter av det själv i mitt förra förhällande som ju varade i 14 år. Vi tillhörde inte de där kärleken bestod... Dock finns det sådana förhållanden. Och sådana som absolut inte är det. Frågan är ju vad man gör av det och mot varandra när det inte är bra...
    ...och vad man är beredd att förlåta.

Reg.datum
    Jun 2007

Standard

...och vad man är beredd att förlåta.
    Och hur mycket är man beredd att förlåta i ett förhållande där det finns sann kärlek i grunden. Och hur mycket kan man utsätta den för, man i såfall säger sig älska, och fortfarande verkligen älska den personen (inte bara vara fäst vid, eller van vid, eller känna sig otrygg utan). Det är väl den intressanta frågan. I ett förhållande där kärleken verkligen är grunden så är det självklart upp och ned. Förälskensen och känslorna falnar i perioder. MEN- om man älskar den man lever med så GÅR MAN INTE TILL HANDLING!!! Men nu är vi verkligen OT. Vi får fortsätta den här diskussionen nån annanstans om vi måste fortsätta den.

Reg.datum
    May 2004

Standard

Och hur mycket är man beredd att förlåta i ett förhållande där det finns sann kärlek i grunden. Och hur mycket kan man utsätta den för, man i såfall säger sig älska, och fortfarande verkligen älska den personen (inte bara vara fäst vid, eller van vid, eller känna sig otrygg utan). Det är väl den intressanta frågan. I ett förhållande där kärleken verkligen är grunden så är det självklart upp och ned. Förälskensen och känslorna falnar i perioder. MEN- om man älskar den man lever med så GÅR MAN INTE TILL HANDLING!!! Men nu är vi verkligen OT. Vi får fortsätta den här diskussionen nån annanstans om vi måste fortsätta den.
    läs: en sorts kärlek av ray kluun så kanske du vidgar vyarna lite

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2002

Standard

men oformulera det till hur många är överhuvudtaget nöjda med något alls i deras liv om du bara skrapar litet på ytan?
    det är jakten på nästa pryl nästa mode nästa något och SEN där någonstans när man har allt DÅ blir man lycklig Om man har den livsinställningen att vi alltid måste jaga något för att må bra då är jag säker på att då kan man inte vara förälskad särskilt länge eftersom livet mer är en plikt.
    och ytan glömde jag är det allra viktigaste att allt ser bra ut, att vi verkar lika lyckliga som i reklamen som i trendmagasinen
    det är där kärleken ju ska gro men det funkar ju inte för vi vill ju ens inte vara oss själva utan vi vill vara någon slags idealmänniska som vi läst om ... fast vi tror vi är originella

Sidan 146 av 237 FörstaFörsta ... 4696136137138139140141142143144145146147148149150151152153154155156196 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •