Sidan 2 av 37 FörstaFörsta 123456789101112 ... SistaSista
Resultat 16 till 30 av 549

Ämne: Forumets musiker

  1. #16
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700

    Standard

    Tobbe:
    Jorå, minns mina tips .

    Har tagit ner min egna hemsida just nu. Tänkte sätta upp en ny under ett nytt namn såsmåningom.

    Hursomhelst, här är min myspace-sida:
    http://myspace.com/froggmusic

    Har inget nytt dock... Har inte fått färdigt något på väldigt länge faktiskt. Men det kommer.
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

  2. #17
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2004
    Inlägg
    22 507

    Standard

    Förhoppningsvis ska mitt band snart få spela in. Dock bara en låt, men det blir i alla fall gratis.

    Så fort den är klar läggs den givetvis upp här

    Är basist i fall ni undra

  3. #18
    Avstängd användare
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Gothenburg
    Inlägg
    3 038

    Standard

    jag håller precis på att fixa nycklar till en kompis replokal på hisingen

    har några olika som har sagt de vill slå sig ihop med mig o bilda nåt men jag ska börja med att åka dit ensam med min strata och lära mig spela igen

    försöka skriva ihop nåt också får jag väl göra..

    har knappt tagit i en gitarr på typ 3 år men har bestämt mig för att jag nog borde starta nåt nu

    nästa gång är jag för gammal haha..

  4. #19
    Erfaren medlem Meanys avatar
    Reg.datum
    Sep 2003
    Ort
    ?
    Inlägg
    8 823

    Standard

    jag har precis slagit mitt rekord i reverbanvändande, det tar typ 10 sekunder för det att klinga ut helt. synd bara att reason inte har vst-stöd, jag vet inte riktigt om jag litar på RV7000. fast plate-algoritmen är väl rätt okej. det är den jag använder nu, med decay uppdraget utav helvete.
    bänkarna blev tronerna när narrarna fick kronorna, så buga dig åt kungarna af stan

  5. #20
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Meany Visa inlägg
    jag har precis slagit mitt rekord i reverbanvändande, det tar typ 10 sekunder för det att klinga ut helt. synd bara att reason inte har vst-stöd, jag vet inte riktigt om jag litar på RV7000. fast plate-algoritmen är väl rätt okej. det är den jag använder nu, med decay uppdraget utav helvete.


    Reverb är riktigt vidrigt om det överanvänds...
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

  6. #21
    Erfaren medlem Meanys avatar
    Reg.datum
    Sep 2003
    Ort
    ?
    Inlägg
    8 823

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av frågg Visa inlägg


    Reverb är riktigt vidrigt om det överanvänds...
    låten jag håller på med nu är vansinnigt 80-tal, då är överanvändande av reverb obligatoriskt.
    bänkarna blev tronerna när narrarna fick kronorna, så buga dig åt kungarna af stan

  7. #22
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    jag är jävligt sugen på att spela i band och stå på scen. eller att bara spela med andra och utvecklas. fast det känns svårt att hitta folk att spela med när man har typ kent som referenspunkt till allting och nästan bara kan spela kent (kan ju iof lära mig annat) och inte är nån skicklig leadgitarrist utan bara lärt sig en del av samis grejor. har varken ork eller tålamod att sitta och öva skalor och träna upp min fingerfärdighet...utvecklas man som musiker av att spela i band och får träningen den vägen? jag är sjukt sugen iaf...
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

  8. #23
    Erfaren medlem hultsfred_emmas avatar
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    6 022

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    jag är jävligt sugen på att spela i band och stå på scen. eller att bara spela med andra och utvecklas. fast det känns svårt att hitta folk att spela med när man har typ kent som referenspunkt till allting och nästan bara kan spela kent (kan ju iof lära mig annat) och inte är nån skicklig leadgitarrist utan bara lärt sig en del av samis grejor. har varken ork eller tålamod att sitta och öva skalor och träna upp min fingerfärdighet...utvecklas man som musiker av att spela i band och får träningen den vägen? jag är sjukt sugen iaf...
    Om man är tjej, 15, bor i hultsfred & vill spela "kent" är det omöjligt.
    .

  9. #24
    Erfaren medlem crappers avatar
    Reg.datum
    Jun 2004
    Ort
    Skövde., , .
    Inlägg
    4 058

    Standard

    kan också typ bara spela kentlåtar....känner mig trångsynt ibland..

  10. #25
    Erfaren medlem vilowens avatar
    Reg.datum
    Apr 2004
    Ort
    Stockholm.
    Inlägg
    16 891

    Standard

    bästa sättet att utvecklas som låtskrivare är ju inte nödvändigtvis att bli bättre på att spela sitt instrument. att spela i ett band hjälper, att skriva mycket musik hjälper mer. jag skriver rätt så mycket musik, och ju mer jag skriver, ju bättre blir det jag får fram. och så blir det visserligen inte lika mycket som förr, när jag ställde lägre krav på mina låtar, men det blir fortfarande hyfsade mängder musik.

    att spela massa skalor kan dock vara bra för låtskrivandet. jag jobbar inte så musikteoretiskt korrekt när jag skriver musik, och kunde inte bry mig mindre heller, jag går på känsla och bryr mig inte så mycket om skalor och tonarter. då är det, icke förvånande nog, meriterande att sitta och spela skalor ibland, det är ett bra sätt att lära sig vad man gillar för något. hur jag nu ska förklara det.

    och att man är tjej, 15 och bor i hultsfred är igen ursäkt för att inte göra musik om det är det man vill, du har välm kompisar, liksom? :P

    /meany
    Do you think I'm wonderful? she asked one day as they leaned against the trunk of a petrified marple. No, he said. Why? Because so many girls are wonderful. I imagine hundreds of men have called their loves wonderful today, and it's only noon. You couldn't be something that hundreds of others are.
    - Jonathan Safran Foer

  11. #26
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2004
    Inlägg
    22 507

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av hultsfred_emma Visa inlägg
    Om man är tjej, 15, bor i hultsfred & vill spela "kent" är det omöjligt.
    Finns det inget annat du vill spela då? Till exempel något eget?

  12. #27
    Erfaren medlem Meanys avatar
    Reg.datum
    Sep 2003
    Ort
    ?
    Inlägg
    8 823

    Standard

    är det för övrigt nån här som har lagom förstörd röst men ändå kan sjunga? jag har ett gäng gamla låtar som jag skrivit som är för bra för att inte användas, men bryter för mycket med musiken jag gör nu för tiden för att användas. då är min tanke att helt enkelt spela in dom på nytt med en ny sångare/sångerska och försöka tjäna högar med pengar på dom. låter det som något för dig? hör av dig!

    (det mesta är till större delen akustiskt, goda inspelningsmöjligheter finns, gitarrkunnighet meriterande, fast till inspelningen har jag folk som sköter det)
    bänkarna blev tronerna när narrarna fick kronorna, så buga dig åt kungarna af stan

  13. #28
    Erfaren medlem hultsfred_emmas avatar
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    6 022

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av david_h Visa inlägg
    Finns det inget annat du vill spela då? Till exempel något eget?
    Jo visst, men det finns ingen att spela med.
    .

  14. #29
    Erfaren medlem -oprofessionelll-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2003
    Ort
    Vasa, Finland
    Inlägg
    4 647

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av hultsfred_emma Visa inlägg
    Jo visst, men det finns ingen att spela med.
    Jag har samma problem.
    Eller, det finns en massa hårdrockare här i trakten som söker band, men jag vill inte spela hårdrock. Jag vill spela mjuk musik som pop och sånt..

    Har ett par låtar färdiga. Texten nerskriven, behöver bara ändras lite, och de flesta ackord också nerskrivna... melodin finns än så länge bara i mitt huvud.
    Men nu har jag kommit så långt att jag kollat in ett midiklaviatur som jag vill köpa.
    När det är införskaffat fattas ska jag spela in nån taskigt dålig demo och öh... försöka ladda upp här. Om det inte låter alltför pinsamt dvs.
    lev livet medan du kan

  15. #30
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    är det ingen från malmö med omnejd som läser här och är sugen på att dra igång nåt?
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

Sidan 2 av 37 FörstaFörsta 123456789101112 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •