"It does not matter how slow you go so long as you do not stop." - Confucius
"Kärlek är som ett lotteri. Man vet att chansen att vinna är extremt låg, men ändå så envisas man med att försöka"
"Kärlek är som en blomma, även den vackraste dör"
Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.
kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!
Portfolio:http://www.berntsten.se/
and goddamn, I don't seem to have learned
that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)
& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod
att ha ett liv med någon handlar om något större än vacker kärlek. de handlar om att stå ut och förlåta.
thats it
men de kommer du nog aldrig förstå såvida du inte ändrar ditt sätt att tänka...
ingen människa är perfekt och att hitta någon som är perfekt för en är också en myt...de handlar om att hitta någon som man står ut med å som står ut med en...fråga din kompis. han har fattat![]()
de flesta par är inte så "lyckliga" som de vill ge sken av...men man berättar liksom inte allt i sitt förhållandes innersta väsen. när de ändå bara är en själv å den man lever med som förstår vad de egentligen handlar om. dvs att stå ut med någon. fråga ditt livs kärlek. han vet![]()
"Här är en yxa och där är ett ben!"
Självklart berättar man inte allt. Det borde väl jag om någon veta? Om inte annat har jag vissa erfarenheter av det själv i mitt förra förhällande som ju varade i 14 år. Vi tillhörde inte de där kärleken bestod... Dock finns det sådana förhållanden. Och sådana som absolut inte är det. Frågan är ju vad man gör av det och mot varandra när det inte är bra...
Och hur mycket är man beredd att förlåta i ett förhållande där det finns sann kärlek i grunden. Och hur mycket kan man utsätta den för, man i såfall säger sig älska, och fortfarande verkligen älska den personen (inte bara vara fäst vid, eller van vid, eller känna sig otrygg utan). Det är väl den intressanta frågan. I ett förhållande där kärleken verkligen är grunden så är det självklart upp och ned. Förälskensen och känslorna falnar i perioder. MEN- om man älskar den man lever med så GÅR MAN INTE TILL HANDLING!!! Men nu är vi verkligen OT. Vi får fortsätta den här diskussionen nån annanstans om vi måste fortsätta den.
men oformulera det till hur många är överhuvudtaget nöjda med något alls i deras liv om du bara skrapar litet på ytan?
det är jakten på nästa pryl nästa mode nästa något och SEN där någonstans när man har allt DÅ blir man lycklig Om man har den livsinställningen att vi alltid måste jaga något för att må bra då är jag säker på att då kan man inte vara förälskad särskilt länge eftersom livet mer är en plikt.
och ytan glömde jag är det allra viktigaste att allt ser bra ut, att vi verkar lika lyckliga som i reklamen som i trendmagasinen
det är där kärleken ju ska gro men det funkar ju inte för vi vill ju ens inte vara oss själva utan vi vill vara någon slags idealmänniska som vi läst om ... fast vi tror vi är originella
![]()