Sidan 2 av 78 FörstaFörsta 12345678910111252 ... SistaSista
Resultat 16 till 30 av 1159

Ämne: EM 2008

Erfaren medlem theonetoblames avatar
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av mh Visa inlägg
    Precis. För att Sverige har ett dåligt lag, finns inga framspelare som kan stötta en av världens bästa anfallare. Pinsamt.
    håller med till viss del, men samtidigt kan man ju inte bara stå där uppe vid mål och vänta på att nån ska passa.
    http://fyrahundra-slag.bilddagboken.se

har du tänkt på att vi nästan
    aldrig lyfter vår blick från
    marken mot den svarta rymden
    ovanför molnen?

Moderator sofia747s avatar
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

Har vi? Har aldrig sett Allbäck ta bollen från egen planhalva och tagit den ända in i mål, men men. Jag gillar Allbäck dock, skulle vara intressant med honom och Zlatan på topp.

Ptja, de är väl rankade rätt högt enligt FIFA. De spöar ju Sverige i alla fall.
    Det har iofs jag. Kanske inte i landslaget men ändå. Men vad jag vet om Allbäck är att han passar om han har chansen. Zlatan gör inte det lika ofta. Men dom två på topp kanske matchar ganska bra. Dom får ju inte chansen tillsammans så ofta dock.

Vet inte ens om jag sett Sverige möta USA nån gång.
    Jag älskar allt hon gör
    Baby jag tror jag är kär
    I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller

Fortare och fortare för varje andetag
    "Skölj ner rikligt med absint"

Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Har vi? Har aldrig sett Allbäck ta bollen från egen planhalva och tagit den ända in i mål, men men. Jag gillar Allbäck dock, skulle vara intressant med honom och Zlatan på topp.

Ptja, de är väl rankade rätt högt enligt FIFA. De spöar ju Sverige i alla fall.
    Den där ranking är ju iofs helt åt helvete.
    Visste ni förresten att det är lika mycket Coca-Colas ranking som FIFAS?
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

---John G. Bennett

Moderator mhs avatar
    Reg.datum
    Jul 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av theonetoblame Visa inlägg
    håller med till viss del, men samtidigt kan man ju inte bara stå där uppe vid mål och vänta på att nån ska passa.
    Det är precis vad en anfallare ska göra, fast de STÅR ju inte och väntar.
    Jag har blivit äldre, saknar glöd

Moderator mhs avatar
    Reg.datum
    Jul 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av sofia747 Visa inlägg
    Det har iofs jag. Kanske inte i landslaget men ändå. Men vad jag vet om Allbäck är att han passar om han har chansen. Zlatan gör inte det lika ofta. Men dom två på topp kanske matchar ganska bra. Dom får ju inte chansen tillsammans så ofta dock.

Vet inte ens om jag sett Sverige möta USA nån gång.
    Om man sett Inter spela så vet man att Zlatan har blivit mer en frampassare än avslutare, så nog kan han göra det också, dock är han nog lite för "smart" för sina medspelare i Svenska landslaget.

Dom har ju spelat flera gånger på senaste tiden, bara några månader sen tex.

Erfaren medlem theonetoblames avatar
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Det är precis vad en anfallare ska göra, fast de STÅR ju inte och väntar.
    okej dåligt uttryckt av mig, men zlatan gör liksom inte såmycket förrän han är typ tio meter ifrån målet och råkar få bollen passad till sig. han passar inte in i landslaget över huvud taget, han kan väl ge sin plats åt någon annan som är beredd att slita lite hårdare.
    http://fyrahundra-slag.bilddagboken.se

har du tänkt på att vi nästan
    aldrig lyfter vår blick från
    marken mot den svarta rymden
    ovanför molnen?

Moderator mhs avatar
    Reg.datum
    Jul 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Den där ranking är ju iofs helt åt helvete.
    Visste ni förresten att det är lika mycket Coca-Colas ranking som FIFAS?
    På vilket sätt är den helt åt helvete? Har du ett bättre system?

Reg.datum
    May 2002

Standard

Om man sett Inter spela så vet man att Zlatan har blivit mer en frampassare än avslutare, så nog kan han göra det också, dock är han nog lite för "smart" för sina medspelare i Svenska landslaget.

Ja, och detta har man ju sett prov på i landslagets matcher. Han är en sjukt bra frampassare och har varit även där.
    Folk som inte kan fotboll hakar upp sig på att han inte gjort mycket mål i landslaget, men gjort mycket annat bra, men de andra spelarna ligger inte på tillräcklig nivå för att dra nytta av det.

---John G. Bennett

Moderator sofia747s avatar
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

Okej. Då är väl problemet att landslaget inte är tillräckligt ihopspelat då?

Okej, måste jag ha missat.
    Jag älskar allt hon gör
    Baby jag tror jag är kär
    I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller

Fortare och fortare för varje andetag
    "Skölj ner rikligt med absint"

Reg.datum
    May 2002

Standard

På vilket sätt är den helt åt helvete? Har du ett bättre system?
    Jag kan det inte utan och innan, men när jag såg någon genomgång av det på tv en gång så verkade bedömningen(ja, det sker en viss bedömning av lagen och matcherna - inför dem vill säga) verkade vara väldigt godtycklig efter vilket/vilka lag som spelade.

Edit:
    Tex ligger Grekland på 8e plats - trots sitt EM-guld tycker jag inte det finns anledning att de bör ligga före tex Portugal, Holland, England, Rumänien, Kroatien.
    Finns ingen logik i det.
    Senast redigerat av The Plague den 2008-04-25 klockan 18:40.

---John G. Bennett

Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Jag tycker, i dagsläget, att Sverige ska starta med Zlatan och Allbäck.

Precis som The Plague skrev, så hakar alla upp sig på att Zlatan inte gör mål. Han levererar alltså inte, enligt många förstå-sig-på-are. Har den ens sett de senaste landskamperna, kan man fråga sig. Visst, han har inte gjort mål på länge i landslaget. Ingen bra trend alls för en anfallare, det ska jag inte sticka under stol med. Dock gör han så mycket annat grovjobb. Framspelningar, löpningar, drar på sig markeringar etc.

Det är så jävla lätt att kasta skit på en anfallare, bara för att vederbörande inte gör mål.

Nej, Zlatan och Allbäck på topp, sedan Elmander som hungrig inhoppare.
    Senast redigerat av kallt kaffe med socker den 2008-04-25 klockan 18:42.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

Moderator mhs avatar
    Reg.datum
    Jul 2003

Standard

Jag kan det inte utan och innan, men när jag såg någon genomgång av det på tv en gång så verkade bedömningen(ja, det sker en viss bedömning av lagen och matcherna - inför dem vill säga) verkade vara väldigt godtycklig efter vilket/vilka lag som spelade.

Edit:
    Tex ligger Grekland på 8e plats - trots sitt EM-guld tycker jag inte det finns anledning att de bör ligga före tex Portugal, Holland, England, Rumänien, Kroatien.
    Finns ingen logik i det.
    Nej, till viss del. Det är ju rätt svårt för dem att jämföra lag som inte ens spelat mot varandra på en stund. Systemet reflekterar ju garanterat inte hur det är till 100% men jag har svårt att se ett bättre. Apropå Grekland, de spelade ju mot Portugal (tror jag det var) nyligen och spöade dem, Grekland ÄR ett bra lag även om de spelar jävligt tråkig fotboll

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2004

Standard

Edit:
    Finns ingen logik i det.
    Precis. Och Norge låg väl före Sverige på den senaste rankingen trots att Norge inte spelat ett mästerskap sedan 2000 och inte kommer göra det i sommar heller till skillnad från Sverige.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2004

Standard

För övrigt anser jag att Zlatan och Elmander bör starta på topp och att vilket land som helst utom Italien och Frankrike får vinna EM

Moderator mhs avatar
    Reg.datum
    Jul 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av david_h Visa inlägg
    Precis. Och Norge låg väl före Sverige på den senaste rankingen trots att Norge inte spelat ett mästerskap sedan 2000 och inte kommer göra det i sommar heller till skillnad från Sverige.
    24. Sverige 28. Norge

Sidan 2 av 78 FörstaFörsta 12345678910111252 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •