Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 31 till 45 av 88

Ämne: Olympen - Lund

Medlem
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Det var helt underbart i kväll.

Men precis som Tobbe hade jag hellre hört Gravitation än Kevlarsjäl. Eller ja, Ansgar & Evelyne och Innan Allting Tar Slut också för den delen. Men 400 Slag och En Timme En Minut (grymt bra, tung som fan, överraskade mig då albumversionen inte är någon favorit även om den är bra) var glada överraskningar.

Grym publik med, och grym lokal. Roligt att Jocke Berg var på strålande humör med.

Nybörjare
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Jag tyckte det bästa va när han sjöng "jag är dödsrädd för att leva och jag är livrädd för att dö" istället för tvärtom ^^ grymt kul
    i just can´t get enough

Standard

Sjukt, sjukt, sjukt bra konsert!

En Timme En Minut var fullkomligt fantastisk.

Enda minuset var att jag inte fick höra Nihilisten eller M.

Tack. (Och förlåt).

Ps. Olympen - Skaffa ett dass på vardera sida läktaren.
    I'm feeling kinda basic today.

Standard

Jag hade önskat att jag kunde dela er extas, men "man tänker på sig själv först, ingen annan" gällde ikväll och därför såg jag ca 10-15 minuter på spridda ställen sammanlagt, resten av tiden såg jag inget alls.

Synd, så som jag uppfattade kents prestation så har de aldrig låtit tajtare.
    Så det känns vemodigt att ha varit där utan att fått se det.

Jaja...tack i i alla fall.
    Jag skriver texter.
    Dom kan du finna här:
    https://www.poeter.se/Medlem?author_id=22950

Jag har släppt två st. böcker.
    Ex Animo är den senaste och den innehåller hälften engelska och hälften svenska egenskrivna texter.
    Vill du köpa ett ex så skicka ett meddelande.

Nybörjare
    Reg.datum
    Mar 2003

Standard

Fan nu är risken stor att låtlistan kommer bli i stil med den i Oslo 30/11 ikväll. I mitt tycke den sämsta kombon

Ge mig pojken! Ge mig 400 slag! Ge mig 10 minuter! Ge mig Kungen är död!

Nybörjare Hannah med Hs avatar
    Reg.datum
    May 2005

Standard Please!!!

Snälla snälla hoppas de spelar Innan allting tar slut ikväll...då blir jag världens lyckligaste person=)
    \"Det är vackert ibland\"

Erfaren medlem svarta tårars avatar
    Reg.datum
    Jan 2006

Standard

Tack, tack, tack som FAN kent!!! Spelningen igår var absolut den bästa hitentills!!!

Ser verkligen fram till våren och spelningarna då!!!
    ...Svarta tysta tårar...

Medlem estetflums avatar
    Reg.datum
    Mar 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Insanity Within Visa inlägg
    Jag hade önskat att jag kunde dela er extas, men "man tänker på sig själv först, ingen annan" gällde ikväll och därför såg jag ca 10-15 minuter på spridda ställen sammanlagt, resten av tiden såg jag inget alls.

Synd, så som jag uppfattade kents prestation så har de aldrig låtit tajtare.
    Så det känns vemodigt att ha varit där utan att fått se det.

Jaja...tack i i alla fall.
    WORD, Det var riktigt jävla snortajt. Och dem var så säkra, visste precis vad dem gjorde.
    Synd att du inte fick en glimt av det.
    http://myspace.com/theluxeband - släppte 4 låtars EP, fick singelkontrakt med warners efter en månad

Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Läggdags Visa inlägg

Enda minuset var att jag inte fick höra Nihilisten eller M.

Ps. Olympen - Skaffa ett dass på vardera sida läktaren.
    Håller med där ang Nihilisten! Jag hade också hellre hört den än VinterNoll2, men annars var det en jävligt bra låtlista med tanke på de låtar de varierar under turnén. Angående toaletterna så är det under all kritik. Tur i oturen dock att killarna hade egen toalett med pissoar, så att man slapp den sjukt långa kön som tjejerna orsakade...

Såhär tunga & tighta och med en sådan snygg ljus- och scenshow,
    det vet i fan om jag har sett med kent sedan Isolaturnén våren 1998!
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

Nybörjare lillypops avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av left-behind-alone Visa inlägg
    Jag tyckte det bästa va när han sjöng "jag är dödsrädd för att leva och jag är livrädd för att dö" istället för tvärtom ^^ grymt kul
    jag undrar verkligen om det var med flit, eller om han råkade säga fel? Skitsamma. Som ovanstående sagt, jag har heller aldrig hört dom tajtare, eller någon annan för den delen. Tack som fan, kent.

Nybörjare lillypops avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Kivik Visa inlägg
    Om jag inte har helt fel så dog Viola i somras då hon dök i en pool efter att ha druckit väldigt mycket alkohol, ska inte säga att jag är helt säker men jag har hört om det innan och en person nämnde det efter konserten.
    Oj, då ber jag om ursäkt. Uttalade mig kanske lite... konstigt. Men sa dom inte att hon hade skickat något brev? Dog hon nyligen då, eller hur...?

Jag hoppas innerligt att hon hörde Kevlarsjäl.

Standard

Citat Ursprungligen postat av estetflum Visa inlägg
    WORD, Det var riktigt jävla snortajt. Och dem var så säkra, visste precis vad dem gjorde.
    Synd att du inte fick en glimt av det.
    Tänkte försöka se dom i Växjö i mars och kolla här så man vet att handikapp-platserna/sittläktarna verkligen är för oss som sitter i rullstol.
    Det var nämligen det som var grejen, jag fick "olympens bästa ställe om man sitter i rullstol och vill se, och hade folk suttit på sittläktaren så hade jag sett. Men nu gjorde dom inte det, vilket jag givetvis kan förstå. Det är bara det att jag då blev lidande.
    Senast redigerat av Insanity Within den 2007-12-07 klockan 11:53.
    Jag skriver texter.
    Dom kan du finna här:
    https://www.poeter.se/Medlem?author_id=22950

Jag har släppt två st. böcker.
    Ex Animo är den senaste och den innehåller hälften engelska och hälften svenska egenskrivna texter.
    Vill du köpa ett ex så skicka ett meddelande.

Nybörjare
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av lillypop Visa inlägg
    jag undrar verkligen om det var med flit, eller om han råkade säga fel? Skitsamma. Som ovanstående sagt, jag har heller aldrig hört dom tajtare, eller någon annan för den delen. Tack som fan, kent.
    Jag tror att det var med flit. Det lät inte som om han sjöng fel. Isåfall hade han nog sjungit dödsrädd 2 gånger. Eller så kom han på efter dödsrädd för att leva att han sjöng fel och ville göra en kul grej av det. dom var iallafall riktigt bra. speciellt Sami enligt mig. Han briljerade
    i just can´t get enough

400 slag
    Guest

Standard

Tack!

Fantastiskt ljud, fantastisk publik och fantastiska låtar. Helt klart 5/5.
    När sen MIDVH spelades stod man där svettig (om jag kramat ur min t-shirt på svett hade den räckt till Afrikas vattenförsörjning under ett år), törstig och alldeles hes i halsen. Men ändå stod man upp med händerna i skyn och tog emot konfettiregnet, medans man sjöng ut att vi alla en gång ska dö.

Det är vackert ibland....
    Senast redigerat av 400 slag den 2007-12-07 klockan 13:55.

Medlem
    Reg.datum
    Jul 2005

Standard

Jag får glädjerus bara av att tänka tillbaka på spelningen, det var så himla fint. Tack som fan kent!

Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •