Sidan 4 av 37 FörstaFörsta 1234567891011121314 ... SistaSista
Resultat 46 till 60 av 549

Ämne: Forumets musiker

  1. #46
    Erfaren medlem Meanys avatar
    Reg.datum
    Sep 2003
    Ort
    ?
    Inlägg
    8 823

    Standard

    på tal om laakso så spelar de på säg-festivalen också, dä vi spelar, är det nu är. nästa måndag tror jag. så karlstadbor bör dra sig dit. vi spelar vid 11-tiden eller nåt sånt.
    bänkarna blev tronerna när narrarna fick kronorna, så buga dig åt kungarna af stan

  2. #47
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2004
    Inlägg
    22 507

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Meany Visa inlägg
    intressant uttalande.

    varför skriver du i den här tråden förresten?
    För att jag själv spelar. Har skrivit ett inlägg tidigare om vad jag spelar och så.
    Var det nåt mer?

  3. #48
    Erfaren medlem Meanys avatar
    Reg.datum
    Sep 2003
    Ort
    ?
    Inlägg
    8 823

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av david_h Visa inlägg
    För att jag själv spelar. Har skrivit ett inlägg tidigare om vad jag spelar och så.
    Var det nåt mer?
    just ja, du spelar ju bas, så var det. vi kanske skulle skapa en tråd för basister? "forumets basister". så att folk inte får för sig något.
    bänkarna blev tronerna när narrarna fick kronorna, så buga dig åt kungarna af stan

  4. #49
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2004
    Inlägg
    22 507

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Meany Visa inlägg
    just ja, du spelar ju bas, så var det. vi kanske skulle skapa en tråd för basister? "forumets basister". så att folk inte får för sig något.
    basister är musiker dem också så jag tycker det passar in alldeles utmärkt här. Jag vet att du tycker tvärtom och det får du givetvis tycka även om det är en helt galen åsikt.

  5. #50
    Nybörjare
    Reg.datum
    Oct 2005
    Ort
    Sundsvall, , .
    Inlägg
    42

    Standard

    jag spelar ju som ni vet i tvivelfront.
    här är vår musikvideo.
    tvivelfront - some girls.

    http://youtube.com/watch?v=4z7ZXeg-lC0

  6. #51
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    nu tycker jag inte vi ska bråka eller mäta vem som har längst penis eller pissar längst. inget fel på basister, jag hade gärna tagit upp basen om jag fått chansen i ett band, alla instrumentalister och musiker är välkomna
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

  7. #52
    Erfaren medlem sundance_dannes avatar
    Reg.datum
    Sep 2002
    Ort
    Det blåser genom Malmö alltid...
    Inlägg
    13 868

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    hade jag kunnat förmå soc att betala de där grejorna åt mig hade jag skaffat det direkt. pengar är det alltid kärvt om. tack för tipsen iaf. jag har för mig att frågg tipsade om diverse enkel utrustning man kan skaffa till sin hemdator. så frågg, om du ser det här och minns inlägget jag syftade på så

    förresten så är min dator en 3,5 år gammal athlon xp 2500+, 1.83 ghz med 512 ram. 120 gig hårddisk så jag kanske behöver en ny dator också eller åtminstone mer internminne och en extra hd?
    Jag får väl bygga en studio ute i farsans gamla verkstad istället då! Är man rik så är man!

  8. #53
    Erfaren medlem Meanys avatar
    Reg.datum
    Sep 2003
    Ort
    ?
    Inlägg
    8 823

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av sundance_danne Visa inlägg
    Jag får väl bygga en studio ute i farsans gamla verkstad istället då! Är man rik så är man!
    har du några hundra tusen att lägga ut så. jag kan agera rådgivare om jag får bra betalt.
    bänkarna blev tronerna när narrarna fick kronorna, så buga dig åt kungarna af stan

  9. #54
    Erfaren medlem sundance_dannes avatar
    Reg.datum
    Sep 2002
    Ort
    Det blåser genom Malmö alltid...
    Inlägg
    13 868

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Meany Visa inlägg
    har du några hundra tusen att lägga ut så. jag kan agera rådgivare om jag får bra betalt.
    Njae... Tänkte snarare på en liten hemmastudio. Bra ljudkort, några micar osv. Ungefär som ditt inlägg. Kanske kan lägga 3000-4000 på det totalt.

  10. #55
    Erfaren medlem Meanys avatar
    Reg.datum
    Sep 2003
    Ort
    ?
    Inlägg
    8 823

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av sundance_danne Visa inlägg
    Njae... Tänkte snarare på en liten hemmastudio. Bra ljudkort, några micar osv. Ungefär som ditt inlägg. Kanske kan lägga 3000-4000 på det totalt.
    tips är att satsa på bra mikrofoner. ljudkortet kommer du ändå vilja uppgradera så småningom. när du köper ljudkort, fundera på vad du vill använda för daw. jobbigt att köpa ett focusritekort om man senare kommer på att man vill köra pro tools. själv är jag mitt uppe i ett byte av DAW, jag är så jävla trött på cubase. funderar på att satsa på pro tools, och isåfall har jag ett vettigt ljudkort till salu för en billig peng.
    bänkarna blev tronerna när narrarna fick kronorna, så buga dig åt kungarna af stan

  11. #56
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2005
    Ort
    uppsala, , Sweden.
    Inlägg
    263

    Standard

    checka in när mitt band spelar live på fryshuset här

    http://www.youtube.com/watch?v=czGyXLBzij0

    vi heter sleazy romance och spelar hård postpunk

  12. #57
    Erfaren medlem Meanys avatar
    Reg.datum
    Sep 2003
    Ort
    ?
    Inlägg
    8 823

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av thekingisdead Visa inlägg
    checka in när mitt band spelar live på fryshuset här

    http://www.youtube.com/watch?v=czGyXLBzij0

    vi heter sleazy romance och spelar hård postpunk
    hård postpunk är väl att ta i.

    youtubeklipp från vår spelning i förmiddags kommer upp så småningom, för övrigt (ikväll om ni har tur)
    bänkarna blev tronerna när narrarna fick kronorna, så buga dig åt kungarna af stan

  13. #58
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2005
    Ort
    uppsala, , Sweden.
    Inlägg
    263

    Standard

    okej, meany

  14. #59
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av sundance_danne Visa inlägg
    Jag får väl bygga en studio ute i farsans gamla verkstad istället då! Är man rik så är man!
    du börjar med att åka till japan och köpa ett stort jävla mixerbord och sen finns det ingen återvändo
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

  15. #60
    Erfaren medlem Meanys avatar
    Reg.datum
    Sep 2003
    Ort
    ?
    Inlägg
    8 823

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    du börjar med att åka till japan och köpa ett stort jävla mixerbord och sen finns det ingen återvändo
    stora mixerbord är ute, och tar mest plats. de ka mycket väl ha helgrymma kanalstrippar, dock. men har man skill så får man tag på ett par såna löst istället, och sparar några miljoner. pro tools är lite mer praktiskt än ett SSL-bord.
    bänkarna blev tronerna när narrarna fick kronorna, så buga dig åt kungarna af stan

Sidan 4 av 37 FörstaFörsta 1234567891011121314 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •