Ämne: Dagens citat

Erfaren medlem Automatvapens avatar
    Reg.datum
    Jul 2005

Standard

He! Didn't realize Greenberg was a Jedi Name. // Carter Pewterschmitt.
    Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.

kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!

Portfolio:http://www.berntsten.se/

Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake

Standard

"men om hon inte fattar... Hur ska hon då veta?"

tystnad och sen brister vi båda ut i asgarv

Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Dam i kassan på systemet- "och ditt leg, har du det med dig? Jag skulle vilja se det."
    Jag fick hysteriskt fnitteranfall och räcker fram körkortet...

Alltså har systempersonalen synfel allihop? Jag fyller för helsike 37 och det här börjar kännas löjligt!
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)

& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

Erfaren medlem Indie-Jenss avatar
    Reg.datum
    May 2009
    samhälle, plats där flera hushåll har sin bostad

Standard

Citat Ursprungligen postat av -hulda- Visa inlägg
    Dam i kassan på systemet- "och ditt leg, har du det med dig? Jag skulle vilja se det."
    Jag fick hysteriskt fnitteranfall och räcker fram körkortet...

Alltså har systempersonalen synfel allihop? Jag fyller för helsike 37 och det här börjar kännas löjligt!
    Ta det som en komplimang. Jag fyller 21 idag och har sluppit visa leg dom senaste tre gångerna. Skitirriterande.
    Every beat of your drum is wasted
    and every song you sing is a fake
    and every word is a hesitation
    you did it great...

Standard

Citat Ursprungligen postat av Indie-Jens Visa inlägg
    Ta det som en komplimang. Jag fyller 21 idag och har sluppit visa leg dom senaste tre gångerna. Skitirriterande.
    Fyller du idag? Grattis
    genomdimmorna.blogg.se

08: 31/7.
    10: 25/2, 26/2, 28/2, 30/3, 1/7, 8/7, 17/7, 22/7, 30/7, 6/8, 7/8.
    12: 24/5, 26/5, 30/5, 31/5, 2/6, 27/6, 1/7, 6/7, 14/7, 18/7, 20/7, 27/7, 28/7, 3/8, 11/8, 19/8.

Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Indie-Jens Visa inlägg
    Det var skitkul när man var sådär 28-30...Nu börjar man ju undra om man bara ser helt förvirrad ut eller nåt, för det kan ju bara rimligen inte finnas nån som på allvar kan tro att jag skulle kunna vara nitton...

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2002

Standard

Det var skitkul när man var sådär 28-30...Nu börjar man ju undra om man bara ser helt förvirrad ut eller nåt, för det kan ju bara rimligen inte finnas nån som på allvar kan tro att jag skulle kunna vara nitton...
    Du anar inte hur svårt det är att gissa ålder, jag som alltid får veta hur gamla mina kunder är : ) en av mina idoler är 81 och hon ser ledigt ut som hon inte ens är pensionär än och låter också väldigt vital (och hon jobbar fortfarande, ) Själv var jag närmare 40 när jag senast fick visa leg, : ) Fram till jag var trettio tror jag att jag aldrig fick köpa utan att visa leg. : )

Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av snö Visa inlägg
    Du anar inte hur svårt det är att gissa ålder, jag som alltid får veta hur gamla mina kunder är : ) en av mina idoler är 81 och hon ser ledigt ut som hon inte ens är pensionär än och låter också väldigt vital (och hon jobbar fortfarande, ) Själv var jag närmare 40 när jag senast fick visa leg, : ) Fram till jag var trettio tror jag att jag aldrig fick köpa utan att visa leg. : )
    Jo, jag får ju också veta kundernas ålder oftast, tar personnummer på de som man inte känner... Och visst man ligger ju 5-10 år fel allt som oftast men... i princip 18 är väl att överdriva lite...

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2002

Standard

Jo, jag får ju också veta kundernas ålder oftast, tar personnummer på de som man inte känner... Och visst man ligger ju 5-10 år fel allt som oftast men... i princip 18 är väl att överdriva lite...
    Du tänker på min kund som är 81? men det är inte rynkorna så mycket som att hon har auktoritet och pratar inte som hon är stackars gammal : ) hon är förstås väldigt ovanlig.
    Hon behöver inte jobba det har jag förstått hon har bra ekonomiskt ställt, Så när hon blev pensionär så saknade hon att jobba och började snickra ihop resor och blev reseledare på kulturella resor och jag är ju nyfiken så jag frågade om det är hon som läser kartan åt busschauffören och visst är det så. : ) Hon drivs av passion och gör så många resor hon har lust till.
    Hon är ett fenomen och har jobbat med informatoin innan pensionen och hennes barn har hejat på henne.
    Det blir större och större skillnad i utseende på ålder ju äldre vi blir och just detta 81 åriga fenomen har en rejäl kalufs stiligt klippt inget tantkrull där inte : ), jo så håret gör henne yngre.
    Det är ju oftast intrycket av en person som gör om vi upplever personen som gammal eller yngre än sin ålder,
    ännu större parentes : som ung avskydde jag mina barnlika proportioner i ansiktet men idag var det länge sen jag klagade på det : )

Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Du tänker på min kund som är 81? men det är inte rynkorna så mycket som att hon har auktoritet och pratar inte som hon är stackars gammal : ) hon är förstås väldigt ovanlig.
    Hon behöver inte jobba det har jag förstått hon har bra ekonomiskt ställt, Så när hon blev pensionär så saknade hon att jobba och började snickra ihop resor och blev reseledare på kulturella resor och jag är ju nyfiken så jag frågade om det är hon som läser kartan åt busschauffören och visst är det så. : ) Hon drivs av passion och gör så många resor hon har lust till.
    Hon är ett fenomen och har jobbat med informatoin innan pensionen och hennes barn har hejat på henne.
    Det blir större och större skillnad i utseende på ålder ju äldre vi blir och just detta 81 åriga fenomen har en rejäl kalufs stiligt klippt inget tantkrull där inte : ), jo så håret gör henne yngre.
    Det är ju oftast intrycket av en person som gör om vi upplever personen som gammal eller yngre än sin ålder,
    ännu större parentes : som ung avskydde jag mina barnlika proportioner i ansiktet men idag var det länge sen jag klagade på det : )
    Nja, jag tänkte faktiskt mest på mig i detta fallet om de tror att jag kan vara nitton när jag snart är 37...

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2002

Standard

Nja, jag tänkte faktiskt mest på mig i detta fallet om de tror att jag kan vara nitton när jag snart är 37...
    Det var när jag passerade 30 som jag tyckte att vad roligt att jag ser yngre ut, fast jag fick nog ofta höra att jag ser så "barnslig" ut, det fanns många sätt att försöka hämnas min giftiga tunga : ).
    Jo precis det är en väldig skillnad när vi blir pensionärer på hur vi ser ut i ålder men på systemet så ska de fråga om du ser yngre ut än 25! Läser du inte skyltarna de har? nå't typ att var beredd att visa leg om du är 25 eller yngre. Så det gör att du ser 13 år yngre ut än vad du är! Det är inget att vara ledsen över!

Erfaren medlem moongirls avatar
    Reg.datum
    Jun 2008

Standard

Men jösses. Många systembolag och affärer som har varor som endast 18 plussare får köpa har policy att alla som ser ut att vara under 30 måste visa leg. säkerhet liksom.

så jobbigt är det väl inte att se ung ut heller. jisses.
    Signatur.

Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Det var när jag passerade 30 som jag tyckte att vad roligt att jag ser yngre ut, fast jag fick nog ofta höra att jag ser så "barnslig" ut, det fanns många sätt att försöka hämnas min giftiga tunga : ).
    Jo precis det är en väldig skillnad när vi blir pensionärer på hur vi ser ut i ålder men på systemet så ska de fråga om du ser yngre ut än 25! Läser du inte skyltarna de har? nå't typ att var beredd att visa leg om du är 25 eller yngre. Så det gör att du ser 13 år yngre ut än vad du är! Det är inget att vara ledsen över!
    De har ändrat den där texten. Jag läste den faktiskt idag. Det står att man skall vara beredd att visa leg om man ser ung ut, för de säljer inte alkohol till någon under 20.
    Jag är allt lite gnällig ikväll va? Borde nog hålla mig till gnälltråden

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av moongirl Visa inlägg
    Men jösses. Många systembolag och affärer som har varor som endast 18 plussare får köpa har policy att alla som ser ut att vara under 30 måste visa leg. säkerhet liksom.

så jobbigt är det väl inte att se ung ut heller. jisses.
    Det är ironiskt skrivet är jag säker på : ) annars är hon ett unikum som inte är glad för att se yngre ut än vad hon är.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2002

Standard

Vi kanske kan mova till skräptråden ? : ) jag tycker du skriver mycket underhållande . men skräptråden är nog bäst ?

Sidan 178 av 237 FörstaFörsta ... 78128168169170171172173174175176177178179180181182183184185186187188228 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •