Sidan 12 av 14 FörstaFörsta ... 234567891011121314 SistaSista
Resultat 166 till 180 av 203

Ämne: Vad tycker vi om V&A?

  1. #166

    Standard

    en miljon låter lite mycket eller

  2. #167
    Medlem xXLivräddMedStilXxs avatar
    Reg.datum
    Oct 2008
    Ort
    Den stora stygga stan å ingen annanstans...
    Inlägg
    153

    Standard

    Hehe, verkar som om man tycker den är mainstream så är man mainstream bland kentfansen.

    Jag är ju absolut inte särskilt orginell eftersom jag liksom så många andra inte har V&A som favoritplatta, tycker dem flesta låtarna känns som hits, den är inte så sammanhängande. Men samtidigt är det väl det som gör den unik, att det inte riktigt känns som låtarna ska passa perfekt in i varandra i sin helhet.

    Har länge stört mig en aning på V&A, känns som den är gjord för radio.
    Nu har den dock fått rättvisa sedan jag läste i den lilla boken som följde med boxen att de tvingades göra den under ashård tidspress och att de inte hann tänka på vad det skulle vara för sorts skiva.
    Nu lockar den lite mer igen.
    Du är allt jag har...

    "För att allt är skit."

  3. #168
    Medlem xXLivräddMedStilXxs avatar
    Reg.datum
    Oct 2008
    Ort
    Den stora stygga stan å ingen annanstans...
    Inlägg
    153

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av xXLivräddMedStilXx Visa inlägg
    Hehe, verkar som om man tycker den är mainstream så är man mainstream bland kentfansen.

    Jag är ju absolut inte särskilt orginell eftersom jag liksom så många andra inte har V&A som favoritplatta, tycker dem flesta låtarna känns som hits, den är inte så sammanhängande. Men samtidigt är det väl det som gör den unik, att det inte riktigt känns som låtarna ska passa perfekt in i varandra i sin helhet.

    Har länge stört mig en aning på V&A, känns som den är gjord för radio.
    Nu har den dock fått rättvisa sedan jag läste i den lilla boken som följde med boxen att de tvingades göra den under ashård tidspress och att de inte hann tänka på vad det skulle vara för sorts skiva.
    Nu lockar den lite mer igen.
    Okej, jag citerar mig själv. Det finns nog en annan anledning också. Det är att jag lyssnade sönder den för bara ett halvår sedan..
    Du är allt jag har...

    "För att allt är skit."

  4. #169
    Staffan747
    Guest

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av 070307 Visa inlägg
    en miljon låter lite mycket eller
    Låter som Madonna-mått, men kanske helt möjligt med tanke på att Kent säljer i hela norden..

  5. #170
    Nybörjare nils_nattskens avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    57

    Standard

    måste nog hålla med dig och jag upplevde den nog tvärto i början. jag blev hemskt besviken på den. lyssnade igenom några gånger och tröttnade på den.

    enligt mig är Socker, Elite och Sverige de enda värdiga låtarna att lyftas fram.
    Resten är, enligt min åsikt. Direkt dåliga låtar.

  6. #171
    Staffan747
    Guest

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av nils_nattsken Visa inlägg
    måste nog hålla med dig och jag upplevde den nog tvärto i början. jag blev hemskt besviken på den. lyssnade igenom några gånger och tröttnade på den.

    enligt mig är Socker, Elite och Sverige de enda värdiga låtarna att lyftas fram.
    Resten är, enligt min åsikt. Direkt dåliga låtar.
    Dom Andra är ju en bra låt, skulle den legat på någon b-sida från Isola skulle den än idag vara en av Kents bästa låtar. Nu blir den lätt bara "vissellåten" som någon fjortis, som tror att leadsingern i Kent verkligen heter 'Kent', lyssnar på.. Den är väl helt enkelt inte tillräckligt "credd" för "riktiga" fans..

  7. #172
    Nybörjare nils_nattskens avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    57

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Staffan747 Visa inlägg
    Dom Andra är ju en bra låt, skulle den legat på någon b-sida från Isola skulle den än idag vara en av Kents bästa låtar. Nu blir den lätt bara "vissellåten" som någon fjortis, som tror att leadsingern i Kent verkligen heter 'Kent', lyssnar på.. Den är väl helt enkelt inte tillräckligt "credd" för "riktiga" fans..
    anledningen till att jag inte gillar den är att den inte förmedlar något.
    det är bara en trallvänlig och förlåt att jag använder ordet "mainstream"-aktig låt. Den har inget större djup och jag tror att dom skulle ha kunnat gjort mycket bättre ifrån sig.

    Inget fel med mainstream, men då ska det helst låta bra.
    Enligt mig gör den inte det iaf. och jag anser mig inte vara ett "riktigt" kent fan. Alla som gillar Kent är väll fans :P?

  8. #173
    Staffan747
    Guest

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av nils_nattsken Visa inlägg
    anledningen till att jag inte gillar den är att den inte förmedlar något.
    det är bara en trallvänlig och förlåt att jag använder ordet "mainstream"-aktig låt. Den har inget större djup och jag tror att dom skulle ha kunnat gjort mycket bättre ifrån sig.

    Inget fel med mainstream, men då ska det helst låta bra.
    Enligt mig gör den inte det iaf. och jag anser mig inte vara ett "riktigt" kent fan. Alla som gillar Kent är väll fans :P?
    Vad jag menar är väl att den är så "mainstream" så blir den också underskattad av "riktiga" fans. Med riktiga fans menar jag då såna som stått och svettats på någon liten klubb i e-tuna till Havsänglar, eller de som köpte debuten när den kom ut.. Typ.
    Dom Andra har ju dessutom en enligt mej jävligt bra text, som jusst handlar om det att "sälja" sig. Den handlar om det fenomen den blivit, och att hålla kvar sin integritet, något som jag inte tycker kent har mindre av efter V&A.

  9. #174
    Nybörjare nils_nattskens avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    57

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Staffan747 Visa inlägg
    Vad jag menar är väl att den är så "mainstream" så blir den också underskattad av "riktiga" fans. Med riktiga fans menar jag då såna som stått och svettats på någon liten klubb i e-tuna till Havsänglar, eller de som köpte debuten när den kom ut.. Typ.
    Dom Andra har ju dessutom en enligt mej jävligt bra text, som jusst handlar om det att "sälja" sig. Den handlar om det fenomen den blivit, och att hålla kvar sin integritet, något som jag inte tycker kent har mindre av efter V&A.
    Jag tillhör inte "riktiga fans" iallafall :P såg dem första gången på Stadion i Sthlm, den så kallade "vita konserten".

    För övrigt så ja, man kan se det som du eller som jag. Det är nog bara en åsiktsfråga eller annorlunda synsätt.
    För mig är skivan bland de sämsta. Att dom därimot lyckats med 3 totala fullträffar till låtar under såpass stor "press" dom tydligen jobbat under är ju en, får man medge. Otrolig prestation av Kent som band.

  10. #175
    Staffan747
    Guest

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av nils_nattsken Visa inlägg
    Jag tillhör inte "riktiga fans" iallafall :P såg dem första gången på Stadion i Sthlm, den så kallade "vita konserten".

    För övrigt så ja, man kan se det som du eller som jag. Det är nog bara en åsiktsfråga eller annorlunda synsätt.
    För mig är skivan bland de sämsta. Att dom därimot lyckats med 3 totala fullträffar till låtar under såpass stor "press" dom tydligen jobbat under är ju en, får man medge. Otrolig prestation av Kent som band.
    Nej, V&A hör nog inte heller till mina favoriter, däremot är Socker en av kents topp 10 för mej. Både D&JD och TTS sopar nog golvet V&A om man snackar om post-2000 kent..

  11. #176
    Nybörjare nils_nattskens avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    57

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Staffan747 Visa inlägg
    Nej, V&A hör nog inte heller till mina favoriter, däremot är Socker en av kents topp 10 för mej. Både D&JD och TTS sopar nog golvet V&A om man snackar om post-2000 kent..
    ja, det gör dem definitivt. och socker är nog top 10 för många

  12. #177
    Medlem ErikFribergs avatar
    Reg.datum
    Oct 2008
    Ort
    Karlskrona, Nereihörnet
    Inlägg
    280

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av ErikFriberg Visa inlägg
    Skivan har sålt i 1 000 000 ex och legat etta på listorna i både Norge, Sverige & Finland, det går inte att blunda för!

    V&A är Kents, kommersiellt sätt viktigaste skiva och den största enskilda anledningen till hur storea de är idag!
    Citat Ursprungligen postat av Staffan747 Visa inlägg
    1 milj. ex? Senast jag kollade var det kring 400 000, men det var Wikipedia så..
    Ska faktiskt erkänna att det var dumt att slänga ut en sådan siffra i tomma luften när jag inte har någon källa att bekräfta detta...

    Jag vet att jag har hört/läst siffran 1 milj någonstans men vill inte sätta mitt namn på att det stämmer/att källan är pålitlig

    Däremot är jag helt säker på att V&A efter drygt ett halvår hade sålt i 220 000ex i Sverige och 170 000ex i övriga norden!
    Det betyder att de alltså redan då sålt nästan 400 000ex och det är över fem år sedan 1 000 000ex låter lite väl otroligt när jag räknar på det, men det är nog inte så långt ifrån, vi kan ju nu också lägga till över 25 000ex av V&A i boxarna som sålts

    Citat Ursprungligen postat av Staffan747 Visa inlägg
    Vad jag menar är väl att den är så "mainstream" så blir den också underskattad av "riktiga" fans. Med riktiga fans menar jag då såna som stått och svettats på någon liten klubb i e-tuna till Havsänglar, eller de som köpte debuten när den kom ut.. Typ.
    Dom Andra har ju dessutom en enligt mej jävligt bra text, som jusst handlar om det att "sälja" sig. Den handlar om det fenomen den blivit, och att hålla kvar sin integritet, något som jag inte tycker kent har mindre av efter V&A.
    jag tycker inte att definitionen på ett "riktigt fan" är att det stått på små klubbar och kollat på Kent när de inte ens var Kent

    Jag var själv på en Kentkonsert '95 då jag gick i lågstadiet och fick följa med min kusin till ett ungdomscafe här i Karlskrona, men jag hade då ingen aning om vilka de skräniga killarna på scenen var utan det var först i och med Verkligen (Kräm på absolute music) som jag började lyssna på Kent

    Poängen är att jag ser mig som ett riktigt fan, men inte p.g.a. att jag såg dem när jag var liten eller för att jag lyssnat på dem i stort sätt alla deras år som Kent, utan för att jag idag går på konserter när de ger sig ut på turne, för att jag köper deras skivor och gillar deras musik...

    Alla de människor som gör det tycker jag kan kalla sig för riktiga fans
    Något som flög in via TV:n
    kan nuförtiden få mig ur balans...

    Adda gärna: EriikFriiberg@hotmail.com

  13. #178
    Nybörjare nils_nattskens avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    57

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av ErikFriberg Visa inlägg

    Poängen är att jag ser mig som ett riktigt fan, men inte p.g.a. att jag såg dem när jag var liten eller för att jag lyssnat på dem i stort sätt alla deras år som Kent, utan för att jag idag går på konserter när de ger sig ut på turne, för att jag köper deras skivor och gillar deras musik...

    Alla de människor som gör det tycker jag kan kalla sig för riktiga fans
    Du uttrycker dig väl och jag är beredd att hålla med till 100% ><

  14. #179
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Staffan747 Visa inlägg
    Dom Andra är ju en bra låt, skulle den legat på någon b-sida från Isola skulle den än idag vara en av Kents bästa låtar. Nu blir den lätt bara "vissellåten" som någon fjortis, som tror att leadsingern i Kent verkligen heter 'Kent', lyssnar på.. Den är väl helt enkelt inte tillräckligt "credd" för "riktiga" fans..
    Det här är ju väldigt roligt, för när jag började lyssna på kent så var det i en bilfärd när just "Dom andra" gick på radion. Då som ny singel. Och jag hade knappt någon aning om bandet eller vad låten hette, så jag kallade den för vissellåten. Gör det lite då och då än idag. Men att låten inte har någon mening är att blunda för någonting mer än välproducerad pop, för hela V&A är faktiskt mer än så. Om man vågar lyssna

  15. #180
    Staffan747
    Guest

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg
    Det här är ju väldigt roligt, för när jag började lyssna på kent så var det i en bilfärd när just "Dom andra" gick på radion. Då som ny singel. Och jag hade knappt någon aning om bandet eller vad låten hette, så jag kallade den för vissellåten. Gör det lite då och då än idag. Men att låten inte har någon mening är att blunda för någonting mer än välproducerad pop, för hela V&A är faktiskt mer än så. Om man vågar lyssna
    Jag håller med dej, anledningen till att "riktiga fans" jusst ligger innanför citationstecken är jusst det att jag inte kunde hålla med "dessa" mindre. Anser mig själv vara ett fullfjädrat kentfan fast jag började lyssna på kent efter att D&JD släpptes.

Sidan 12 av 14 FörstaFörsta ... 234567891011121314 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •