Sidan 14 av 44 FörstaFörsta ... 456789101112131415161718192021222324 ... SistaSista
Resultat 196 till 210 av 656

Ämne: iPhone

Medlem MrHenkos avatar
    Reg.datum
    May 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Men ändå ganska värdelösa så jag rekommenderar alla som har liiiiiiiite krav på ljudet. att lägga iaf ett par hundringar på detta.
    Ja lade ett par hundringar på nya lurar. På nya originallurar när de första gått sönder. Älskar Apples egna, både ljudet och funktionaliteten med knappen.

Medlem MrHenkos avatar
    Reg.datum
    May 2005

Standard

Ja, och man fick ju en bra förklaring varför det har blivit så pass försenat också.
    Sades något mer om bakgrundsprocesser? Blir intressant om de öppnar upp för det.
    Kikar på presentationen just nu. De sa samma som förra året, att bakgrundprocesser inte kommer att tillåtas. Förklarar väldigt bra varför det är en dålig idé med sådana.

Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av MrHenko Visa inlägg
    Ja lade ett par hundringar på nya lurar. På nya originallurar när de första gått sönder. Älskar Apples egna, både ljudet och funktionaliteten med knappen.
    Näe visst, alla har ju inte några särskilda krav. Jag tycker bara det är synd för dem som står bakom musiken.
    Ang knappen finns det ju faktiskt en del bättre lurar med knapp/mic på sladden.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

---John G. Bennett

Staffan747
    Guest

Standard

Jamen förlåt då att man ger tips till hur man byter låt. Angående Apples standard-lurar så spöar de Sony och andra konkurenters knapplurar. Möjligvis endast B&O som har bättre ljudkvalitet från knapplurar. Om man vill betala 225 € (!!!).

Annors kör jag med Beyerdynamic och Genelec.

Adam K.
    Guest

Standard

Ja, och man fick ju en bra förklaring varför det har blivit så pass försenat också.
    Sades något mer om bakgrundsprocesser? Blir intressant om de öppnar upp för det.
    De pratade väldigt länge om varför de inte satsar på det. Deras argument är:

- De har testat att köra program i bakgrunden på Andriod, Windows mobile osv, och enligt dem sjönk Standby-tiden med 80% eller mer.

- Med Push igång sjunger batteriet bara 20%, och nästan ingen förlust i snabbhet.

Precis som du sa, tror jag att det dröjer till en ny iPhone innan de satsar på detta. Anledningen till att till exempel Palm Pre klarar av att program igång hela tiden är ju att deras OS bygger på webbtekniker. Nackdelen med det är ju att programmen aldrig kan bli lika avancerade som de på iPhone/iPod touch kommer kunna bli med alla nya tekniker!

Rekommenderar att titta på Keynoten från igår! Finns som podcast i iTunes store.

En glad nyhet för många svenskar är nog att tangentbordet numera kommer ha Å-, Ä- och Ö-knappar!

Plötsligt blev Apple väldigt intressanta igen. Då tänker jag på dessa tre saker:

- De har börjat lyssna Väldigt mycket på användarna av telefonen! I princip allt som folk har klagat på kom ju igår!

- Apple anpassar sig efter andra enheter på marknaden mer aktivt än tidigare.

- Även om Jobs inte visade sig igår, känner man tydligt att det finns minst lika starka personligheter som kan föra företaget vidare i framtiden!

Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Staffan747 Visa inlägg
    Jamen förlåt då att man ger tips till hur man byter låt. Angående Apples standard-lurar så spöar de Sony och andra konkurenters knapplurar. Möjligvis endast B&O som har bättre ljudkvalitet från knapplurar. Om man vill betala 225 € (!!!).

Ok.

.......

---John G. Bennett

Adam K.
    Guest

Standard

Väldigt intressant att Apple kommer "låsa upp" Bluetooth för oss som använder iPod touch 2G. Innan har det bara använts för Nike+.

Vilka funktioner är det som använder Bluetooth på iPhone?

Staffan747
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av Adam K. Visa inlägg
    Väldigt intressant att Apple kommer "låsa upp" Bluetooth för oss som använder iPod touch 2G. Innan har det bara använts för Nike+.

Vilka funktioner är det som använder Bluetooth på iPhone?
    Aldrig provat. Men har du en Macbook tror jag du kan använda iPhonen/iPoden som 3G nätverkslustning till datorn via Bluetooth.

Adam K.
    Guest

Standard

Aldrig provat. Men har du en Macbook tror jag du kan använda iPhonen/iPoden som 3G nätverkslustning till datorn via Bluetooth.
    Nike+ fungerar inte på iPhone har jag för mig.

Aha, Bluetooth kommer användas när man spelar spel mot andra iPhone/iPod i närheten!

Reg.datum
    May 2002

Standard

Vet inte var vi ska komma i det här men det där är iaf väldigt felaktigt. Det finns ett gäng olika lurar under tusenlappen som funkar mycket bra.

---John G. Bennett

Erfaren medlem Automatvapens avatar
    Reg.datum
    Jul 2005

Standard

Vet inte var vi ska komma i det här men det där är iaf väldigt felaktigt. Det finns ett gäng olika lurar under tusenlappen som funkar mycket bra.
    Som dessa. De är visserligen "in - ear" så det kanske inte räknas.
    Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.

kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!

Portfolio:http://www.berntsten.se/

Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Automatvapen Visa inlägg
    Har de knapp och mic?
    (det var det jag var inne på iaf)

---John G. Bennett

Erfaren medlem Automatvapens avatar
    Reg.datum
    Jul 2005

Standard

Har de knapp och mic?
    (det var det jag var inne på iaf)
    Näe de har de inte dock. Men ljudet och basåtergivningen är grym.
    Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.

kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!

Portfolio:http://www.berntsten.se/

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Nån här som är duktig på att göra applikationer till iPhone, eller känner nån som är det?

Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Automatvapen Visa inlägg
    Den typen av öronproppar är inte bra för din hörsel.
    Låt dom komma nu

Sidan 14 av 44 FörstaFörsta ... 456789101112131415161718192021222324 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •