Förmodligen det bästa Kent gjort. Den "nya" ljudbilden känns också helt rätt. Är som gammalt Depeche fan "van" med denna typ av ljudbild, blev dock aningen nervös över hur dom skulle klara av det nya soundet. (ganska lätt att det kan låta typ "billigt" om det görs på "fel sätt")
Låter riktigt bra!!!
Det viktigaste är dock låtarna, här finns riktigt grymma låtar Elefanter, Berlin, Columbus, Sömnen, LSD någon! men även Ingenting, Vid din sida & Ensammast i Sverige!
Fan vad glad man blir!!! Tack för en grymt bra skiva!
Det är ju grymt. Och jag var skeptisk när jag först hörde Ingenting, men det här är ju sjukt bra.
Tack
Tunnelbana rocks!!!
Älskar er Kent ni är helt fantastiska!
Förstår inte hur ni lyckas överträffa er sjävla varenda gång, alltid lika glad när ett album släpp kommer från er.
Tack för att ni förstår oss som ingen annan Kent!
/Jimmie
Tror att Elefanter är det bästa kent någonsin gjort.
Tack
jag gillade inte skivan, men så är det ibland. Jag ville väl bara säga tack ialla fall. Ni är bäst ändå kent!
I guess some people are just born with tragedy in their blood.
Det blir bara bättre, kent!
Tack för mina nuvarande favoriter Berlin, Columbus, Vid din sida och Vy från ett luftslott. Ser fram emot att få höra dessa live på turnén.
Skivan växer för varje lyssning och man upptäcker nya ljud hela tiden, sånt älskar jag. Vi ses imorgon på signeringen!
TACK!
Älskling, jag har aldrig kunnat lära dig någontingVåldsamt klar glider jag över din hud med tankenI bästa fall så kan jag bidra med en känsla
efter att man lyssant på dom några gånger låter dom inte alls likadant som dom lät när man lyssnade på dom för allra första gången känns det som.
meningslösa, menigslöösa
Så verkar det alltid vara med kent. Det är därför jag försöker att inte uttrycka mig innan jag lyssnat igenom skivan ordentligt och många gånger. Jag kan inte säga att jag gillade det från första lyssningen men det växer för varje lyssning. Nu är den sjukt bra.
Älskling, jag har aldrig kunnat lära dig någontingVåldsamt klar glider jag över din hud med tankenI bästa fall så kan jag bidra med en känsla
Ja den här skivan är nog den som haft mest växtpotential sen HH. V&A och DOJD är skitbra skivor men var lite för raka och förutsägbara ibland. Speciellt tyckte jag mönstret på låtarna var lite för enformigt, vers, refräng, vers, brygga refräng. Visst det är en beprövad och bra låtformel men det är också skönt med låtar som Elefanter och Vy från ett luftslott som bryter av lite.
Efter att lyssnat otaligt många gånger får jag nog säga att jag tycker att TTS är den bästa de nånsin släppt.
.. en av de bästa svenska skivorna nånsin också, skulle jag tro.
Tack som .... *FAN!* ....
Jag har medvetet väntat med att skriva, eftersom ljudbilden på TSS inte så att säga flirtar med såna som mig ( dvs jag lyssnade inte på depech när jag var yngre...), jag gillar gitarrslingor, förlåt men det kan inte hjälpas- sån är jag... Men... jag gav det lite tid.. Skivan på repeat hela helgen gjorde att jag kunde "höra förbi" det som "störde mig". Och den växte, och växte, och jag älskar den. Innerligt.
Om jag skall välja låtar så är ( just nu ) columbus, vy från ett luftslott, våga vara rädd och ensammast i sverige de som får mig att rysa.
Ensammast i sverige mellan 4 och 5,5 minuter är så vackert att det känns som om hjärtat går sönder... Så alltså, tack som fan!
and goddamn, I don't seem to have learned
that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)
& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod
Tack - för en underbar ny fräsh skiva
och
Förlåt - för att ja inte är förtjust i omslaget..