Sidan 189 av 203 FörstaFörsta ... 89139179180181182183184185186187188189190191192193194195196197198199 ... SistaSista
Resultat 2 821 till 2 835 av 3041

Ämne: filmer

Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Melack Visa inlägg
    Memento är en personlig topp 20 favorit för egen del, helt briljant film.
    Det mesta Nolan tar sig an blir fantastiskt.

"The Skin I Live In" var f.ö. väldigt bra och sevärd. Banderas, som jag annars har lite svårt för, inte minst som engelskspråkig,var lysande i denna spanska pärla. Snyggt foto, snygg musik och tillräckligt med småtwistar och bakåtblickar i tiden för att aldrig hinna bli riktigt långrandig någon gång. Emellanåt fick jag lite Lynchvibbar, foto, miljöer & musik, men Almodóvar var så klart alltid närvarande. Jag har inte sett alltför mycket av Almodóvar, men denna håller jag som en av de bättre jag sett av honom. ++++
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

K.Engdahl
    Guest

Standard

Ska titta på den här http://www.imdb.com/title/tt1588398/ och lägga mig med dubbla täcken och äta apelsin.

K.Engdahl
    Guest

Standard

Tänker se Drive i kväll.

Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Svartermetalisk Visa inlägg
    Memento är fantastiskt bra

rekommenderas starkt till alla och deras farmödrar.
    Memento är en personlig topp 20 favorit för egen del, helt briljant film.
    Visst är Memento en riktigt bra film. Bland de bättre på min lista, definitivt.
    Fortfarande ingen som hakat på min idé om att tatuera sig som han i filmen?
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen

Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

Medlem Melacks avatar
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

The Girl With the Dragon Tattoo.

Bättre än den svenska versionen på alla plan. Foto, skådespel, regi, klippning, musik osv. Vilket gör att alla bra scener slår lite hårdare och bättre. Fick också upp ögonen för historien på ett annat sätt, framförd med väldigt mycket nyanser och detaljer. Nästan boklikt i sitt berättande, väldigt tajt som oftast med Fincher. Finchers öga och användande av detaljer är makalöst imponerande och väldigt insjunkande för mig. Det enda som tar en ur filmen är så klart de haltande uttalanden av svenska namn och fraser. Men det är ursäktat, det är så värt att ha historien utspelad i Sverige. Fincher fångar faktiskt Sverige bättre än många av våra egna regissörer. Vyerna och stämningarna faller helt på plats för mig.

Lisbeth Salander är en av de bästa karaktärerna någonsing skapade, hon var helt klart Larsons genidrag. Craig ger ett snyggt patos till Blomqvist men behåller samtidigt den okarismatiska stilen som blir till magiskt kontrast till och med Lisbeth. Lisbeth är en briljant karaktär som blivit briljant gestaltad av både Rooney Mara och Noomi Rapace. På olika sätt men båda väldigt, väldigt bra, men i sammanhanget av filmerna så blir såklart Maras version den mest slående. Bästa film-hjältinnan någonsin? Lätt uppe där i vilket fall.
    älskling; jag har hittat in från mörkret
    det finns hopp om en förändring
    men det tar den tid det tar

http://hajpland.blogspot.com

Medlem Kjolles avatar
    Reg.datum
    Jan 2008

Standard

The good the bad the weird såg jag igår. För andra gången. Det är en koreansk hyllning till de spaghetti-western som Clint Eastwood var med och myntade. Förutom att namnet är en direkt parodi på klassikern "The good the bad and the ugly" så märker man att utdragen är många, men inte tillräckligt många för att räknas som en parodi. För trots de torra ökenlandskapen med rullande höbollar, de clichéartade revolverduellerna och den country- eller westerninspirerade musiken, så lyckas den vara i en kategori för sig själv. Den är mer orealistiskt underhållande med svindlande actionscener, överspelade karaktärer som man inte kan annat än älska. Allt detta inlindat i en historia som inte är av denna värld!

Se den, snälla!
    Ännu är det vinter
    och den stora vita björnen ligger kvar
    den har lagt sig över asfalten och husen
    Jag hoppas att den inte ger sig av
    Så vi kan ligga kvar

K.Engdahl
    Guest

Standard

Såg Tinker tailor soldier spy igår. Bra skådespelare, bra miljöer. Men jag blev besviken. Åh vad jag hade väntat mig mer. Slutscenerna gjorde det i alla fall lite bättre.

Medlem Melacks avatar
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av K.Engdahl Visa inlägg
    Såg Tinker tailor soldier spy igår. Bra skådespelare, bra miljöer. Men jag blev besviken. Åh vad jag hade väntat mig mer. Slutscenerna gjorde det i alla fall lite bättre.
    Bra men ändå en besvikelse var precis mina tankar också.

Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Såg och roades av "Tree of life" - tänkte att den måste få speciell kritik på imdb.
    Mycket riktigt, det stora flertalet uttryckte sitt agg mot filmen - liksom några älskade den.
    Lustigt att folk är så digitala i sin smak.
    Så vänder allt igen

/Jo©ke\

Erfaren medlem Ett öde värre än dödens avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Inget går upp mot lite svartvitt 60-talssex mellan Börje Ahlstedt och Lena Nyman i Vilgot Sjömans "Nyfiket"-filmer

K.Engdahl
    Guest

Standard

Bra men ändå en besvikelse var precis mina tankar också.
    Ja, precis!

Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Såg och roades av "Tree of life" - tänkte att den måste få speciell kritik på imdb.
    Mycket riktigt, det stora flertalet uttryckte sitt agg mot filmen - liksom några älskade den.
    Lustigt att folk är så digitala i sin smak.
    Jag tyckte att den var så himla himla fin! Såg den i går och blev alldeles glad och tagen av den.

Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av K.Engdahl Visa inlägg
    Jag tyckte att den var så himla himla fin! Såg den i går och blev alldeles glad och tagen av den.
    Är på din linje. Det var en vacker film och med en del tänkvärt. Naturfilmen i början var oväntad, vacker (och komisk - skulle den aldrig ta slut?). Jag log åt sådant som andra tycker är pretentiöst. Men av princip skulle jag aldrig dissa något bara för att det känns pretentiöst. Jag är inte så mycket för att störa mig på de pseudointellektuella, eftersom jag förstår tjusningen. Däremot är jag nyfiken på att förstå dem som skyr allt sådant.
    Så vänder allt igen

/Jo©ke\

Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake

Standard

vill bara varna andra för att se: cowboys & aliens. den ÄR sämre än vad titeln förespråkar and not in a good way
    det blev en: krossad raket. än så länge har: valhalla rising bottenbetyget dvs: gråtande bebis.

hoppas daniel craig fick FETT mycket pengar för att göra en så fucking usel film...är arg.

trespass är även den en krossad raket.

2 så bra skådisar och så blir de ändå en värdelös film

Medlem Melacks avatar
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Cowboys and Aliens är verkligen inte bra. Men kanske ändå inte riktigt så katastrof som du säger. Craig är ju fortfarande bra och första timmen är hyfsat fängslande.

Standard

Citat Ursprungligen postat av tigertindra Visa inlägg
    vill bara varna andra för att se: cowboys & aliens. den ÄR sämre än vad titeln förespråkar and not in a good way

hoppas daniel craig fick FETT mycket pengar för att göra en så fucking usel film...är arg.
    Kunde du inte räknat ut det när filmen heter... Cowboys & Aliens?

trespass är även den en krossad raket.

2 så bra skådisar och så blir de ändå en värdelös film
    Ice Cube & Ice-T?
    I'm feeling kinda basic today.

Sidan 189 av 203 FörstaFörsta ... 89139179180181182183184185186187188189190191192193194195196197198199 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •