Sidan 89 av 203 FörstaFörsta ... 39798081828384858687888990919293949596979899139189 ... SistaSista
Resultat 1 321 till 1 335 av 3041

Ämne: filmer

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

"Mellan väggarna", fransk film om en problemskola i Paris. Rätt deprimerande men väldigt bra.

Erfaren medlem Havsänglars avatar
    Reg.datum
    Mar 2003

Standard

Såg Dogville igår när den visades på SVT. Så bra film! Väldigt enkelt till scenografin, men ändå otroligt gripande och tragisk. Jag blev alldeles förvånad över hur mycket filmen påverkade mig. Jag vet inte vad jag ska säga, den var helt enkelt väldigt, väldigt bra.
    "If there's one thing I've grown to NOT expect it's good reviews.
    The ONLY thing from me that the British press will review positively is my death." - Morrissey

Erfaren medlem svantees avatar
    Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    Såg Dogville igår när den visades på SVT. Så bra film! Väldigt enkelt till scenografin, men ändå otroligt gripande och tragisk. Jag blev alldeles förvånad över hur mycket filmen påverkade mig. Jag vet inte vad jag ska säga, den var helt enkelt väldigt, väldigt bra.
    Det är en tjock ung kille med i den va? Vet inte hur jag ska beskriva honom... I alla fall så var han på besök i min skola på mellanstadiet hehe. (Det var ca 8:a år sen.)
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av svantee Visa inlägg
    Det är en tjock ung kille med i den va? Vet inte hur jag ska beskriva honom... I alla fall så var han på besök i min skola på mellanstadiet hehe. (Det var ca 8:a år sen.)
    Ingen huvudroll i alla fall. Bra film för övrigt!
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Ingen huvudroll i alla fall. Bra film för övrigt!
    Det vet jag att han inte var - det var nog en liten roll. Okej! Jag får väl helt enkelt se den, då får jag svar på min fråga dessutom.
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Ibland känner man på sig att en film ska vara bra utan att man vet nånting om den.

http://www.imdb.com/title/tt0351461/

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Eller den här:
    Breaking the waves
    Fast den har jag då sett - och gillat!
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Eller den här:
    Breaking the waves
    Jag har också sett och tyckte den var riktigt usel :P

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Jag har också sett och tyckte den var riktigt usel :P
    Jag förstår det.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Jag funderar allvarligt på att uppgradera Förvisningen till den bästa film jag nånsin sett, den är perfekt. Gudfadern ligger där nu och den har jag ändå sett ett tiotal gånger. Frågan är om Förvisningen kommer hålla lika länge, svårt att säga. Längar iaf efter att se om den, för tredje gången då.

Erfaren medlem rose_noires avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Eller den här:
    Breaking the waves
    På tal om Lars von Trier så är Dancer in the Dark en av de starkaste filmer jag nånsin sett.
    Besegra inte
    Slå inte tillbaka
    Ge inte upp

Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Såg nyligen The Visitor och Låt den rätte komma in.
    Visitören handlar om äldre man som hittar en mer meningsfull tillvaro i livet när han får möjlighet att hjälpa människor som har det svårt. Den var typ 10 gånger bättre än "vampyren i Blackeberg" om man föredrar äkta filmer med en sann känsla för livet ... Rekommenderas för er som tycker om varma mänskliga filmer á la Station agent eller Lost in translation.
    Varken jag eller min kompis fattade varför vampyrrullen har nått sådan status på imdb ... Och han tycker ändå om genren. Kusliga miljöer och inte helt utan poänger, men ändå fick jag den här känslan av att filmmakarna radade upp en massa märkliga/obehagliga scener för att väcka tittarens reaktion, vilket känns så uppenbart utstuderat ...
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen

Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Såg nyligen The Visitor och Låt den rätte komma in.
    Visitören handlar om äldre man som hittar en mer meningsfull tillvaro i livet när han får möjlighet att hjälpa människor som har det svårt. Den var typ 10 gånger bättre än "vampyren i Blackeberg" om man föredrar äkta filmer med en sann känsla för livet ... Rekommenderas för er som tycker om varma mänskliga filmer á la Station agent eller Lost in translation.
    Varken jag eller min kompis fattade varför vampyrrullen har nått sådan status på imdb ... Och han tycker ändå om genren. Kusliga miljöer och inte helt utan poänger, men ändå fick jag den här känslan av att filmmakarna radade upp en massa märkliga/obehagliga scener för att väcka tittarens reaktion, vilket känns så uppenbart utstuderat ...
    Förstår mig inte heller på "Låt den rätte komma in". Ett tag försökte jag titta på den som en metafor men ändå slutade med att jag tyckte den var kass.

Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av svantee Visa inlägg
    Förstår mig inte heller på "Låt den rätte komma in". Ett tag försökte jag titta på den som en metafor men ändå slutade med att jag tyckte den var kass.
    Ja, det finns vissa poänger, som att den äldre mannen gör vad som helst för flickan men det räcker för inte att beröra mig. Jag kan tänka mig att folk tycker att konceptet vampyrfilm i förortsmiljö är lite coolt, men det räcker inte med en lite udda idé för att bli en av världens 200 bästa filmer ...
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen

Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Ja, det finns vissa poänger, som att den äldre mannen gör vad som helst för flickan men det räcker för inte att beröra mig. Jag kan tänka mig att folk tycker att konceptet vampyrfilm i förortsmiljö är lite coolt, men det räcker inte med en lite udda idé för att bli en av världens 200 bästa filmer ...
    Jo men som sagt räcker det inte. Det är en typisk "populär-bland-kritiker-film". De brukar gilla annorlunda och nyskapande filmer vilket jag också gör, men då får de vara mer än annorlunda.

Sidan 89 av 203 FörstaFörsta ... 39798081828384858687888990919293949596979899139189 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •