Välkommen till arkivversionen av Kentforumet!

Detta är en arkiverad och statisk version av Kentforumet så som forumet såg ut den 13 maj 2018 då forumet stängdes. Det går alltså inte att skriva i forumet längre utan den här arkiverade kopian finns bara kvar av nostalgiska och kanske historiska skäl.

Saknar du att skriva i Kentforumet? Kolla då in Facebook-gruppen Kentforumet - Ditt vardagsrum på nätet eller det nya forumet, Kentforumet 2.0.

När Kentforumet stängdes fanns det 26 094 medlemmar som hade gjort 1 153 096 inlägg i 10 524 olika ämnen.

Visa resultat för omröstning: Vilket parti tänker du rösta på till Sveriges riksdagsval 2014?

Antal röster
32. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Socialdemokraterna (S)

6 18,75%
  • Vänsterpartiet (V)

9 28,13%
  • Miljöpartiet (Mp)

2 6,25%
  • Sverigedemokraterna (SD)

4 12,50%
  • Nya Moderaterna (M)

0 0%
  • Folkpartiet (Fp)

1 3,13%
  • Centerpartiet (C)

1 3,13%
  • Kristdemokraterna (Kd)

0 0%
  • Feministiskt initiativ (F!)

5 15,63%
  • Svenskarnas parti (SvP)

0 0%
  • Piratpartiet (PP)

2 6,25%
  • Annat (Skriv gärna längre ner)

2 6,25%
Sidan 5 av 5 FörstaFörsta 12345
Resultat 61 till 66 av 66

Ämne: Riksdagsvalet 2014

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Gustaf-747 Visa inlägg
    Seriöst? Du kan ju fan inte jämföra miljöpartiet och SD, vad fan håller du på med?
    Och säga att partitoppar "klär sig som luffare" som att klädseln skulle vara det som spelade mest roll. Alltså, hur tänkte du där?

Om du gick och trodde att SD var "dödsnazister" så får väl det tala för dig. Men vadfan, har du några som helst siffror som stödjer dina påståenden?
    Känns mest som att du kommer med antaganden och lösryckta påståenden om hur saker "är".
    Okej, varför är MP och SD ojämförbara? jag skrev aldrig att klädseln spelade mest roll, det var bara ett exempel på någonting tydliggjorde att Miljöpartiet inte var ett moget riksdagsparti, det känns som att du verkligen försöker att inte förstå.

Dödsnazister var en överdrift, det trodde jag var uppenbart. Vad är det du vill ha siffror på?
    Sláinte Mhath!

Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Jag tror inte heller att främlingsfientlighet är mer nu än förr, kanske till och med mindre, däremot så tror jag folk är mer öppna med det nu.

Sen får vi nog inte glömma att SD troligtvis har en rätt stor klick missnöjesröstare som allmänt saknar förtroende och saknar partitillhörighet. Hörde en man som ville rösta på SD för att "röra om i grytan och för att vi har Europas sämsta skola och äldreomsorg" (två citat ihopslagna till ett).

En annan sak jag reagerat på är att SD verkar ha som starkast stöd där det är som mest svensketniskt homogent.
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Erfaren medlem Gustaf-747s avatar
    Reg.datum
    Jul 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Okej, varför är MP och SD ojämförbara? jag skrev aldrig att klädseln spelade mest roll, det var bara ett exempel på någonting tydliggjorde att Miljöpartiet inte var ett moget riksdagsparti, det känns som att du verkligen försöker att inte förstå.

Dödsnazister var en överdrift, det trodde jag var uppenbart. Vad är det du vill ha siffror på?
    Men kom igen. Om du säger att alla trodde att SD var dödsnazister förut, men insåg att de inte är det, måste ju någon mer än du ha sagt det.
    Men låt oss säga att "alla" trodde att SD var dödsnazister och ändrat uppfattning. Måste det verkligen vara så att folk blivit mer insatta och kommit till nån slags insikt? (Som jag tolkade det skulle vara att det inte är så farliga åsikter som SD står för). Kan inte det inte snarare vara så att sämre ekonomi och ökad arbetslöshet medför att folk blir mer rasistiska, eller misstänksamma inför andra människor och samhället?

Ska vi tala om din jämförelse mellan SD och Mp, så måste jag verkligen fråga dig. Vill du på allvar kalla SD för ett moget parti, när de väljer att ha en människa som argumenterar på det här viset, som förstanamn till EU-parlamentet? För att inte tala om räkneexemplet. (Som det du sa om kläder kanske också var?)
    https://www.youtube.com/watch?v=LZ7gnFw5TpM
    Senast redigerat av Gustaf-747 den 2014-05-29 klockan 12:00.

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Gustaf-747 Visa inlägg
    Men kom igen. Om du säger att alla trodde att SD var dödsnazister förut, men insåg att de inte är det, måste ju någon mer än du ha sagt det.
    Men låt oss säga att "alla" trodde att SD var dödsnazister och ändrat uppfattning. Måste det verkligen vara så att folk blivit mer insatta och kommit till nån slags insikt? (Som jag tolkade det skulle vara att det inte är så farliga åsikter som SD står för). Kan inte det inte snarare vara så att sämre ekonomi och ökad arbetslöshet medför att folk blir mer rasistiska, eller misstänksamma inför andra människor och samhället?

Ska vi tala om din jämförelse mellan SD och Mp, så måste jag verkligen fråga dig. Vill du på allvar kalla SD för ett moget parti, när de väljer att ha en människa som argumenterar på det här viset, som förstanamn till EU-parlamentet? För att inte tala om räkneexemplet. (Som det du sa om kläder kanske också var?)
    https://www.youtube.com/watch?v=LZ7gnFw5TpM
    Ja jag har hört flera som har sagt det, jag tror att de flesta som kollar närmare på SDs partiprogram och jämför med andra partier/länder lär komma till insikten att SD inte är så extremt som man trott, problemet med SD är främst ideologin och politikerna. Nej det måste inte vara den enda faktorn som påverkar, det tror jag inte heller, men jag tror att det är den största anledningen. Jag tror absolut att SD är ett missnöjesparti, det jag inte tror är att rasismen och främlingsfientligheten har ökat speciellt mycket.

Nej jag kallar inte SD för ett moget parti, jag kallar de för ett mognare parti. Kristina Winberg är en idiot men det är just det som de vill ha, en "vanlig människa" i Bryssel. Du snöar in dig på min kommentar om miljöpartisternas kläder, i slutet på nittiotalet var fortfarande Miljöpartiet ett lolparti för de flesta och de är det fortfarande i stora delar av Norrland idag.
    Sláinte Mhath!

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jan 2009

Standard

"Kärlek är som en blomma, även den vackraste dör"

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jan 2009

Standard

"Den typiska arbetaren är en vårdarbetande kvinna, så Feministiskt Initiativ borde vara Arbetarpartiet, men det är ju inget parti för arbetarkvinnor, utan för medelklassfeminsiter som är måna om att ha oklanderliga åsikter."

http://www.svtplay.se/video/2052012/...-klassamhallet

Är Vänsterpartiet det enda riktiga arbetarepartiet idag?
    "Kärlek är som en blomma, även den vackraste dör"

Sidan 5 av 5 FörstaFörsta 12345

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Välkommen till arkivversionen av Kentforumet!

Detta är en arkiverad och statisk version av Kentforumet så som forumet såg ut den 13 maj 2018 då forumet stängdes. Det går alltså inte att skriva i forumet längre utan den här arkiverade kopian finns bara kvar av nostalgiska och kanske historiska skäl.

Saknar du att skriva i Kentforumet? Kolla då in Facebook-gruppen Kentforumet - Ditt vardagsrum på nätet eller det nya forumet, Kentforumet 2.0.

När Kentforumet stängdes fanns det 26 094 medlemmar som hade gjort 1 153 096 inlägg i 10 524 olika ämnen.