Sidan 6 av 11 FörstaFörsta 1234567891011 SistaSista
Resultat 76 till 90 av 163

Ämne: Mixningen

  1. #76
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av flicka med pärlörhänge Visa inlägg
    Jag klarar inte alls av att lyssna på musik så där analytiskt som flera av er andra tycks göra, jag tar in det rakt in i örona och vidare in i kroppen. Min upplevelse är att det är ett jäkla tryck när jag rör mig till låtarna, ex cyklar/tränar. Satt still på bussen och lyssnade häromdagen och då blev det plötsligt annorlunda. Kunde ju inte börja digga där bland alla morgontrötta pendlare så den verkliga kicken uteblev.
    Den här skivan gör mig full av liv å lust! Längtar efter att släppa loss ordentligt i Götet den 24...
    Missförstå mig inte, jag ger mig hän till musiken på samma sätt. Men jag reflekterar även över saker i musiken.
    TTS är sjukt bra gjord och snyggt producerad, men det är bara att när beatet och basen är så jävla grym som i sista halvan av tex Vy från ett luftslott eller hela Berlin så tänker jag "Fan vad det skulle kunna svänga och rycka tag i mig ännu mer om man man tryckt på lite mer. Det känns tillbakahållet. Vilket kanske är mening då.
    Som jag har påpekat flera gånger handlar det om att man hållit tillbaka sådana saker så mycket man har gjort, när man på förhand hört inspiration för plattan.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  2. #77
    Erfaren medlem Halkas avatar
    Reg.datum
    Jun 2002
    Ort
    Strax utanför Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    3 138

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Anx Visa inlägg
    Vad menar du? Är det fel att det rycker i kroppen när man hör kents musik? Jag trodde det var den stora poängen med ALL musik?
    skillnad på musik man vill dansa eller träna till och musik man får djupare känslor av att lyssna på
    Is this the real life? Is this just fantasy?

  3. #78
    Erfaren medlem loveavtrycks avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    Isglass
    Inlägg
    10 976

    Standard

    hahahhaha kul hörrni haha :P:P:P:P

  4. #79
    Medlem flicka med pärlörhänges avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Ort
    Karlstad, Sweden.
    Inlägg
    211

    Standard

    Absolute music? Släpps de fortfarande???
    När jag pratar om att analysera så menar jag att ni fixar att höra hur ljudbilden är uppbyggd, hur arrangemangen är lagda å allt det där. Jag har en make som klarar det där, får väl be honom om hjälp :P
    Anledningen till att jag lyssnar när jag cyklar är att det numera är en av de få chanser jag har att lyssna på musik i fred. Då kan jag koncentrera mig på låtarna och låta kroppen gå på autopilot.
    Men jag är pinsamt omusikalisk på det där sättet att jag inte kan skilja olika takter från varandra, samt är rätt kass på alla musiktermer. Men förhoppningsvis är jag ändå värdig att ta in musiken och bli berörd på ett personligt plan. Jag är trots allt läskunnig och kan vid enstaka tillfällen höra vad herr Berg sjunger...
    Har trots allt haft kent närmast hjärtat sedan Verkligen och jag är inte någon ytlig liten tralltotta. Man behöver inte vara kockobello bara för att man gillar att röra sig till musik.
    ............. låt mig behålla det här, det kan väl jag vara värd............

  5. #80
    Medlem flicka med pärlörhänges avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Ort
    Karlstad, Sweden.
    Inlägg
    211

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Halka Visa inlägg
    skillnad på musik man vill dansa eller träna till och musik man får djupare känslor av att lyssna på
    Aha! Så bra att vi fick det klarlagt. Jag antecknar...
    Ärligt talat, den här plattan har knuffat in mig i en tidigt 40-årskris - tillräckligt djupa känslor? Är det ok att jag då lyssnar när jag cyklar? Känns det bättre om jag erkänner att jag ännu inte dansat till någon av låtarna? Mer som lite knyckningar i knäna, räknas det som dans?
    Fast jag överdrev väl lite när jag säger att jag tränar till kent, det är en enstaka låt som dyker upp på mitt favvo-pass.
    ............. låt mig behålla det här, det kan väl jag vara värd............

  6. #81
    Erfaren medlem Halkas avatar
    Reg.datum
    Jun 2002
    Ort
    Strax utanför Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    3 138

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av flicka med pärlörhänge Visa inlägg
    Aha! Så bra att vi fick det klarlagt. Jag antecknar...
    Ärligt talat, den här plattan har knuffat in mig i en tidigt 40-årskris - tillräckligt djupa känslor? Är det ok att jag då lyssnar när jag cyklar? Känns det bättre om jag erkänner att jag ännu inte dansat till någon av låtarna? Mer som lite knyckningar i knäna, räknas det som dans?
    Fast jag överdrev väl lite när jag säger att jag tränar till kent, det är en enstaka låt som dyker upp på mitt favvo-pass.
    mm, liten missuppfattning där, tycker dock att det inte finns anledning att reta upp sej på vad jag sa
    Is this the real life? Is this just fantasy?

  7. #82
    Avstängd användare
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Gothenburg
    Inlägg
    3 038

    Standard

    det här forumet är gaaaayyyyyyy!

  8. #83
    Medlem flicka med pärlörhänges avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Ort
    Karlstad, Sweden.
    Inlägg
    211

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Halka Visa inlägg
    mm, liten missuppfattning där, tycker dock att det inte finns anledning att reta upp sej på vad jag sa
    He he jag är lite känslig när det gäller ev. bimbofaktorer...
    No hard feelings.
    ............. låt mig behålla det här, det kan väl jag vara värd............

  9. #84
    Erfaren medlem Anxs avatar
    Reg.datum
    Oct 2002
    Ort
    Sjöstan, Stockholm, Sverige.
    Inlägg
    3 558

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Halka Visa inlägg
    skillnad på musik man vill dansa eller träna till och musik man får djupare känslor av att lyssna på
    Håller jag inte med om, jag vill bara dansa till musik jag verkligen tycker om.
    Det är jag som är polisen, det är jag som bestämmer!

  10. #85
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2002
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    66

    Standard

    Jag är toksåld på plattan, men kan hålla med om att några låtar hade kunnat kliva fram lite mer med lite tryck och drag.

    Refrängen i Gen. Ex, den som börjar kring 2.35, är den del som känns mest på hela skivan när man krämar på lite. Men det är inte tryck från bas och bastrummor, utan helt enkelt en mer massiv ljudbild med tjutgura.

    Jag hoppas och tror att det kommer att bli njutning i Stockholm om några veckor. TTS-låtar lite mer avskalade och kanske t o m med lite mer tryck. Jag tror t ex Sömnen kan bli skitcool avskalad och live.
    > och så tänder jag ljuset

    > 980124 Umeå > 980711 Nordmaling > 990321 Göteborg > 000226 Umeå
    > 000722 Umeå > 020731 Umeå > 021101 Umeå > 050527 Stockholm > 071118 Stockholm
    > 080628 Stockholm > 100722 Stockholm > 120819 Stockholm > 140615 Stockholm
    > 150627 Norrköping > 161008 Luleå > 161217 Stockholm ƚ

  11. #86
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Sep 2006
    Ort
    Göteborg, , Sweden.
    Inlägg
    3 585

    Standard

    Vart man än tar vägen är det alltid någon som gnäller (nej, inte j.berg) och vill ha mer....

  12. #87
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Beah Visa inlägg
    Vart man än tar vägen är det alltid någon som gnäller (nej, inte j.berg) och vill ha mer....
    Exakt vad här är gnäll?!!?
    Läs för fan tråden och se vad folk resonerar kring.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  13. #88
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Sep 2006
    Ort
    Göteborg, , Sweden.
    Inlägg
    3 585

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Exakt vad här är gnäll?!!?
    Läs för fan tråden och se vad folk resonerar kring.
    Det var precis det jag gjorde.

  14. #89
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Beah Visa inlägg
    Det var precis det jag gjorde.
    Och, du får resonerandet "Det är en väldigt bra skiva. Man blev bara lite förvånad att den, inte minst efter förhandssnacket om influenser till skivan, inte var hårdare/skitigare/fetare. Man älskar de där elektroelementen och hade inte haft nåt emot om det lyfts fram aningen mer"(nån slags sammanfattning om folks inställning och inlägg i tråden) till gnäll?!?
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  15. #90
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Sep 2006
    Ort
    Göteborg, , Sweden.
    Inlägg
    3 585

    Standard

    Menar du då att du inte gnäller/klagar/whatever när du skriver att du förväntade dig mer tryck på skivan?

Sidan 6 av 11 FörstaFörsta 1234567891011 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •