I min skola går man i en grupp, anpassad efter ens nivå, jag har gått minst en årskurs över i grundämnena sen jag började, och har utvecklats mer då under alla mina år i den kummunala skolan.
jag har gått snart två år i friskolan.
i den kommunala skolan utgår alla från att man är på samma nivå, och inte behöver svårare eller mer uppgifter. så är det inte för mig.
jag jobbar i niornas böcker i matten ibland.
åttornas i engelska.
min mattelärare sa att han tror att jag kommer jobba med core(gymnasiematte) nästa år redan.
jag fick MVG på senaste sv-prov (inte officiellt, men det var det)
i grammatik, jag kunde allt man ska kunna i nian.
det hade jag aldrig fått jobba med innan nian ens i den kommunala skolan.
det är en stor skillnad
Jag tror nog, att du hade fått gå i egen takt i högstadiet också i en kommunal skola. Om du inte skulle ha fått skriva ett "inofficiellt" svenskaprov där, är det väl för att det hade verkat onödigt. Annars är det ofta så att friskolor har färre elever som behöver stöd och då kanske man kan låta en del elever, som annars kunde ha varit förebilder bland de jämnåriga, läsa med högre klasser.
Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di
What?
Stjärnberg?
han har inget med min skola att göra, han har väl baktalat den någon gång tror jag däremot.
Vad är core förresten för ett ord?
Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di
Tror jag knappast, har testat kommunalt, så dåligt det kan bli.
Jag skrev det som alla gjorde, men att det är MVG är inte officielltt, eftersom det är emot lagen att sätta betyg på mitt arbete.
däremot VET jag att resultatet är värt ett MVG där.
Det funkar inte det där med förebilder, har testat, och min årskull är till 90% stökig, skulle inte funka ändå.
Det finns en hel del som behöver stöd och som får det.