Det har iofs jag. Kanske inte i landslaget men ändå. Men vad jag vet om Allbäck är att han passar om han har chansen. Zlatan gör inte det lika ofta. Men dom två på topp kanske matchar ganska bra. Dom får ju inte chansen tillsammans så ofta dock.
Vet inte ens om jag sett Sverige möta USA nån gång.
Jag älskar allt hon gör
Baby jag tror jag är kär
I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller
Fortare och fortare för varje andetag
"Skölj ner rikligt med absint"
Om man sett Inter spela så vet man att Zlatan har blivit mer en frampassare än avslutare, så nog kan han göra det också, dock är han nog lite för "smart" för sina medspelare i Svenska landslaget.
Dom har ju spelat flera gånger på senaste tiden, bara några månader sen tex.
Jag har blivit äldre, saknar glöd
http://fyrahundra-slag.bilddagboken.se
har du tänkt på att vi nästan
aldrig lyfter vår blick från
marken mot den svarta rymden
ovanför molnen?
Ja, och detta har man ju sett prov på i landslagets matcher. Han är en sjukt bra frampassare och har varit även där.
Folk som inte kan fotboll hakar upp sig på att han inte gjort mycket mål i landslaget, men gjort mycket annat bra, men de andra spelarna ligger inte på tillräcklig nivå för att dra nytta av det.
"It is impossible to achieve the aim without suffering"
---John G. Bennett
Jag älskar allt hon gör
Baby jag tror jag är kär
I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller
Fortare och fortare för varje andetag
"Skölj ner rikligt med absint"
Jag kan det inte utan och innan, men när jag såg någon genomgång av det på tv en gång så verkade bedömningen(ja, det sker en viss bedömning av lagen och matcherna - inför dem vill säga) verkade vara väldigt godtycklig efter vilket/vilka lag som spelade.
Edit:
Tex ligger Grekland på 8e plats - trots sitt EM-guld tycker jag inte det finns anledning att de bör ligga före tex Portugal, Holland, England, Rumänien, Kroatien.
Finns ingen logik i det.
Senast redigerat av The Plague den 2008-04-25 klockan 18:40.
"It is impossible to achieve the aim without suffering"
---John G. Bennett
Jag tycker, i dagsläget, att Sverige ska starta med Zlatan och Allbäck.
Precis som The Plague skrev, så hakar alla upp sig på att Zlatan inte gör mål. Han levererar alltså inte, enligt många förstå-sig-på-are. Har den ens sett de senaste landskamperna, kan man fråga sig. Visst, han har inte gjort mål på länge i landslaget. Ingen bra trend alls för en anfallare, det ska jag inte sticka under stol med. Dock gör han så mycket annat grovjobb. Framspelningar, löpningar, drar på sig markeringar etc.
Det är så jävla lätt att kasta skit på en anfallare, bara för att vederbörande inte gör mål.
Nej, Zlatan och Allbäck på topp, sedan Elmander som hungrig inhoppare.
Senast redigerat av kallt kaffe med socker den 2008-04-25 klockan 18:42.
Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...
Nej, till viss del. Det är ju rätt svårt för dem att jämföra lag som inte ens spelat mot varandra på en stund. Systemet reflekterar ju garanterat inte hur det är till 100% men jag har svårt att se ett bättre. Apropå Grekland, de spelade ju mot Portugal (tror jag det var) nyligen och spöade dem, Grekland ÄR ett bra lag även om de spelar jävligt tråkig fotboll![]()
Jag har blivit äldre, saknar glöd
För övrigt anser jag att Zlatan och Elmander bör starta på topp och att vilket land som helst utom Italien och Frankrike får vinna EM