Sidan 7 av 13 FörstaFörsta 12345678910111213 SistaSista
Resultat 91 till 105 av 185

Ämne: Tack som fan Kent!

  1. #91
    Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    Stockholm Södermalm Beckbrännarbacken
    Inlägg
    5 553

    Standard

    Partiet i "Ensammast I Sverige" mellan 04:26 - 05:31
    dvs. det sista partiet som Jocke sjunger om sin
    "Förbannade kluvna tunga" och "drottningar
    och kungar" och att han "letat som besatt"
    etc. är bland det vackraste och mest
    ödesmättade jag någonsin hört!
    Tack för det!
    Samt resten av denna sagolika skiva!
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

  2. #92
    Medlem JuiceEhins avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    329

    Standard

    Tacktacktack! Skivan fastnar mer och mer, och jag tycker det är sjukt kul att Kent aldrig låter likadant.

  3. #93
    Nybörjare
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    21

    Standard

    Tack som fan!
    Första gången jag lyssnade igenom skivan var jag helt mållös, det var helt underbart att ta del av texterna, känna stämningen som låtarna gav en. Den nya skivan - och alla föregående skivor - är unika på det sättet att det finns så fruktansvärt mycket bakom själva "ytan" av låtarna, det finns alltid en baktanke. Likt Hemingways isbergsprosa kan man se på låtarna ur många synvinklar, och de ger även en oerhört stark stämning/känsla.
    Tack Joakim, Sami, Markus, Martin och alla andra som har gjort denna skiva till en möjlighet!

  4. #94
    Medlem helles avatar
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    , , Sweden.
    Inlägg
    996

    Standard

    TACK!!!!

    Perfekt första riktiga lyssning: Rakt in i öronen på fredagskvällens höstpromenad. Det lät så djävla bra direkt in i huvudet och inramingen klockren, löv som faller, fukt och kyla, stressade människor på väg hem från jobbet, men de bryr jag mig inte om för jag bara ser dom, inte hör....och denna underbara skiva i lurarna. Gåshud.
    Ge mig en käftsmäll jag är feg...

  5. #95
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    jag skulle kunna ge dom en miljon dollar för att dom gör det här (om jag hade det vill säga)

  6. #96
    Medlem eyous avatar
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    Ovanför molnen
    Inlägg
    541

    Talking

    Ingenting innan sången börjar kan kanske vara en av de bästa klubbbeatsen någonsin. Vy från ett luftslott är helt sinnessjukt bra, det är den där gitarren eller vad det är som bär hela låten.

    Känns lite the Knife över en del låtar vilket jag absolut inte har något emot eftersom de regerar den elektroniska scenen i Sverige.

    Att en del tycker att Kent är slut osv osv, det tycker inte jag. Det är det här som är Kent - konstant utveckling och förnyelse. Man ved aldrig vad man får, fast man ändå får det man vet. Blev lite kryptiskt det där, men det är så det är.

    Tack ska ni ha killar!!
    In my life
    Why do I give valuable time
    To people who don't care if I
    Live or die?

  7. #97
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2005
    Ort
    stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    84

    Standard

    Tack som fan, skivan är grym
    Shock the monkey!...

  8. #98
    Medlem Melacks avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    1 421

    Standard

    Tack kent för att ni fortsätter att skriva melodier som känns så självklara och unika, nu år 2007 när det mesta av all bra musik redan har gjorts för längesen.

  9. #99

    Standard

    Jag fattar INGENTING (hööh) TTS släpptes ju tydligen på Åhlens och alla andra ställen idag? Hade en vän som fångade ett limiterat ex till mig, så jag är glad. Men var det inte så att TTS skulle släppas på onsdag den 17:e oktober????

  10. #100
    Erfaren medlem popnonstops avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    2 180

    Standard

    TACK SOM FAN! skivan är underbar.
    one november, spawned a monster in the shape of this child

  11. #101

    Standard

    Tack kent, ni har gjort det igen.
    Spöklikt vit
    i solskens dis

  12. #102
    Medlem JuiceEhins avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    329

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eyou Visa inlägg

    Att en del tycker att Kent är slut osv osv, det tycker inte jag. Det är det här som är Kent - konstant utveckling och förnyelse. Man ved aldrig vad man får, fast man ändå får det man vet. Blev lite kryptiskt det där, men det är så det är.

    Kunde inte sagt det bättre själv, det är den konstanta utvecklingen som gör att man fortfarande vill ha en ny platta, och en till, och en till...

    Det känns som att texterna är den röda tråden, någon som håller med?

  13. #103
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2004
    Ort
    Spökstads sjönära pärla, , Sweden.
    Inlägg
    682

    Standard

    Tack för denna underbart melodiösa samling låtar!!!! Jag var livrädd att det skulle låta som remixerna, för dom blir jag bara stressad av att höra...Och så möts man av välljud i lurarna...underbara finstämnda stycken...Columbus skulle jag vilja dansa tryckare efter...Och Berlin älskar jag lika mycket som Min värld, dom verkar vara spunna ur samma musikaliska härva...Tack, tack, tack och det ska bli grymt att höra er i Lund!!!!
    Believe, and you will find your way...

  14. #104
    Medlem Fjants avatar
    Reg.datum
    Dec 2005
    Ort
    Eskilstuna, , Sweden.
    Inlägg
    465

    Standard

    Jag har i flera dagar nu kunnat läsa här på forumet om vilken stor besvikelse "TTS" är, ett bottenapp, ja folk har till och med hävdat att dem vill skänka bort sina skivor.
    Först tänkte jag "jaja det tar ju lite tid innan man lyssnat in skivan(jag vet ju hur det var med Ingenting, först istortsett hatad av alla men sen.. ja.."
    Men ju längre tiden gick blev jag alltmer nervös, folk verkar nästan vara förbannade. Idag så kom mamma med ett paket som legat på mikron sen i fredags "det här kom med posten härom dan, är det en ny film?"

    Nej det är något helt annat, där låg den, Tillbaka Till Samtiden.
    Nervositeten fanns kvar, det fanns bara ett sett att bli av med den.

    Fodralet öppnas, stereon slukar skivan och efter timmes långa sekunder ljuder snart tonerna ur högtalarna. Nervositeten foch blev till värme och glädje.

    Kent har skapat sitt sjunde underverk.
    Tack och förlåt för att jag någonsin tvivlade.
    Jag gör allt på ren vilja
    Ser du nån så skjut
    Jag står bakom tätt intill
    och jag är bara ljud
    Så jag rör mig som jag vill

  15. #105
    Medlem sojkinos avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    319

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Fjant Visa inlägg
    Jag har i flera dagar nu kunnat läsa här på forumet om vilken stor besvikelse "TTS" är, ett bottenapp, ja folk har till och med hävdat att dem vill skänka bort sina skivor.
    Först tänkte jag "jaja det tar ju lite tid innan man lyssnat in skivan(jag vet ju hur det var med Ingenting, först istortsett hatad av alla men sen.. ja.."
    Men ju längre tiden gick blev jag alltmer nervös, folk verkar nästan vara förbannade. Idag så kom mamma med ett paket som legat på mikron sen i fredags "det här kom med posten härom dan, är det en ny film?"

    Nej det är något helt annat, där låg den, Tillbaka Till Samtiden.
    Nervositeten fanns kvar, det fanns bara ett sett att bli av med den.

    Fodralet öppnas, stereon slukar skivan och efter timmes långa sekunder ljuder snart tonerna ur högtalarna. Nervositeten foch blev till värme och glädje.

    Kent har skapat sitt sjunde underverk.
    Tack och förlåt för att jag någonsin tvivlade.
    Exakt samma känsla hade jag innan jag äntligen fick höra deras sjunde underverk...:P
    Fick gåshud redan efter 5 sekunder... så j***a underbar skiva...kan inte sluta lyssna på den...är rädd att jag blir trött på låtarna om jag inte lugnar mig...
    kan inte somna pga "TTS" som ständigt spelar i min hjärna...(speciellt "Vid din sida"...
    Hur kan ett gott skratt förlänga livet
    när tiden går fort när man har roligt?

Sidan 7 av 13 FörstaFörsta 12345678910111213 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •