Tvivlar starkt på fysisk release (tyvärr, då kan man inte dryga ut singelsamlingen), då skulle vi nog ha fått information om det i samband med digitala släppet.
Du log genom fräknarna
med tårar i ögonen
Allt fanns i ögonen
Allt finns i ögonen
På tal om högertolkningar av Egoist, här är några guldkorn Flashback kommit med:
Otroligt bra låt som ger en rejäl känga åt regeringens fotsoldater och deras terror. Känns lustigt dock att det kommer från ett band som själva är rätt vänster av sig. Tycker låten passar in sjukt bra med videon "Då Som Nu För Alltid".Det är lätt att ha en åsikt från håll, om man har råd att distansera sig från samhällsproblemen, Jocke! Skönt att de lägger av nu. Ingen mår bra av att lyssna på medelålders blekvita trötta synthare leverera gnälliga klyschiga samhällskommentarer från nåt gated community.Samtidigt skulle de kunna tolkas som att det fortfarande är socialt självmord att stödja SD och att det är okej att sparka nedåt enligt vänstern som använder våld och härskartekniker.
Att kärlek är enkelt skulle kunna handla om vänsterns översimplifierar att alla som röstar på SD är dödsknarkarnazister, men också att SD måste börja älska multikulturalism.
Sen tyder mer på att de stödjer SDs perspektiv. En fot i graven och än bland studenter kan tolkas som ett uppvaknande från masspsykosen. Leva livet och drevet vi drivit kan vara samma naiva syn på saker och ting. Kaffet symboliserar den realistiska mannen som är överrepresenterad hos SD, medan sockret symboliserar en naiv miljöpartist och hur de splittras i denna fråga liksom samhället i stort.
Första delen kunde tolkas på båda sätt, men andra delen kan bara tolkas till SDs fördel?
En tolkning av "Inget slår hårdare än vänstervåld" är annars att vänstervåldet är det som verkligen har möjlighet att förändra samhället i grunden. Jag tänker på det våld som användes av vänstern förr mot exempelvis strejkbrytare. Det var så klart inte det enda som bidrog till att man fick mer jämlikhet mellan arbetsgivare och fack i Sverige - men kanske något. Vad högervåldet på 30-talet i Tyskland ledde till var ju en väldigt tragisk samhällsförändring men den kunde inte leva vidare så många år.
Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di
Tror ni de släpper några fler låtar om ett tag som de gjorde på förra skivan? Då kom väl singeln ungefär samma tid innan skivan och släpptes ytterligare 3-4 låtar några veckor innan plattan kom.
"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."
Göran Zachrisson
Min tolkning är väl snarare att det är mest en samhällsbetraktelse än ett politiskt ställningstagande.
Möjligen en ironisering av "Sverigevänner".
Ett favoritargument för att försvara när "Sverigevänner" bejublar våld är ju "Meh, titta på vålds vänstern dåh", (observera särskrivningen).
Samma här, jag tror också dom hade informerat om det då "tyvärr".
Och CDON har ju redan utannonserat om fysisk utgåva av det nya albumet i både CD & Vinyl-format(vinylen släpps två veckor senare, i början av juni om jag minns rätt). Men ingen singel.
Dom kan väl släppa den fysiskt i limiterad upplaga för oss inbitna Kent-fanatiker. En sista gång?
Jag vill väldigt gärna ha den fysiskt i min Kent-samling!
Undrar även om det blir en sista chans att få sitt fysiska ex av nya skivan signerad vid släppet. Jag antar inte det, men vore sjukt kul om dom orkar med det.
Senast redigerat av Klåparen82 den 2016-03-24 klockan 13:00.
Och du log genom fräknarna
Med tårar i ögonen
Allt fanns i ögonen
Allt finns i ögonen