Sidan 4 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 46 till 60 av 88

Ämne: Olympen - Lund

Standard

"En Timme En Minut" och "747" räddade verkligen kvällen.

Får hoppas på fler gamla låtar under vårturnén. Räcker 4-5 från senaste.

Nybörjare
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

Ja, de var faktiskt riktigt riktigt bra igår...

Bäst: En timme en minut, utan tvekan! Generation ex också grym. Ingenting överraskade positivt.

Sämst: Kärleken väntar (kom igen, låt den "vila" lite nu... Finns dussintalet bättre låtar). Samt att jag förstår inte vad Elefanter gör som första extranummer.

Medlem theradiodepts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Du var judas i en taxi!

Medlem frippe99s avatar
    Reg.datum
    Mar 2004

Standard

Kan man inte skaffa en sån där stol där man kan trycka på en knapp så vecklar den upp sig till stående läge? Eller är sånna för dyra eller klumpiga kanske? Förstår din frustration men som du säger, det är svårt att hindra folk frånatt ställa sig på sittplats. Å andra sidan njöt du nog mer koncentrerat av musiken än de flesta andra kanske.

Citat Ursprungligen postat av Insanity Within Visa inlägg
    Tänkte försöka se dom i Växjö i mars och kolla här så man vet att handikapp-platserna/sittläktarna verkligen är för oss som sitter i rullstol.
    Det var nämligen det som var grejen, jag fick "olympens bästa ställe om man sitter i rullstol och vill se, och hade folk suttit på sittläktaren så hade jag sett. Men nu gjorde dom inte det, vilket jag givetvis kan förstå. Det är bara det att jag då blev lidande.

Standard

Citat Ursprungligen postat av frippe99 Visa inlägg
    Kan man inte skaffa en sån där stol där man kan trycka på en knapp så vecklar den upp sig till stående läge? Eller är sånna för dyra eller klumpiga kanske? Förstår din frustration men som du säger, det är svårt att hindra folk frånatt ställa sig på sittplats. Å andra sidan njöt du nog mer koncentrerat av musiken än de flesta andra kanske.
    Vet vad du menar, och det hade kanske varit bra förutom två saker:

1. Mina muskler är för stela, jag klarar inte stående ställning längre, så för mig hade det inte gått, kanske för andra.

2. Tipp-risken, det var ju rätt stort tryck och jag hade fått passa mig så jag inte hade vält.

I övrigt var din tanke mkt genomtänkt!

När det gäller att uppfatta musiken mer så ja, hade jag vetat hur det skulle bli så hade jag nog känt så, man känner då mer musiken.
    Nu gick tyvärr min uppmärksamhet på att försöka få en glimt av figurerna på scenen bakom allas ryggar.
    Jag skriver texter.
    Dom kan du finna här:
    https://www.poeter.se/Medlem?author_id=22950

Jag har släppt två st. böcker.
    Ex Animo är den senaste och den innehåller hälften engelska och hälften svenska egenskrivna texter.
    Vill du köpa ett ex så skicka ett meddelande.

Medlem halka_pås avatar
    Reg.datum
    May 2006

Standard

kent kom, kent spelade, kent ägde.

Det här var min första kentkonsert någonsin och den var helt underbar!
    Allt var suveränt bra ordnat och genomtänkt.
    Jag hade väntat mig extrem trängsel, dåligt ljud och allt det där som några gnällspikar har skrivit här. Släng er i väggen! kent ägde på Olympen!

Ljud och ljus fungerade utmärkt. Har varit på konserter där sången inte hördes över instrumenten - helt kasst med andra ord. Här var allt perfekt. Kanske ett eller två felspelade ackord eller felsjungna toner, men annars inget som störde den underbara upplevelsen.
    Jag gillade också videosnuttarna i bakgrunden.

Låtlistan bestod mest av låtar från den nya skivan, med det fanns även godbitar från samtliga skivor. Låt efter låt leverade grabbarna i perfekt sampel. Sami körde sina coola moves samtidigt som han gjorde underverk på gitarren. Jocke gav verkligen allt och lite till. Martin utstrålade energi och var minst lika cool som Sami. Markus trumslag och mitt hjärta slog i takt.

vad f*n gjorde publiken?!
    Jag stod på en sidoläktare där alla stod tyst med armarna i kors över bröstet. Liksom missnöjda övervakare stod de bara där och glodde. Jag försökte hoppa, lysa med min iPod (istället för tändare), sjunga med, skrika hurrarop osv. Efter första låten insåg att jag borde vara i den lilla klungan i mitten som faktiskt visade sina känslor och uppskattning. Stackars Jocke fick be publiken om applåder! På allsången lalalala (hur svårt var det???) hördes bara mummel.

Skärp er! Där står kent - det band vars låtar ni har lyssnat på i alla livets skeden och situationer. Och ni bara tittar på och ser skeptiska ut när de ger sitt bästa! Att betala biljetten och köpa skivorna ger dem pengar. Men kärlek och uppskattning kan inte köpas.

Tack kent för dessa underbara ögonblick, sekunder, minuter och timmar!
    Ni var helt fantastiska!

Medlem
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Fantastisk bra spelning, men 400 Slag kändes lite malplacerad enligt mig. Men grymt som fan.

känsla av frihet tyngre än sorg

Smygare
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Nyss hemkommen från Olympen. Fy fan vilken underbar kväll! 4.5 år sen jag senast såg dom och det här var en kväll väl värd väntan. Känner mig helt lyrisk efter de tre sista nummerna. Vinter02, 747 och Mannen i den vita hatten. Kan det bli bättre?!

Erfaren medlem AngelBees avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Jocke sa at allsangen i kveld var den beste så langt..
    Har han fått alzheimers eller noe?
    Har han glemt Oslo?
    Det der var fan ingenting i forhold.
    Jag känner en sån lättnad när musiken går på igen

musik non stop till slut

Medlem
    Reg.datum
    May 2004

Standard

Men allsången var helt magisk....
    och jag fick Jocke att le, så nu kan jag dö lycklig!

TACK för en underbar konsert!!!!
    Tiden går, Om hundra år är vi stjärndamm min vän

Smygare
    Reg.datum
    Dec 2007

Standard

Även jag nyss hemkommen från Olympen. Vilken konsert!!!!!
    De nya låtarna var grymt bra live. Har läst tidigare att de nya låtarna varit lite magra live men det kan jag verkligen inte hålla med om. Tyckte att de var mycket bättre!!!!!

Tack som fan Kent för en underbar konsert!!

Smygare
    Reg.datum
    Apr 2006

Standard 7/12

Åh så j.vla grymt det var. De spelade till och med 10 minuter som är så bra så man bara kunde dö efter den.
    Jag är född i en spökstad

Erfaren medlem popdrogs avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

kommit hem nästan precis.
    och jag finner liksom inga ord, allt var så bra.
    vi gjorde elefanter när de spelade elefanter och jag tror att joakim såg det och tyckte det var lite kul iallafall.

och bäst av allt, jag fick martins svettband igår. eller, saskia (hobbelvot) fick det och gav det till mig. jag dog nästan. allt var så bra. musiken, de. allting.
    och igår stod vi då vid martin, och idag vid joakim.

det var så perfekt. inför första konserten köade vi 25 h och inför denna ungefär 11 h.
    och det var verkligen värt det. verkligen.
    When you can live forever, what do you live for?

Nybörjare
    Reg.datum
    Jun 2005

Standard fyyy...

...va bra det var idag.
    Riktigt grym spelning. Slutet av konserten va helt extas.
    Tack till alla som stod längst fram i mitten och bidrog med känslan
    Må gott alla kentare!
    \"och du & jag håller andan och håller händer i språnget,
    det är inte så långt hem\"

Smygare
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Kivik Visa inlägg
    Om jag inte har helt fel så dog Viola i somras då hon dök i en pool efter att ha druckit väldigt mycket alkohol, ska inte säga att jag är helt säker men jag har hört om det innan och en person nämnde det efter konserten.
    Citat Ursprungligen postat av lillypop Visa inlägg
    Oj, då ber jag om ursäkt. Uttalade mig kanske lite... konstigt. Men sa dom inte att hon hade skickat något brev? Dog hon nyligen då, eller hur...?

Jag hoppas innerligt att hon hörde Kevlarsjäl.
    Jo, Viola drunknade på sin sextonårsdag i somras. Som jag förstod det var brevet från en av hennes kompisar. Jag försöker inte påstå att jag och Viola var nära vänner, men jag tycker att det var en otroligt vacker gest att spela kevlarsjäl till hennes minne. Det är tragiskt att det tydligen krävdes pampig musik och en man i silverboots på en scen för att jag skulle begripa vad som verkligen hände henne.
    Tack för en otroligt mäktig kväll, kent. Kanske den bästa spelning jag någonsin varit på.

Sidan 4 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •