Sidan 5 av 47 FörstaFörsta 123456789101112131415 ... SistaSista
Resultat 61 till 75 av 700

Ämne: Alkohol...

Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av mh Visa inlägg
    White russian är god, men bara om den görs ordentligt och inte "lathetsvarianten" som på de flesta ställen. Ska vara grädde, kahlua och vodka, i lager. Inte nån blaskig ihopmixad mjölkdrink i ett högt glas. Usch.
    har du nån erfarenhet av sån där margharita-mix man ser lite överallt i amerikanska tv-serier. som saftkoncentrat och så blandar dom margharitas i saftbringare. eller ja, det är avsnittet av vänner där joey och rachel börjat dejta och är hemma hos ross jag tänker på och han häller i sig margharitas.
    finns en affär som säljer allt inom hembryggning osv, där har dom stora literpåsar med drinkmixer, tror de är amerikanska iaf. funderar på om man skulle testa nån gång eller hålla sig till saturnus drinkessenser...
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

Moderator mhs avatar
    Reg.datum
    Jul 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    har du nån erfarenhet av sån där margharita-mix man ser lite överallt i amerikanska tv-serier. som saftkoncentrat och så blandar dom margharitas i saftbringare. eller ja, det är avsnittet av vänner där joey och rachel börjat dejta och är hemma hos ross jag tänker på och han häller i sig margharitas.
    finns en affär som säljer allt inom hembryggning osv, där har dom stora literpåsar med drinkmixer, tror de är amerikanska iaf. funderar på om man skulle testa nån gång eller hålla sig till saturnus drinkessenser...
    Jodå, jag har provat en del, Margarita är en av mina favoritdrinkar när man ligger vid poolen Givetvis är det mycket bättre om man gör dem själv med färskpressad juice och kvalitetssprit men det blir tillräckligt bra med mixers också för att jag ska dricka alldelens för mycket, heh. Det finns dock en uppsjö av olika varianter så man måste nog prova sig fram lite innan man hittar en man verkligen gillar.
    Jag har blivit äldre, saknar glöd

Avstängd användare
    Reg.datum
    May 2007

Standard

vissa bartenders skakar ju inte ens white russian när man köper den

riktigt dåligt tycker jag

det är ju en drink som SKA vara skakad och som inte alls smakar lika bra annars

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003

Standard

Förr drack jag mest sprit och drinkar men nufötiden blir det mest vitt vin och öl. Favoriter bland öl är nog Stella Artois och Staropramen. Annars är ju champagne riktigt gott, men dyrt. Ibland får man ta mousserande vin som bra budgetvariant när man vill ha något annat än vin.
    Drinkar jag gillar är screwdriver, gt, vodka tonic, vodka fanta exotic, white russian, vodka schweppes russian. Sen funkar alltid jägershotar också.
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Göran Zachrisson

Medlem halka_pås avatar
    Reg.datum
    May 2006

Standard

Jag är och dricker som en ryss. VODKA.
    Men de närmaste veckorna ska jag inte dricka en droppe.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Feb 2004

Standard

vi dricker vi n tjalllla la åh jaaa vin ät bra haha ja dett är det inte alkohol ahaha ellerl sprit vin ska det vara eller öl ja aaa

Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av vilowen Visa inlägg
    men folk, inte kan ni dricka öl heller. kopiss i sin renaste form.
    dessutom så blir man tjock.
    Ja, tjock kanske man blir om man dricker för mycket. Men inte smakar det kopiss? Jag har i och för sig aldrig testat kopiss, så jag är inte säker. Men om kopiss är samma sak som äckligt så kan jag ta dig ur den villfarelsen. Jag skulle vilja säga att det handlar mycket om temperatur. En ljummen öl är aldrig gott. Då ligger kopissliknelsen nära till hands. Men en iskall öl med kolsyran i behåll kan vara en perfekt start på en utekväll.

Erfaren medlem Meanys avatar
    Reg.datum
    Sep 2003

Standard

jag håller med åsa när det gäller alkohol, vodka är bra grejer, och det får absolut inte blandas ut. en fin, rysk, billig smuggelvodka kan rädda vilken dag som helst. andra saker som rekommenderas är att göra eget vin, har man tur så blir det bra mycket bättre än systemets billigare, och oerhört mycket billigare. whiskey funkar, billiga whiskeysorter fungerar om man doserat vodka i större mängder innan, men en fin whiskey är oslagbar i sig. jag är inte så mycket för drinkar osv, jag föredrar rent.
    bänkarna blev tronerna när narrarna fick kronorna, så buga dig åt kungarna af stan

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Meany Visa inlägg
    jag håller med åsa när det gäller alkohol, vodka är bra grejer, och det får absolut inte blandas ut. en fin, rysk, billig smuggelvodka kan rädda vilken dag som helst. andra saker som rekommenderas är att göra eget vin, har man tur så blir det bra mycket bättre än systemets billigare, och oerhört mycket billigare. whiskey funkar, billiga whiskeysorter fungerar om man doserat vodka i större mängder innan, men en fin whiskey är oslagbar i sig. jag är inte så mycket för drinkar osv, jag föredrar rent.
    hembryggt vin är en sista utväg och det är jävligt billigt men det kan bli skit också. min kusin övertygade mig om att om man tar i extra socker kan man höja alkoholhalten (men det är inte tillåtet att ta i extra socker) och påståd att han och hans kompisar på hässlö i västerås fått upp hembryggt öl till 15% genom att dubbla sockermängden. jag testade detta första gången jag skulle göra rhenvin. dubblade sockermängden. men istället fick jag 15 liter väldigt klibbig och sliskig äppellikör ('druvsaften' var gjord på äpplen). det var så sliskigt att man var tvungen att spä det. andra gånger jag bryggt vin har det väl funkat sådär. känns lite alkis också att ha en massa petflaskor med vitt vin i. men det är bra att ta med sig en när man ska iväg. hälla i sig en eller två 1.5 pet med vin så blir ju kvällen gjord...
    robert smith

Erfaren medlem Meanys avatar
    Reg.datum
    Sep 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    hembryggt vin är en sista utväg och det är jävligt billigt men det kan bli skit också. min kusin övertygade mig om att om man tar i extra socker kan man höja alkoholhalten (men det är inte tillåtet att ta i extra socker) och påståd att han och hans kompisar på hässlö i västerås fått upp hembryggt öl till 15% genom att dubbla sockermängden. jag testade detta första gången jag skulle göra rhenvin. dubblade sockermängden. men istället fick jag 15 liter väldigt klibbig och sliskig äppellikör ('druvsaften' var gjord på äpplen). det var så sliskigt att man var tvungen att spä det. andra gånger jag bryggt vin har det väl funkat sådär. känns lite alkis också att ha en massa petflaskor med vitt vin i. men det är bra att ta med sig en när man ska iväg. hälla i sig en eller två 1.5 pet med vin så blir ju kvällen gjord...
    jag har haft rätt mycket tur när jag gjort vin, känner jag. lite extra socker är bra, men man ska inte överdriva, då blir det bara alkosaft av allting. vilket väl har sin charm det med, visserligen. jag har lyckats få upp hemmagjort vin i 14%, tror jag det var, gick åt 15 liter förra arvika. och petflaskor går helbor, femlitersdunkar är bättre! blev skitsur på dessi, jag fick för mig att hon snott vin av mig, men sen kom jag på att jag druckit upp det själv. fram tills dess trodde jag att jag var immun mot alkoholstöldsparanoia.
    bänkarna blev tronerna när narrarna fick kronorna, så buga dig åt kungarna af stan

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

jag är inte direkt nåt fan av vin, vodka med nåt gott blannevan is the shit
    robert smith

Erfaren medlem Felix_Elites avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Får inte ens dricka.

nödvändigt inlägg.
    Länge leve kungen.
    Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    Jag gick till mataffären och köpte naturgodis, men så råkade jag äta upp allt på vägen hem, sämst ):

Medlem Solitaires avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

idag har jag druckit rom utan cola. Kan man dricka det kan man dricka vad som helst.

Erfaren medlem _happys avatar
    Reg.datum
    Sep 2005

Standard

Jag kan ingenting om sprit för jag har varit akvavit hela året

Erfaren medlem elegimelodis avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Felix_Elite Visa inlägg
    Får inte ens dricka.

nödvändigt inlägg.