Sidan 6 av 6 FörstaFörsta 123456
Resultat 76 till 88 av 88

Ämne: Olympen - Lund

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    roligt också att jocke inte fattade först när jag ropade se upp för skäggen
    Förstod han sen vad du skrek?
    Rätt kul gjort tobbe.

Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Cosmo Visa inlägg
    Stod cirka 4 meter bakom första raden och ljudet var lite sådär (tyckte att jocke försvann ibland och den distade basen? i elefanter hördes inte så bra tex), mina kompisar tyckte dock att ljudet var bra. Jag är kanske lite kräsen Grymt bra ljussättning och solen i bakgrunden var riktigt snygg. Avslutningen var nog den bästa jag sett någonsin, tillsammans med Saker man ser så var det höjdpunkterna...svårt att misslyckas med Vinternoll, 747 och MIDVH i och för sig! Ser fram emot min 15:e konsert till våren!

PS...det var skönt att se att det fanns någon som var mer svettig än en själv, tack M.Sköld !
    Säker på att det inte var dina öron som "slog över" p.g.a. det höga ljudtrycket då? Man måste fan ha hörselskydd för att det överhuvudtaget ska gå att gå på en konsert.. Helst då musikproppar.

Förövrigt är det när ljudet "slår över" ('distar'/'skär sig') i öronen som det är störst risk för hörselskador.. Något att minnas kanske..?

Själv hörde jag ingen distad bas alls förövrigt; slogs av hur bra ljudet faktiskt var.. Stod inte allra längst fram, men kanske 5-10 meter bak..

/Daniel
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Is Visa inlägg
    Förstod han sen vad du skrek?
    Rätt kul gjort tobbe.
    han sa först va? och såg oförstående ut. sen ropade jag "låten" och då sa han, fan, jag hade ju hoppats att det inte skulle komma ut
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

Erfaren medlem Rosorochmains avatar
    Reg.datum
    May 2005

Standard

7/12 på Olympen är den bästa konsert jag någonsin varit på. Det var så perfekt det kunde bli.
    Älskling, jag har aldrig kunnat lära dig någonting
    Våldsamt klar glider jag över din hud med tanken
    I bästa fall så kan jag bidra med en känsla

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003

Standard

han sa först va? och såg oförstående ut. sen ropade jag "låten" och då sa han, fan, jag hade ju hoppats att det inte skulle komma ut
    Han har ju själv precis som du skrev berättat om det i rikstäckande radio puckot...

Erfaren medlem AngelBees avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Det var så jævla bra.
    Vi sto lengst bak, så vi hørte bare at noen skrek et eller annet,
    og Jocke bare stoppa HELT opp, tror aldri jeg har sett et mer oforstående ansiktsuttrykk.
    Og så bare "....VAH?!"
    Jag känner en sån lättnad när musiken går på igen

musik non stop till slut

Medlem Manguzs avatar
    Reg.datum
    Jun 2005

Standard Bästa konserten någonsin=)

Måste bara säga att det var fan den bästa kent konserten jag vart på och ja överhuvudtaget den bästa konserten någonsin=) grymt bra publik med härlig stämning och sjukt varmt gött kent..längtar redan till vårturnen=) fan att man inte fick höra innan allting tar slut.....men man kan inte få allt..

Standard

Jag höll på att börja gråta när de körde "Romeo Återvänder Ensam" Det var en av de få låtarna som jag saknade på tältturnen i Jkpg.

En av de bästa konserterna nånsin, dock varmt som bara den (Dålig ac?!) och kasst ljud. Det skorrade då och då och det var jättesynd.

Men Kents scennärvaro gjorde att man glömde allt sånt. Det var det allra bästa. Vi ses igen i jönköping.
    Du doftar svagt av våta, vita, rosor
    gammal jord

Medlem Manguzs avatar
    Reg.datum
    Jun 2005

Standard

Personligen så tyckte jag att ljudet var kanon bra och en helt underbart bra hall för konserter fan den bästa jag vart i.

Medlem
    Reg.datum
    May 2005

Standard

Kan bara instämma i hyllningarna, bästa kentkonserten jag varit på var den 7e! Stämmningen var underbar i publiken, damn vad alla rocka! <3 TACK KENT!!!
    obeskrivligt Kinnarps Arena -02, Frihamnen -05, Elmia -05 Hultsfred -06, Olympen -07, Älvhögsborg -08, Strömsholmen -08 vackert

Medlem JuiceEhins avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard OT

Citat Ursprungligen postat av Manguz Visa inlägg
    Personligen så tyckte jag att ljudet var kanon bra och en helt underbart bra hall för konserter fan den bästa jag vart i.
    Om någon vill veta lite extremt onödig info så skulle det egentligen varit en handbollshall, men arkitekten klantade sig och gjorde planen för liten. XD fast den kanske används till handboll ändå? :S Alltså lägre divisioner/juniorer typ?
    Du frågar mig vad kärlek är
    men jag vet inget om det där
    Bara sånt som man kan mäta
    kan jag förstå

Medlem
    Reg.datum
    Nov 2004

Standard

Tack som fan, kent, för ett par helt suveräna konserter!!!!
    Den 6 december gick till historien som den HETASTE ever!!!!!
    Och den 7 december som en av dom bästa ever... vilket ös , vilken publik som la-la-la-ade i Ensammast i Sverige hur länge som helst!!!!
    Vi ses i Norrköping....
    Believe, and you will find your way...

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Rosorochmain Visa inlägg
    7/12 på Olympen är den bästa konsert jag någonsin varit på. Det var så perfekt det kunde bli.
    samma för mig tror jag... kanske inte allra bästa, jag kan inte riktigt välja mellan alla kentkonserter jag sett men det var något speciellt över den spelningen

Sidan 6 av 6 FörstaFörsta 123456

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •