Sidan 26 av 165 FörstaFörsta ... 16171819202122232425262728293031323334353676126 ... SistaSista
Resultat 376 till 390 av 2474

Ämne: Vad fick dig att skratta idag?

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av popdrog Visa inlägg
    Nej, om man tex tänker på Berny Pålsson, hon är ju inte så gammal men hon har ju ett helt annat liv än tex Blondinbella. Hon var väl omkring 20 när "vingklippt ängel" kom ut? Så det är ju skillnad.
    ja och vad skrev hon om? hej jag skar mig idag och igår med och sen överdoserade jag min medicin och låg i min säng
    tre år senare
    idag skar jag mig och tog lite benzo och sen drack jag alkohol och då fick jag åka och magpumpas
    blondinbellas liv är i alla fall inspirerande på ett bra sätt, hon är ung och enormt framgångsrik och självständig, inte direkt "pappa betalar".

Erfaren medlem popdrogs avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jånna Påp Visa inlägg
    ja och vad skrev hon om? hej jag skar mig idag och igår med och sen överdoserade jag min medicin och låg i min säng
    tre år senare
    idag skar jag mig och tog lite benzo och sen drack jag alkohol och då fick jag åka och magpumpas
    blondinbellas liv är i alla fall inspirerande på ett bra sätt, hon är ung och enormt framgångsrik och självständig, inte direkt "pappa betalar".
    Hon skrev ju om hur det är att vara psykiskt sjuk ur hennes perspektiv och visar hur svårt det är att få hjälp idag. Hennes bok var ju inte alls meningen att ge inspiration åt andra på det sättet. Att skära sig alltså.

Jo, klart hon är, men jag tycker inte att nyttigt för så unga människor (eller mer när hon var typ 16-17) att handskas med så mycket pengar hon gör. Hon shoppar för typ 15.000 i månaden och köper dyra klänningar som hon tipsar om. Vilket då leder till att många unga tjejer kanske får ångest över att inte kunna leva som henne. Om nån förstår vad jag menar. Hon skulle ju försöka leva som en "normal" tonåring en månad och bara leva på de 1000 kronor man får, men hon klarade typ några dagar? Visst HAR man pengar är det ju klart att man får använda dem, men det känns ju nästan som ett hån tycker jag.

Det är ju kul för henne att hon kan blogga lite och tjäna pengar på det, men hennes blogg handlar ju mest om att shoppa, att hon tar en timme på sig varje morgon för att sminka sig typ, att hon stödjer äkta päls osv,

Jag anser inte det vara en tillräcklig grund att kunna skriva en självbiografi på när man är nyss fyllda 18 år. Hon började ju inte precis som en fattig flicka från landet heller som levde på ett glas vatten och en brödbit om dagen. (Inte för att det ska vara ett krav alltså, men hade hon börjat från botten och tagit sig ända dit hade det kanske varit annorlunda)
    When you can live forever, what do you live for?

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2004

Standard

Men vad har hon att skriva om egentligen?
    "Jag har inte längre något vettigt att säga med min jävla signatur"

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005

Standard

Hon skrev ju om hur det är att vara psykiskt sjuk ur hennes perspektiv och visar hur svårt det är att få hjälp idag. Hennes bok var ju inte alls meningen att ge inspiration åt andra på det sättet. Att skära sig alltså.

Jo, klart hon är, men jag tycker inte att nyttigt för så unga människor (eller mer när hon var typ 16-17) att handskas med så mycket pengar hon gör. Hon shoppar för typ 15.000 i månaden och köper dyra klänningar som hon tipsar om. Vilket då leder till att många unga tjejer kanske får ångest över att inte kunna leva som henne. Om nån förstår vad jag menar. Hon skulle ju försöka leva som en "normal" tonåring en månad och bara leva på de 1000 kronor man får, men hon klarade typ några dagar? Visst HAR man pengar är det ju klart att man får använda dem, men det känns ju nästan som ett hån tycker jag.

Det är ju kul för henne att hon kan blogga lite och tjäna pengar på det, men hennes blogg handlar ju mest om att shoppa, att hon tar en timme på sig varje morgon för att sminka sig typ, att hon stödjer äkta päls osv,

Jag anser inte det vara en tillräcklig grund att kunna skriva en självbiografi på när man är nyss fyllda 18 år. Hon började ju inte precis som en fattig flicka från landet heller som levde på ett glas vatten och en brödbit om dagen. (Inte för att det ska vara ett krav alltså, men hade hon börjat från botten och tagit sig ända dit hade det kanske varit annorlunda)
    spelar ingen roll på vilket sett den var menad, tror inte blondinbella startade sin blogg för att spotta folk i ansiktet utan för att tipsa om kläder och skriva om sitt liv som så många andra
    att alla hyllar en bok som fick som är skriven på ett sätt som ledde till att en massa unga flickor fick för sig att om man är deprimerad, skär sig och beter sig allmänt odrägligt så är det okej om man får uppmärksamhet
    men sen kommer blondinbella och får uppmärksamhet för framgång och pengar och då är det fy skam och hon är en blåst, ytlig tjej
    jag tycker i alla fall att det isåfall är bättre att unga flickor får för sig att dom måste köpa märkeskläder än att dom får för sig att dom måste skära sig och må dåligt för att få uppmärksamhet
    men sen tror jag inte att blondinbella påverkar unga flickor ens hälften så mycket som berny pålsson gör

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Jo, klart det är bättre, men jag anser ändå inte att man borde skriva en självbiografi när man är så ung och vara "känd" för att blogga. Hon borde ju liksom ta det lite lugnt och göra en sak i sänder. En självbiografi hinner ju hon skriva sen om hon nu vill det.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005

Standard

tror tyvärr inte du är personen att avgöra när hon känner sig redo för att skriva en bok.

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Och Berny har ju faktiskt hjälpt många med sin bok också, även om det är tråkigt att det har blivit tvärt om för en del. Bara för att inflika.

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

tror tyvärr inte du är personen att avgöra när hon känner sig redo för att skriva en bok.
    Nej, men det var ju bara min åsikt.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005

Standard

din åsikt om något du inte vet något om och baserad på fördomar?
    det är inte direkt som att blondinbella inte har något alls i huvudet, hon är aktiv inom moderata ungdomsförbundet och skriver politiska inlägg i sin blogg
    mer än jag sett berny pålsson göra i alla fall

Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

berny har faktiskt haft det jävligt jobbigt och har man själv mått dåligt har man lättare att förstå henne. berny har kämpat hårt och har haft ett helvete, blondinbella är som alla andra stureplansbrats som bara glider fram och lever på sina föräldrar och får allt dom vill ha, hon tillhör överklassen som inte vet vad det säga att må dåligt eller vet hur det är för alla barn som växer upp med låginkomstagande föräldrar som måste vända på varenda krona eller för all del vet hur jävligt folk kan ha det i dagens sverige där det bara blir tuffare och tuffare att klara sig ekonomiskt, speciellt med en regering som hatar de svaga i samhället och bara gör det sämre och sämre för det vanliga folket medan överklassen som blondinbella tillhör bara ska få det ännu bättre än vad dom redan har det
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005

Standard

så om man är född i stockholms innerstad och har föräldrar som tjänar bra så får man inte skriva en bok om sitt ganska så unika tonårsliv? jaha hej sosse-sverige lika tråkig som alltid

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

din åsikt om något du inte vet något om och baserad på fördomar?
    det är inte direkt som att blondinbella inte har något alls i huvudet, hon är aktiv inom moderata ungdomsförbundet och skriver politiska inlägg i sin blogg
    mer än jag sett berny pålsson göra i alla fall
    Jag har inte sagt att hon är korkad, jag vet att hon är duktig i skolan och att hon har framtidsplaner som försvarsadvokat osv. Men jag anser ju att det isåfall är roligare att läsa en biografi från någon som började att blogga som 14-åring och vid 30-35 års ålder är en eftertraktad försvarsadvokat. Tex. Nu vid 18 har ju hennes liv knappt börjat. Det var det jag menade på att jag anser att hon har tid på sig att skriva en sen.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005

Standard

Jag har inte sagt att hon är korkad, jag vet att hon är duktig i skolan och att hon har framtidsplaner som försvarsadvokat osv. Men jag anser ju att det isåfall är roligare att läsa en biografi från någon som började att blogga som 14-åring och vid 30-35 års ålder är en eftertraktad försvarsadvokat. Tex. Nu vid 18 har ju hennes liv knappt börjat. Det var det jag menade på att jag anser att hon har tid på sig att skriva en sen.
    hon kanske i och för sig planerar att skriva en bok med fokus på hur hon nådde framgång genom bloggen eftersom det är ett ganska nytt sätt att bli känd på, inte en bok om hur man blir försvarsadvokat.

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

hon kanske i och för sig planerar att skriva en bok med fokus på hur hon nådde framgång genom bloggen eftersom det är ett ganska nytt sätt att bli känd på, inte en bok om hur man blir försvarsadvokat.
    Jo, men det borde ju inte finnas så himla mycket att berätta om det.

Hade jag velat läsa en självbiografi om en bloggare så ung hade jag nog hellre velat läsa en av Kenza eller "niotillfem"-Sandra. (fast hon är väl typ 23 eller nåt)
    Senast redigerat av popdrog den 2009-02-15 klockan 22:04.

Erfaren medlem niclasarringers avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

http://www.youtube.com/watch?v=IZp2xr38QvI hahah lika kul varje gång
    All makt åt tengil vår befriare!

http://protectedidentity.blogg.se/

beaver-fever!

Sidan 26 av 165 FörstaFörsta ... 16171819202122232425262728293031323334353676126 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •