Kanske inte ens finns Bonusspår att släppa. Remixer kan ju råka vara bra iofs.
Synd att den inte släpps på SingelCD också.
Kanske inte ens finns Bonusspår att släppa. Remixer kan ju råka vara bra iofs.
Synd att den inte släpps på SingelCD också.
inte aktuella nej... men skåpmat kan vara guld för oss.
Nu framstår B-sidefrågan som än mer förståelig.
som flugorna på socker betyder ingenting
Om Egoist inte ens är med på albumet betyder det ju att vi fått en låt mer än vi trodde. Ganska generöst, kan jag tycka.
Menar att Egoist ändå är som ett extraspår, utan att för den sakens skull relegeras till b-sida. Men ja, extramaterial som alternativa versioner osv är ju en annan sak.
Skriver som jag skrev i albumtråden,
tror att OM de släpper en exklusiv version av albumet så kanske Egoist är med där?
Och är utesluten från standard cd'n.
Bara spekulationer som allt annat ^^
Portfolio: www.papercutstudio.tumblr.com
Off-topic, men har precis börjat läsa boken som Jocke säger är det finaste han läst. Sju sidor in kan jag åtminstone säga att jag gillar den okonventionella berättartekniken, som ibland t.om. ger en kentig känsla, t.ex:
"We are Sinclairs.
No one is needy.
No one is wrong.
(...)
I used to be strong, but now I am weak."
EDIT: Ååh, strax därefter kom socker, nyfikenhet, starkt kaffe, ambitioner och regn! Kul :-)
Någon annan som beställde boken när de såg Jockes kommentar?
Senast redigerat av Osis747 den 2016-04-23 klockan 01:13.
I ditt stora hjärta börjar slagen bli små
Och du rör min kind så jag förstår
att det bara är timmar tills du går
Ja, faktiskt. Man får sin dos av kent utan att lyssna sönder ett av albumspåren innan skivan släpps. Och så får man enbart helhetsintrycket av albumet. Jag gillar det.
Om vänstervåld så tänker jag att makten i princip alltid tillhört 'högern' dvs de som har makten , militären , polisen , rättsväsendet så högern behöver ju inte ta till våld de har redan makt-apparaten och rätten på sin sida . . . . och om de använder våld så försvarar de sig bara så klart
Är det någon som sett något nytt om vad Dunderdans-dansarna kan ha spelat in för? Om det trots allt inte var för kent? Jag var övertygad om att det var något som skulle användas t.ex. för reklam för skivsläppet, eller som visuellt material till förhandslossningen, men det var ju fel. Och någon video verkar det ju inte bli för singlarna, så vad sjutton är det till för? Jag hoppas, mot bättre vetande, fortfarande att det är för att annonsera ut att det blir några mindre spelningar nu på försommaren (så som det varit för de två senaste skivorna), men det är antagligen inte realistiskt.
Grattis, du lyckas utmärkt med att exemplifiera den dogmatiska avsky Jocke luftar sin aversion gentemot med dessa textrader, och som löper som en röd tråd genom nya albumet. Hela skivan är full av uppgivenhet över det polariserade Sverige. Det är ingen fråga om tillrättalagd SD-kritik -- Jocke slår åt alla håll och efterlyser förståelse och medmänsklighet från alla så kallade läger. Alltså motsatsen till ditt reducerande av människor till "rasister" och "borgarbrackor".
Fel tråd för att posta detta, men Tennsoldater ser jag som en mycket efterlängtad och självutlämnande kritik av den svenska statsreligionen, feminism. Svårt att tolka texten annorlunda, i synnerhet i ljuset av skivan som helhet.
"Du säger vad du vill
Tänker vad du vill
Men ändå kräver du mer
Ditt ord har blivit lag
Rättfärdiga ditt hat
Med att jag förtjänar det
Du vinner alla val
Du brinner för din sak
Du ställer bara frågorna
Med svaren du vill ha
Men det kan jag ta
Ditt förakt för mig är gränslöst nu
Och det som gör mig till människa
(nej, nej, gå inte dit!)
Är bara min oändliga längtan
(rör mig, berör mig)
Men jag kan inte lura mitt hjärta
Hur gärna jag än vill
Kan jag inte lura mitt hjärta
Vi väljer våra ord
Vi håller inga tal
Vi hukar oss och väntar på slaget
(och du säger)
'men det är bara ord'
Men hat är hat
Vem som än håller i vapnet"
Flertalet gånger på skivan åsyftas "det fina hatet", det som lyfts i våra medier som någonting inte bara tillåtet utan rentav påbjudet. I Egoist basuneras de konflikterande känslorna till vänsterpolitiken ut med "Det finns de som säger att kärlek är så enkelt, antingen har man den eller så har man inte". Biten om att stå ensam i regnet tolkar jag som att slå sig fri från enkelspåriga dogmer (som mest frekvent förekommande bland unga, "studenter") och på så vis förlora känslan av tillhörighet.
Jag tycker det är helt fantastiskt vackert att Jocke Berg har integritet och kurage nog att gå emot strömmen och utmana klantänket och det kollektiva skuldbeläggandet i alla led. Det känns faktiskt löjligt rörande för mig att den person som under mina svårmodiga tonår tonsatte och gav ord åt mina översvallande känslor också är den som tar ton emot vedertagna religiösa föreställningar istället för att slå mynt av dem.
Senast redigerat av Tårar i regnet den 2016-05-23 klockan 14:04.
\"Etthundra underklasspoeter kan inte ge mig någonting...\"