Sidan 2 av 47 FörstaFörsta 123456789101112 ... SistaSista
Resultat 16 till 30 av 700

Ämne: Alkohol...

Avstängd användare
    Reg.datum
    May 2007

Standard

white russian är nog favorit-drinken

annat som slinker ner är väl: öl(gärna budweiser eller carlsberg. helst på flaska), cider på fat eller dom där xider, screwdriver, jack daniels och cola eller JD rent, sambuca.

det enda jag verkligen inte gillar är Rom eller Fernet.
    blev bjuden på Fernet nyligen och dom andra trodde det var jägermeister tills vi drack. skit-äckligt. fattar inte varför man bjuder folk på fernet när de flesta tycker det är äckligt.

jag är dock ute så många kvällar i veckan nu att jag verkligen inte har råd att dricka mer än typ 40% av gångerna

har iofs lärt mig att man sparar pengar på att förfesta så det har väl blivit lite oftare nu iaf

Erfaren medlem vilowens avatar
    Reg.datum
    Apr 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    en stilla undran, har du ryskt påbrå månne?
    man skulle kunna tro det, men nära, FINSKT sådant har jag.
    Jag tål i princip inget annat, vin mår jag bara illa av, öl smakar kopiss och alkoläsk ska vi inte ens prata om med tanke på alla kemikalier och färgämnen. Drinkar känns bara dom slöseri med pengar.
    Do you think I'm wonderful? she asked one day as they leaned against the trunk of a petrified marple. No, he said. Why? Because so many girls are wonderful. I imagine hundreds of men have called their loves wonderful today, and it's only noon. You couldn't be something that hundreds of others are.
    - Jonathan Safran Foer

Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

är det ingen som provat samuel adams tripple bock? ölet håller 17% och jag var tvungen att fråga bartendern på pizzeria vildanden i lund om det verkligen var öl. och det är det. amerikanarna ska alltid vara värst som han uttryckte det

annars sägs det att amerikansk öl ofta är blaskig eftersom de brygger den extremt stark och sen spär ut för att spara pengar. är det nåt som exempelvis mh kan hålla med om, ifall han har erfarenhet av amerikansk öl?
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

Reg.datum
    Apr 2004

Standard

men folk, inte kan ni dricka öl heller. kopiss i sin renaste form.
    dessutom så blir man tjock.
    Do you think I'm wonderful? she asked one day as they leaned against the trunk of a petrified marple. No, he said. Why? Because so many girls are wonderful. I imagine hundreds of men have called their loves wonderful today, and it's only noon. You couldn't be something that hundreds of others are.
    - Jonathan Safran Foer

Avstängd användare
    Reg.datum
    May 2007

Standard

det stämmer ju på budweiser iaf

jag gillade verkligen inte öl förut och då var den ett bra alternativ då den ju inte direkt smakar nåt

carlsberg har nästan blivit nya favoriten nu

den smakar precis som ett bra danskt öl ska

hof e bra också

ska till systemet om en stund
    ska nog köpa ett par såna

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av vilowen Visa inlägg
    man skulle kunna tro det, men nära, FINSKT sådant har jag.
    Jag tål i princip inget annat, vin mår jag bara illa av, öl smakar kopiss och alkoläsk ska vi inte ens prata om med tanke på alla kemikalier och färgämnen. Drinkar känns bara dom slöseri med pengar.
    vin håller jag med om är skit. speciellt rödvin

men vissa drinkar är goda. piña colade är grymt god, liksom san fransisco. vodka redbull funkar det också men drinkar ute är för dyrt. det köper man nåt koncentrat och blandar hemma istället. öht måste man nästan dricka sig full hemma för att göra av med så lite pengar som möjligt. undantaget är lunds nationer där vi kan få öl för 20 spänn flaskan. det är lagom dyrt
    robert smith

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av StandInSilence Visa inlägg
    white russian är nog favorit-drinken

annat som slinker ner är väl: öl(gärna budweiser eller carlsberg. helst på flaska), cider på fat eller dom där xider, screwdriver, jack daniels och cola eller JD rent, sambuca.

det enda jag verkligen inte gillar är Rom eller Fernet.
    blev bjuden på Fernet nyligen och dom andra trodde det var jägermeister tills vi drack. skit-äckligt. fattar inte varför man bjuder folk på fernet när de flesta tycker det är äckligt.

jag är dock ute så många kvällar i veckan nu att jag verkligen inte har råd att dricka mer än typ 40% av gångerna

har iofs lärt mig att man sparar pengar på att förfesta så det har väl blivit lite oftare nu iaf
    aldrig testat den där alkoläsken som baseras på saul hudsons favoritdryck. tror det var jd, ginger ale och citron eller nåt sånt. lät jävligt gott...
    robert smith

Avstängd användare
    Reg.datum
    May 2007

Standard

på sticky där jag oftast hänger är ju allt 30% billigare innan 11

har jag förfestat och är där innan 11 så köper jag ofta nån drink
    de brukar bli typ 22 spänn billigare än annars

är jag där en onsdag eller torsdag så dricker jag ofta inte ens öl utan typ bara cola eller 7up och det får jag gratis ändå för att jag är där så ofta och nästan alla som jobbar där känner mig lite

Reg.datum
    Apr 2004

Standard

visst kan drinkar vara gott, men mjaeh, det är ändå tveksamt. i synnerhet om man gör själv och använder random drinkmixer med tiotusentals kemikalier och färgämnen, för det första så smakar det bara konstgjort, sött och äcklig (har aldrig varit så mkt för söta drycker) och för det andra så blir man sjuk av dom jävla färgämnena. iallafall jag, fast jag är överkänslig för färgämnen och sån skit.

alkoläsk är snäppet värre. alkoläsk är gift.
    - Jonathan Safran Foer

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

visst kan drinkar vara gott, men mjaeh, det är ändå tveksamt. i synnerhet om man gör själv och använder random drinkmixer med tiotusentals kemikalier och färgämnen, för det första så smakar det bara konstgjort, sött och äcklig (har aldrig varit så mkt för söta drycker) och för det andra så blir man sjuk av dom jävla färgämnena. iallafall jag, fast jag är överkänslig för färgämnen och sån skit.

alkoläsk är snäppet värre. alkoläsk är gift.
    då får det bli hemlagad grogg. vodka cocacola eller vodka exotisk fanta. vodka grape tonic/grappo är också en klassiker. fast fan...det är ju färgämnen och grejor i läsk också. smaksatt vodka då? alla absoluts nya sorter?
    robert smith

Reg.datum
    Apr 2004

Standard

läsk och så klarar jag av, men, det är ju så ÄCKLIGT att blanda vodka med något. Har provat nästan allt. Så jag fortsätter nog vara hardcore och köra rent, osmaksatt.
    - Jonathan Safran Foer

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

läsk och så klarar jag av, men, det är ju så ÄCKLIGT att blanda vodka med något. Har provat nästan allt. Så jag fortsätter nog vara hardcore och köra rent, osmaksatt.
    finns ju alternativet som markus och sami körde innan kents första fotoshoot. enligt linell hade dom varit ute och festat kvällen innan och var nervösa för att komma försent så dom satt hemma och drack vodka och kranvatten...hm
    robert smith

Medlem
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av hobbelvot Visa inlägg
    747, det godaste som finns
    Och hur blandas den?
    Tack, Daniel
    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Detta inlägg var myyyyyyyycket myyyyyyyyyyyyycket tristare än mitt...
    Blog
    Bilder

Standard

Kilkenny!!

Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    är det ingen som provat samuel adams tripple bock? ölet håller 17% och jag var tvungen att fråga bartendern på pizzeria vildanden i lund om det verkligen var öl ...
    Vildanden, där har dom en jävla massa sorters öl, va? Har en kompis som bor där (eller sidan om iaf) och hon tjatar alltid om deras enorma ölutbud.

Vilowen - Fan va söt du är.

Nej, nu flummar jag iväg här...
    Senast redigerat av Läggdags den 2007-06-01 klockan 16:41.
    I'm feeling kinda basic today.

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Läggdags Visa inlägg
    Kil kenny!!

Vildanden, där har dom en jävla massa sorters öl, va? Har en kompis som bor där (eller sidan om iaf) och hon tjatar alltid om deras enorma ölutbud.

Vilowen - Fan va söt du är.

Nej, nu flummar jag iväg här...
    eric cartmans favoritöl

och vildanden har ett jävla stort utbud av öl och whisky och fan vet allt. bland annat den sjuk starka sa tripple bock, 17 procentig öl. värre än det belgiska munkölet som dom får upp till 12-13%
    robert smith

Sidan 2 av 47 FörstaFörsta 123456789101112 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •