Sidan 5 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 61 till 75 av 88

Ämne: Olympen - Lund

Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

helt jävla underbart ikväll med. saker man ser och innan allting tar slut var jävligt bra, även om jag fortfarande är lite besviken över att inte ha fått gravitation, hoppas på imorgon. roligt också att jocke inte fattade först när jag ropade se upp för skäggen
    för er som inte kan historien så berättade jocke ikväll om hur 747 höll på att inte komma med på isola

detta berättade han även i musikjournalen i p3 strax innan jul 2000. tror det var nån special i samband med b-sidorreleasen och deras uppehåll. de var i galaxy studios och sami la gitarrerna på 747 ett par timmar innan de skulle lämna studion. alla andra stod och hejade på honom. de gillade inte låten så den höll på att stryka med men så tog de upp den när de kom tillbaka till stockholm och upptäckte att fan, den var ju bra och gjorde färdigt den. till vår stora glädje.

han berättade även här om texten och historien bakom textraden ni kan skratta om ni vill, håna oss vi rör oss ni står still som väl får räknas till en av kents mest kända och populära rader. han hade varit ute en kväll och sen när han vaknade på morgonen hittade han ett block vid sidan om sängen där han skrivit ner nån låttext på fyllan kvällen/natten innan han somnade. denna text/låt hette se upp för skäggen och i den hittade han raden ni kan skratta om ni vill, håna oss vi rör oss ni står still.

så förlåt än en gång för att det här kommer till allmän kännedom men det sades faktiskt i den där intervjun som sändes strax innan jul 2000 i musikjournalen i p3.
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

Medlem
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

"Recension" från Lundspelningen/arna

midvh.blogspot.com

Nybörjare
    Reg.datum
    Jan 2004

Standard

Helt grym spelning ikväll, verkligen! Tack som fan!

Men, jag hann inte med riktigt... Vem var Mannen i den vita hatten?
    Bli inte orolig om allting känns bra, det går snart över.

Standard

Har nu kommit fram till hur allt ligger till..
    Viola drunknade i somras under en fest med sina vänner då hon hamnade under någon slags presenning som täckte poolen och inte kom upp. En av hennes vänner, som precis som Viola älskade Kent, skrev med anledning av detta ett brev eller mejl till Kent och berättade om vad som hänt, varpå de igår tillägnade låten till henne. Att jag fått reda på allt detta är för att en vän till mig var kusin med Viola innan hon dog.
    Ett ljus i mörkret..

EDIT
    Sorry, noterade inte att vi redan fått svar på detta tidigare..
    Senast redigerat av Kivik den 2007-12-08 klockan 02:16.

Nybörjare
    Reg.datum
    Jan 2004

Standard

Fint av kent att tillägna låten till henne. Det är så tragiskt när unga människor går bort...

Erfaren medlem AngelBees avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av aiquen Visa inlägg
    Helt grym spelning ikväll, verkligen! Tack som fan!

Men, jag hann inte med riktigt... Vem var Mannen i den vita hatten?
    Han med tamburinen?
    Det var Nisse, turnélederen deres.
    Han var med på MIDVH i Gøteborg og Trondheim også.
    Fantastisk at han hadde en annen hatt i går!
    Jag känner en sån lättnad när musiken går på igen

musik non stop till slut

Standard Tack..

Tack Kent för en grymt bra spelning i torsdags på olympen!
    Tajt som fan, Grymt bra ljud, snyggt ljus och inte minst en perfekt låtlista.

Peace..
    //Zim

Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Grymt bra konsert på Olympen igårkväll! Saknade bara Chans och Vid din sida..

/Frågg&Tintomara (från hotellobbyn på Planetstaden)
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Nybörjare
    Reg.datum
    Jan 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av AngelBee Visa inlägg
    Han med tamburinen?
    Det var Nisse, turnélederen deres.
    Han var med på MIDVH i Gøteborg og Trondheim også.
    Fantastisk at han hadde en annen hatt i går!
    Aha!

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Två av dom bästa spelningarna var på Olympen.
    Skulle gärna se dom där igen.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av popdrog Visa inlägg
    och bäst av allt, jag fick martins svettband igår. eller, saskia (hobbelvot) fick det och gav det till mig.
    Jag är för snäll. Borde ha sålt det på tradera i stället

Standard

Kent konserten igår var sjukt underbar! Förutom svetten förstås, det var ju så sjukt varmt. Men jag tog vattnet från vakten som delade ut vatten och hällde över mig och det var härligt. Och det bästa igår var colombus<3 Sen började jag gråta när dom spelade mannen i den vita hatten, aldrig har jag varit så lycklig hela mitt liv! Det värsta var nog att jag har en väska och vinterjacka när jag stod där på andra raden,inte trevligt!
    Livsrädd för att leva,dödsrädd för att dö..

Nybörjare
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Stod cirka 4 meter bakom första raden och ljudet var lite sådär (tyckte att jocke försvann ibland och den distade basen? i elefanter hördes inte så bra tex), mina kompisar tyckte dock att ljudet var bra. Jag är kanske lite kräsen Grymt bra ljussättning och solen i bakgrunden var riktigt snygg. Avslutningen var nog den bästa jag sett någonsin, tillsammans med Saker man ser så var det höjdpunkterna...svårt att misslyckas med Vinternoll, 747 och MIDVH i och för sig! Ser fram emot min 15:e konsert till våren!

PS...det var skönt att se att det fanns någon som var mer svettig än en själv, tack M.Sköld !

Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Cosmo Visa inlägg
    Stod cirka 4 meter bakom första raden och ljudet var lite sådär (tyckte att jocke försvann ibland och den distade basen? i elefanter hördes inte så bra tex), mina kompisar tyckte dock att ljudet var bra. Jag är kanske lite kräsen
    Jag vet inte vilken av de båda kvällarna du gick, men det borde i och för sig kvitta. 6/12 var det dock jävligt bra ljud. Visst fick Martins bas stå tillbaka då Samis gitarr gick på högvarv, men Jocke hördes perfekt rakt igenom. Nu stod jag dock inte nere i den grötiga och bastuvarma häxkitteln (tack och lov), utan längs räcket uppe vid baren (där det svalkade skönt från entrén). Där uppe var det i alla fall så perfekt ljud som man kan kräva under en konsert.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

Nybörjare
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    Jag vet inte vilken av de båda kvällarna du gick, men det borde i och för sig kvitta. 6/12 var det dock jävligt bra ljud. Visst fick Martins bas stå tillbaka då Samis gitarr gick på högvarv, men Jocke hördes perfekt rakt igenom. Nu stod jag dock inte nere i den grötiga och bastuvarma häxkitteln (tack och lov), utan längs räcket uppe vid baren (där det svalkade skönt från entrén). Där uppe var det i alla fall så perfekt ljud som man kan kräva under en konsert.
    Jag var där fredagen och jag tror att ljudet och överlag upplevelsen hade varit bättre om jag stått lite längre bak eller på någon av läktarna som du gjorde. Jag har ingen annan konsert att jämföra med så det är bara min känsla av att det inte var jättebra men jag fick ju direkt mothugg av kompisarna

Sidan 5 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •