"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
Jag tycker Egoist växer på ett väldigt bra sätt!
Jag gör allt på ren vilja
Ser du nån så skjut
Jag står bakom tätt intill
och jag är bara ljud
Så jag rör mig som jag vill
”Var lite lite snällare än du måste vara”. Min personliga tolkning blev snarare att det handlar om politisk populism, där folk glömmer att se kontext och bara fokuserar på vad som sägs i nuläget. En fin kostym döljer inte vad som finns under vid närmare granskning..
Men det är bara för att jag inte kan låta bli att övertolka saker :P
Förövrigt är jag otroligt trött på biljetthajar som köper biljetter enbart för att sälja till dyrt pris. Vi lyckades inte få tag i någon konsertbiljett, eftersom vi inte kunde hänga på låset exakt klockan 12 .. Känns vemodigt när det ändå är sista turnén.
Okej, detta är väääldigt långsökt, men det drivande gitarrplocket påminner mig på något sätt om introgitarren till Gimme Shelter. Det kan vara något så enkelt som att rytmerna påminner lite om varandra, men det känns någonstans som en dur-version av Gimme Shelter. Tror det bara är jag som är galen/har knasiga öron, men Gimme Shelter är en av de bästa låtar jag vet, så det är en helt okej låt att bli påmind om, långsökt eller ej.
som flugorna på socker betyder ingenting
Lite för trallig låt för att lyssna på för ofta tycker jag.
Undrar varför de sjunger Bered en väg med ä-ljudet som man brukar ha före r (som i 'här'). Inte som det korrekta uttal Jocke har i exempelvis Petroleum.
Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di
Förstår inte vad du pratar om.
Det finns väl ingen skillnad på ä-ljud mellan "väg" och "här"?
Det beror väl på dialekt men i Mälardalen som Kent kommer från säger man så här:
http://sv.forvo.com/search/Märsta/
http://sv.forvo.com/word/mälaren/
Som exemplen visar uttalas ä med ett slutet ljud förutom före bokstaven r.
Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di
Okej. Det är väl troligtvis ingenting medvetet över det åt ena eller andra hållet.
Tror bara att körens öppna vokaler ger den effekten.
Det har inte stört mig i alla fall.
En helt okej och trevlig Kent-dänga, den här, dock ingen klassiker. (Men mycket bättre än "La Belle Epoque", som hade en monoton vers utan en stärk refräng.)
Men jag tror inte att när [sic!] J. Berg om sisådär 10 år ringer upp sina gamla polare för att dra i gång en återföreningsturné, att just "Egoist" kommer att stå på setlistan.
Senast redigerat av skitstövel den 2016-03-21 klockan 19:53.