Lucky strike
Vi bränner broar i takt med varje ny lucky strike vi tänder med en billig tändare från konsum i centrum. Det var vinter och kallt när vi köpte den du och jag, kommer du ihåg? Nu är det inte längre vinter men fortfarande kallt.
Hoppas att det svider riktigt skönt i halsen och att lungorna inte svartnar precis lika mycket som min åsyn när jag ser dig stå och spy fördomar genom all rök.
Hoppas att inte den lilla flickan men en häst på sin lila ryggsäck tittade allt för mycket på dig och din billiga tändare, utan såg framåt istället.
I våra viktiga liv kan det hända att man inte hinner med varje tandläkartid. Även om folktandvårdens prominenta fasad kan locka, kan farbröder i fina kostymer aldrig lova något. Det är så mycket viktigare att hinna med tunnelbanan från östermalmstorg.
Paradise-Marre klipper mitt hår, och vad gjorde du igår? Snabbt och effektivt tack, men berätta gärna alla detaljer så jag och mina vänner kan gotta oss riktigt mycket innan det är tid för att inte hinna med längre.
Jocke sjunger om ett iskallt ikealand och sanningen sjunger ännu högre i mina öron. Jag väntar på att ringandet hävdat sig och ser ner på mina slitna Nikeskor. Sekunden efter plockar jag tillsammans med dig och den lilla flickan fram en ny lucky strike och tänder den och röker den och allting gör vi för att kunna sova. Tillsammans har vi bränt ännu en bro och röken stiger sakta och retfullt i spiraler mot en himmel som ännu inte fått smaka på sotiga filter. Men det är okej, var inte bitter, jag vill bara kunna somna och drömma att jag ler mot henne att hon ler tillbaka. Och jag drömmer ofta.