Fan va sköj det ska bli ikväll!! Redan mycket folk här just nu. Såg att några till och med övernattat då jag gick till föreläsning i morse kl 08. .
Recension från ikväll:
http://midvh.blogspot.com/
det var helt suveränt i lund ikväll. bara synd att de spelade kevlarsjäl, jag hade mycket hellre sett gravitation tillsammans med en timme en minut. och så hade jag gärna sluppit 400 slag till förmån för den mångdubbelt bättre kungen är död. men för övrigt grymt. hoppas på gravitation imorgon och gärna ansgar & evelyne. fast allra helst gravitation. det vore bara så underbart
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
Kent var underbara i kväll! Bästa låtlistan, saknade fan ingen låt! (möjligen socker). Garderoben kostade 20 kr (någon som undrade i tråden), de började spela 20:05, höll på i 1h 50 min och det var SJUKT VARMT på olympen så DRICK en massa VATTEN innan och HÄNG av er i garderoben! Bästa låten ljudmässigt var elefanter, sämst Colubus (tyvärr!), 747 och musik non stop (discoversion!). Extraversen i mannen i vita hatten var fan helt underbar! Jocke var sjukt ironisk med utalanden som "ursäkta för allt jag gjort och alla klyschor jag spritt, jag kanske ska skjuta mig?".. OAO
Nej, jag gillade att dom spelade kevlarsjäl till Viola eller vad det nu var hon hette. Det var sött. För min del hade det gärna fått vara med fler gamla låtar, men jag är sjukt nöjd med låtlistan iaf.
VEM ÄR VIOLA (om det nu var vad du hette?) TRÄD FRAM!
Grymt bra! Tyvärr var de nya låtarna ganska magra live. Förutom Generation Ex & Ensammast i Sverige, möjligen dynamik-förändringen i LSD, Någon. Annars njää.. magra låtar live. Allt annat, riiiktigt bra.
http://myspace.com/theluxeband - släppte 4 låtars EP, fick singelkontrakt med warners efter en månad
Om jag inte har helt fel så dog Viola i somras då hon dök i en pool efter att ha druckit väldigt mycket alkohol, ska inte säga att jag är helt säker men jag har hört om det innan och en person nämnde det efter konserten. I övrigt var detta den bästa kvällen på lång lång tid, så grymt underbart! När grabbarna gick ut efter 747 var man i extas, och efter midvh visste man bara inte var man skulle bli av.
Tack för en underbar kväll allihopa, alla i publiken var riktigt härliga och taggade!
Det här var helt sjukt otroligt. Här har man gått o tänkt "oj vad magiskt det skulle vara om de faktiskt spelade En timme en minut i Lund". Och så går de upp på scen och gör det! Jag fattas ord ikväll.
Jag ska på konserten imorgon i Lund och är grymt taggad. Och nu efter att ha läst vad ni som var där ikväll har skrivit så känns det knappast sämre.
En fråga bara, hade de någon form av ölförsäljning på Olympen?
Det sitter ju inte fel med en öl eller två när man lyssnar på Sveriges bästa rockband
Har för mig att det var en stor stark för 45:-, men är inte stensäker eftersom jag själv körde.
Riktigt bra låtval ikväll! Har garderat mig med biljetter tills imorn men jag är riktigt nöjd med kvällen och vill hålla på känslan. Fast...man får kanske gå ändå. ^^