Ämne: filmer

Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Kylig hunger Visa inlägg
    Säkert någon som nämt innan, men "När Lammen Tystnar" är så sjukt bra!
    Anthony Hopkins har nog världens mest intensiva blick och den mest obehagliga röst jag någonsin hört.
    Ja det är ju en klassiker. Jag såg den på bio när den kom och jag har sällan varit så rädd...
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)

& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

Erfaren medlem Bravorions avatar
    Reg.datum
    Oct 2005

Standard

Alltså, jag var i Norrtälje hos en kompis och lånade Taken med (Qui-Gon Jinn) Liam Neeson, den hade jag velat se i evigheter. Så jag såg fram emot det som fasiken, men när jag kom hem som var fodralet tomt. Ja, jag borde ha kollat först. Men det kändes inte lättare än vanligt så jag antog att den låg där i.

Istället fick jag kolla på Alien Versus Predator 2 som var bättre än jag trodde, men sämre än jag hoppats. Finns inga bra sci-fi skräckisar längre, speciellt inte om de ska envisas med att utspela sig på jorden. Ge mig en Predator som sliter ut ryggrader på folk i rymden istället. Eller på nån annan planet. Ska det vara så svårt? Vad bryr jag mig om ett par amerikaner i en skog i Colorado liksom? Höjdpunkten var när

Det var den händelse som gav den här filmen åtminstonde 2 pluppaj av 5. xD

Sammanfattningen var, ett tomt fodral med en död Jedi i skinnjacka på var mer roande än två timmar aliens som förökar sig i gravida kvinnor och predators som går runt och försöker stirra ihjäl alla.

Var är Chuck Norris när man behöver honom?
    "It does not matter how slow you go so long as you do not stop." - Confucius

Erfaren medlem Automatvapens avatar
    Reg.datum
    Jul 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Bravorion Visa inlägg
    Alltså, jag var i Norrtälje hos en kompis och lånade Taken med (Qui-Gon Jinn) Liam Neeson, den hade jag velat se i evigheter. Så jag såg fram emot det som fasiken, men när jag kom hem som var fodralet tomt. Ja, jag borde ha kollat först. Men det kändes inte lättare än vanligt så jag antog att den låg där i.

Istället fick jag kolla på Alien Versus Predator 2 som var bättre än jag trodde, men sämre än jag hoppats. Finns inga bra sci-fi skräckisar längre, speciellt inte om de ska envisas med att utspela sig på jorden. Ge mig en Predator som sliter ut ryggrader på folk i rymden istället. Eller på nån annan planet. Ska det vara så svårt? Vad bryr jag mig om ett par amerikaner i en skog i Colorado liksom? Höjdpunkten var när

Det var den händelse som gav den här filmen åtminstonde 2 pluppaj av 5. xD

Sammanfattningen var, ett tomt fodral med en död Jedi i skinnjacka på var mer roande än två timmar aliens som förökar sig i gravida kvinnor och predators som går runt och försöker stirra ihjäl alla.

Var är Chuck Norris när man behöver honom?
    Vill du ha sånt idag så får du lira "Dead Space"

Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.

kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!

Portfolio:http://www.berntsten.se/

Medlem Alvins avatar
    Reg.datum
    Jul 2008

Standard

Jag vill slå ett slag för koreanska filmer. Chan Wok Park är en bra regissör att börja med. Hans hämnartrilogi (Oldboy, Mr Vengeance och Lady Vengeance) är mycket bra.

Min favorit bland koreanska filmer är dock JSA - Joint Security Area som utspelas på en gränspostering mellan Nord- och Sydkorea. En helt fantastisk film.

http://koreanfilm.org/reviews.html#f
    jag går ensam in i ljuset...

Standard

Norsk psykologisk thriller. Ler du nå? Ja, det gjør du nok. Se "naboer" (2005), så gråter du i stedet. Den er kanonbra!

Ellers må man også slå ett slag for Fracture (2007) med Anthony Hopkins og Ryan Gosling i hovedrollene. Begge to gjør geniale portretter av en advokat og en kriminell som ikke er heeelt stabile kan man si.

Også kan man glede seg til verdenspremieren på 2012 i morgen. Desverre er jeg på lydteknikkurs hele helgen, så jeg får ikke sett den før søndag kveld

Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake

Standard

Citat Ursprungligen postat av -hulda- Visa inlägg
    The Reader- fantastisk film. Otroligt gripande!
    vi har nog inte samma filmsmak...alls...jag tyckte den sög alabama.

jag blev förbannad på en så orealistisk story...som att någon väljer 20 års fängelse framför att berätta att man inte kan läsa...idiotisk.

men men smaken är som baken.

jag tycker ju de är ofattbart att slumdog fick så många oscars...felet var väl att jag läste boken innan jag såg filmen så filmen gjorde mig djupt besviken.

Reg.datum
    May 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av Alvin Visa inlägg
    Jag vill slå ett slag för koreanska filmer. Chan Wok Park är en bra regissör att börja med. Hans hämnartrilogi (Oldboy, Mr Vengeance och Lady Vengeance) är mycket bra.

Min favorit bland koreanska filmer är dock JSA - Joint Security Area som utspelas på en gränspostering mellan Nord- och Sydkorea. En helt fantastisk film.

http://koreanfilm.org/reviews.html#f
    jag har tänkt se old boy och den där triologin längre. är de i exakt den ordningen? en kompis rekommenderade old boy för extremt många år sen nu...shame on me

Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av tigertindra Visa inlägg
    vi har nog inte samma filmsmak...alls...jag tyckte den sög alabama.

jag blev förbannad på en så orealistisk story...som att någon väljer 20 års fängelse framför att berätta att man inte kan läsa...idiotisk.

men men smaken är som baken.

jag tycker ju de är ofattbart att slumdog fick så många oscars...felet var väl att jag läste boken innan jag såg filmen så filmen gjorde mig djupt besviken.
    Jo, du fetdissade ju min största favorit "Lust, caution" också.
    Men slumdog är vi iallafall överens om. Så bra var den liksom inte...
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)

& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

Reg.datum
    May 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av -hulda- Visa inlägg
    Jo, du fetdissade ju min största favorit "Lust, caution" också.
    Men slumdog är vi iallafall överens om. Så bra var den liksom inte...
    ja tyvärr...den var vacker men de bästa med den filmen var ju sexet och de gör den förtjänat av ialfl godkänt men den bästa ang lee gjort hittills är ju broke back...

såg hulken här om dagen...och usch nej. sämsta han gjort hittills även om sista 30 minuterna var riktigt bra.

jag kan inte fatta hur slumdog kunde bli så hyllad. jag var så besviken när jag såg den så de var sanslöst. fan...ingenting från boken stämde ju..såg fram emot så många saker som jag läst om i boken...men fan...snacka om platt fall

Erfaren medlem svantees avatar
    Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Underbart!
    Jag tror att jag kommer vara tårögd genom hela filmen.
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

Medlem Alvins avatar
    Reg.datum
    Jul 2008

Standard

ja tyvärr...den var vacker men de bästa med den filmen var ju sexet och de gör den förtjänat av ialfl godkänt men den bästa ang lee gjort hittills är ju broke back...
    Är inte The Ice Storm betydligt bättre än BBM?

Medlem Alvins avatar
    Reg.datum
    Jul 2008

Standard

jag har tänkt se old boy och den där triologin längre. är de i exakt den ordningen? en kompis rekommenderade old boy för extremt många år sen nu...shame on me
    Först kom: Mr Vengeance
    sedan:Oldboy
    och sist: Lady Vengeance

De är dock helt fristående och kan ses i vilken ordning som helst.

"Extremt många år sedan" ? Filmen är från 2003.

Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Jag har precis sett The Burning Plain med bl.a. Charlize Theron och Kim Basinger i ledande roller.

Han som såväl har skrivit som regisserat filmen är samma man som skrev manus till bl.a. Babel, och det märktes. Samma anda och stämning som genomsyrar bägge filmerna, jag kom bitvis att tänka på Moodyssons Mammoth. The Burning Plain kan väl betecknas som en mexikansk-mexikansk film där olika familjer/personer, relationer och öden vävs samman. Klart sevärd, snygg och välspelad film, vilken inte hellerär heltkronologisk utan hoppar en del fram och tillbaka i tiden. Dock inte på ett enerverande sätt, tvärtom.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Felon.
    Grymt bra film om en grymt äcklig sida av Usa.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

---John G. Bennett

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Jag blir inte klok på Jean-Luc Godard. Har sett ett gäng av hans filmer och de är verkligen kassa. Kan förstå att de var spännande när de kom för att de bryter mot en massa normer, men det verkar inte finnas nån annan poäng än just den: att vara annorlunda för det annorlundas skull. Resultatet blir pretentiöst och lite larvigt dravel, snarare än något nyskapande och spännande. Trist. Truffaut och Chabrol är långt mycket bättre.

Sidan 139 av 203 FörstaFörsta ... 3989129130131132133134135136137138139140141142143144145146147148149189 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •