Sidan 7 av 47 FörstaFörsta 1234567891011121314151617 ... SistaSista
Resultat 91 till 105 av 700

Ämne: Alkohol...

Avstängd användare
    Reg.datum
    May 2007

Standard

äh jag har väl mest bara lovat mig att jag ska ta det rätt lugnt med allt utom just alkohol

hade inte tagit nåt alls på nästan ett år och så blev det 3 ggr på en vecka nyligen

problem med sånt är det sista jag behöver nu så jag ska ta det lugnt iaf i sommar med skiten

Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

det blir lätt ett beroende, man tror att det ska fungera som antideppmedicin och ångestdämpare, fast ångesten får man när man inte kan dricka. när jag höll på som värst började jag på onsdag kväll och söp mig full, drack torsdag, fredag, lördag och slutade natten lördag söndag och nyktrade till under söndagen. mycket möjligt att jag drack söndagen också. satt hemma och hinkade vodka så mitt pluggande blev lidande. allt jag kunde tänka på var nästa gång jag kunde sitta och supa mig full. det blev en ond cirkel att sitta hemma och dricka för att jag var så ledsen. men så hände en massa skit den sommaren och jag hade en massa hjärtesorg bakom mig. under slutet av sommaren blev det att jag tog ett par rejäla klunkar vodka direkt ur flaskan för att koppla av. och sen drack jag lite mer under kvällen, dessvärre kunde jag inte dricka mig full eftersom jag skulle jobba dagen efter. det var en jobbig tid men med tanke på all skit som hände mig så förstår man varför det gick som det gick
    men sprit är iaf aldrig lösningen på problemen, man försöker dränka sina sorger men till slut lär dom jävlarna sig att simma
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

Erfaren medlem kentads avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

jag har bakfylla idag

Erfaren medlem svarta tårars avatar
    Reg.datum
    Jan 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    det blir lätt ett beroende, man tror att det ska fungera som antideppmedicin och ångestdämpare, fast ångesten får man när man inte kan dricka. när jag höll på som värst började jag på onsdag kväll och söp mig full, drack torsdag, fredag, lördag och slutade natten lördag söndag och nyktrade till under söndagen. mycket möjligt att jag drack söndagen också. satt hemma och hinkade vodka så mitt pluggande blev lidande. allt jag kunde tänka på var nästa gång jag kunde sitta och supa mig full. det blev en ond cirkel att sitta hemma och dricka för att jag var så ledsen. men så hände en massa skit den sommaren och jag hade en massa hjärtesorg bakom mig. under slutet av sommaren blev det att jag tog ett par rejäla klunkar vodka direkt ur flaskan för att koppla av. och sen drack jag lite mer under kvällen, dessvärre kunde jag inte dricka mig full eftersom jag skulle jobba dagen efter. det var en jobbig tid men med tanke på all skit som hände mig så förstår man varför det gick som det gick
    men sprit är iaf aldrig lösningen på problemen, man försöker dränka sina sorger men till slut lär dom jävlarna sig att simma
    Det absolut sista man ska göra är att dricka när man är deprimerad... Man kan gör MYCKET dumma saker då!
    ...Svarta tysta tårar...

Erfaren medlem rose_noires avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av svarta tårar Visa inlägg
    Det absolut sista man ska göra är att dricka när man är deprimerad... Man kan gör MYCKET dumma saker då!
    jah håller med det. och hur kan man lösa ens problem när man är full? knappast.
    Besegra inte
    Slå inte tillbaka
    Ge inte upp

Erfaren medlem kristinkevlarsjäls avatar
    Reg.datum
    Jul 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Herr Älg Visa inlägg
    Kanske om man är precis arton fyllda och har varit på krogen tre - fyra gånger, i övrigt inget som passar en karl.
    jag fyller 20 å har varit ute på krogen sedan jag va 16-17..
    aja iaf så är de fortfarande gott tycker jag.

jag e svag för de syrliga med citronen, de starka (tequila) å sen massa salt =P
    hur kan man INTE tycka de är gott

aja man tycker väl olika
    Adrians kvinna

Erfaren medlem kristinkevlarsjäls avatar
    Reg.datum
    Jul 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    kloka ord!

jag straffade mej själv genom att sluta äta å halvt träna sönder min kropp
    som sagt, de finns många olika sätt att döva sorg på.
    men med åren inser man att det är klokast att ta itu med sina bördor
    dom försvinner ju inte om man försöker ta till annat för att lindra..
    Adrians kvinna

Erfaren medlem Melodys avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Apple Vanilla Martini är en god drink.
    Annars är ett glas vin, gärna vitt, alltid trevligt att dricka.

Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av kristinkevlarsjäl Visa inlägg
    kloka ord!

jag straffade mej själv genom att sluta äta å halvt träna sönder min kropp
    som sagt, de finns många olika sätt att döva sorg på.
    men med åren inser man att det är klokast att ta itu med sina bördor
    dom försvinner ju inte om man försöker ta till annat för att lindra..
    kloka ord från dig med. det som man kan säga också är att vassa saker hjälper heller inte och ger ingen tröst, det ger bara spår som inte går bort. tyvärr har jag erfarenhet av det...
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

Erfaren medlem Palace_Mains avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

kloka ord från både krickan och tns måste jag säga(vart där gjort det och det hjälper verkligen inte)

i alla fall så angående alkohol så hatar jag det för att min "käre" far var/är alkoholist vad vet jag har inte träffat honom på några år i alla fall så trotts det så dricker jag fast jag vet vad det kan göra med människor, men det hemska är att jag älskar känslan av att bara tappa kontrollen och försvinna i en annan värld dock dricker jag inte så ofta men när jag väl gör det så är det inte med måtta det är hemskt egentligen
    varje gång du möter min blick, blir min värld en aning större

Erfaren medlem -oprofessionelll-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2003

Standard

Cider är gott, men man måste ta en öl emellanåt för att det inte ska bli alltför sött.
    Och av lite starkare saker så föredrar jag Kissan Minttu eller Piña Colada. Det är inga drinkar, utan likörer. Mumsiga som fan! Kissan Minttu smakar som mintchoklad och Piñan smakar ju såklart kokos. Mums!
    Bailey's är ju också gott, och Black Cat gräddlikör.
    Jag försöker avstå från ren Vodka, Absinth och sånt starkt. Har dåliga erfarenheter...

Drinkar: 747, Marianne (smakar som Marianne-godis - om ni nu har det i Sverige), Asterix, Screwdriver, Pulkka (vet inte exakt vad det är i den, men god och dyr är den) och typ alla rosa drinkar.
    lev livet medan du kan

Medlem Eliites avatar
    Reg.datum
    Oct 2005

Standard

aldrig mer cola som groggvirke!

Erfaren medlem rose_noires avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Eliite Visa inlägg
    aldrig säg aldrig!
    Besegra inte
    Slå inte tillbaka
    Ge inte upp

Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Eliite Visa inlägg
    Helt rätt. Det är verkligen inte gott! Påminner dessutom om tråkig tonårsfylla med hembränt på internatet...
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)

& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

Medlem emzlans avatar
    Reg.datum
    Jul 2005

Standard

nyponjuice med brännvin är smarrigt, det till toner av oh no ono live så är man lyckligast i hela världen för en stund!
    I wish I was. I wish I was.

Sidan 7 av 47 FörstaFörsta 1234567891011121314151617 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •