Sidan 5 av 78 FörstaFörsta 12345678910111213141555 ... SistaSista
Resultat 61 till 75 av 1159

Ämne: EM 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av mh Visa inlägg
    Zlatan kan ju sätta straffar i alla fall...
    Nej, men allvarligt talat. Om du faktiskt tänker igenom lite istället för att hata kanske du inser hur fel du faktiskt har. Zlatan har gjort mål mot många storlag och spelat bra mot många spelare, även de som finns på din lilla lista där. Dock har han inte gjort mål annat än på straff de senaste månaderna, å andra sidan har inte Inter spelat speciellt bra och han dragits med en skada. Att inte kalla en fotbollsspelare av Zlatans kaliber för världsspelare är pinsamt. Om DU tycker att han är överskattad är en sak, men när världens toppklubbar slåss om att få köpa honom säger det nog mer om hur resten av världen tycker om honom, förutom du då. Men du har ju rätt. Eller hur. Zlatan är ingen världsspelare.
    Vi har uppenbarligen inte samma uppfattning om vad som krävs för att bli en världsspelare, jag anser att man måste prestera i stora matcher, det gör inte du. Känns inte som diskussionen kan komma längre.
    Spöklikt vit
    i solskens dis

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Spökliktvit Visa inlägg
    Marco Borriello leder skytteligan i Serie A men hur många skulle kalla honom världsspelare? Zlatan är effektiv mot "vanliga" lag men när det kommer till stormatcher är han som jag flera gånger påpekat osynlig. I båda mötena mot Juventus, Milan och Liverpool gjorde han inte ett skvatt. Det får väl ändå räknas som Inters 6 största matcher den här säsongen. Det är inte utan orsak han blivit kallad "Sämst när det gäller" och "Världens mest överskattade spelare" i Italien.
    För några år sedan sades det att Zlatan troligtvis aldrig skulle vinna skytteligan, men han skulle nog kunna blir världens bästa spelare ändå.
    Icke renodlad anfallare som han är.

Trots det ligger nu alltså Zlatan på 6:e plats i Italienska skytteligan med hela 15 mål. Han har den kanske viktigaste rollen i Inter, en av världens största klubbar och trots att han knappt spelat två år i Inter så har han den 29:e högsta lönen i världen bland fotbollsspelare.

Om Zlatan inte är en världsspelare, vem är då det?
    Sláinte Mhath!

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    För några år sedan sades det att Zlatan troligtvis aldrig skulle vinna skytteligan, men han skulle nog kunna blir världens bästa spelare ändå.
    Icke renodlad anfallare som han är.

Trots det ligger nu alltså Zlatan på 6:e plats i Italienska skytteligan med hela 15 mål. Han har den kanske viktigaste rollen i Inter, en av världens största klubbar och trots att han knappt spelat två år i Inter så har han den 29:e högsta lönen i världen bland fotbollsspelare.

Om Zlatan inte är en världsspelare, vem är då det?
    Adrian Mutu, Antonio Di Natale och Marco Boriello ligger före Zlatan i skytteligen men jag tror inte att speciellt många skulle kalla dem för världsspelare. Jag tycker inte att Zlatan presterar i de stora matcherna och för att tillhöra de främsta i världen anser jag att man måste det.
    Spöklikt vit
    i solskens dis

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Vem föredrar ni?
    Sebastian Larsson eller Chippen?
    Elmander eller Rosenberg?
    Isaksson eller Shaaban?
    Micke Nilsson eller Alexandersson?
    Zlatan eller Allbäck?
    Linderoth eller D Andersson?
    Källström eller A Svensson?
    Sláinte Mhath!

Moderator mhs avatar
    Reg.datum
    Jul 2003

Standard

Vi har uppenbarligen inte samma uppfattning om vad som krävs för att bli en världsspelare, jag anser att man måste prestera i stora matcher, det gör inte du. Känns inte som diskussionen kan komma längre.
    Problemet är att du klassar alla matcher som han inte gjort mål i som stora matcher medans de han gjort mål i inte räknas. Det enda du kan komma upp med är att han inte är världsspelare för att han inte gjort mål de senaste månaderna. Woho. Att göra mål i Champions League räknas inte, att göra mål i Inter räknas inte och troligtvis inte ens i landsslaget (för tex det mot Italien kan ju inte heller räknas - de är ju en b-nation). Du är ju så uppenbart fixerad på att du inte gillar Zlatan så du automatiskt räknar bort allt bra han gör och har gjort.

Och för övrigt, bara för att man gör mål är man inte en världsspelare och tvärtom. Konstigt tänk du har isf. Hela fotbollsvärlden klassar Zlatan som en världsspelare, men inte du. De har fel du har rätt, IGEN! Grattis!
    Jag har blivit äldre, saknar glöd

Moderator mhs avatar
    Reg.datum
    Jul 2003

Standard

Vem föredrar ni?
    Isaksson eller Shaaban?
    Zlatan eller Allbäck?
    Sebastian har övertygat men jag gillar Chippen och han har spelat bra i Spanien.
    Elmander. Rosenberg är fruktansvärt instabil.
    Hum, Isaksson, men jag tror inte det spelar någon större roll. Faktiskt.
    Zlatan. Men Allbäck är fruktansvärt stabil och tycker han borde spela från start, med Zlatan.
    Källström. Mest för att jag tycker han är lite mer kreativ och har en duktigt skott, något som kan behövas i större matcher.

Standard

Citat Ursprungligen postat av mh Visa inlägg
    Problemet är att du klassar alla matcher som han inte gjort mål i som stora matcher medans de han gjort mål i inte räknas. Det enda du kan komma upp med är att han inte är världsspelare för att han inte gjort mål de senaste månaderna. Woho. Att göra mål i Champions League räknas inte, att göra mål i Inter räknas inte och troligtvis inte ens i landsslaget (för tex det mot Italien kan ju inte heller räknas - de är ju en b-nation). Du är ju så uppenbart fixerad på att du inte gillar Zlatan så du automatiskt räknar bort allt bra han gör och har gjort.

Och för övrigt, bara för att man gör mål är man inte en världsspelare och tvärtom. Konstigt tänk du har isf. Hela fotbollsvärlden klassar Zlatan som en världsspelare, men inte du. De har fel du har rätt, IGEN! Grattis!
    Det är ju snarare du som går efter målgörande när du drar upp skytteligastatistik. Jag står fast vid att Zlatan inte lyckas vid de stora matcherna och du har fortfarande inte sagt något annat. Hela fotbollsvärlden klassar inte Zlatan som en världsspelare, kolla bara i England och Italien där han fått massa kritik för att han inte presterar i de stora matcherna. Dessutom har Zlatan aldrig ens varit i närheten de topplistor som FIFA och UEFA presenterar efter varje år.
    Spöklikt vit
    i solskens dis

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Man skulle möjligtvis kunna spela med Wilhelmsson mot Ryssland och Grekland där vi eventuellt kan försöka föra matchen.
    Mot Spanien kan vi starta med Sebastian Larsson för att kanske utnyttja några fasta situationer, en frispark bakom Casillas i 68:e minuten.

Någon som vet hur Grekland spelar nu? är det samma Ultra-defensiv som 2004?
    Sláinte Mhath!

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Det är ju snarare du som går efter målgörande när du drar upp skytteligastatistik. Jag står fast vid att Zlatan inte lyckas vid de stora matcherna och du har fortfarande inte sagt något annat. Hela fotbollsvärlden klassar inte Zlatan som en världsspelare, kolla bara i England och Italien där han fått massa kritik för att han inte presterar i de stora matcherna. Dessutom har Zlatan aldrig ens varit i närheten de topplistor som FIFA och UEFA presenterar efter varje år.
    Årets spelare i Juventus 2005 (Utsedd av klubbens fans)
    Utsedd till Italiens bästa utländska spelare 2005
    Årets mest älskade spelare i Italien säsongen 2006
    Uttagen till UEFA Årets lag 2007

http://sv.wikipedia.org/wiki/Zlatan_...ch_.C3.B6vrigt

Standard

Vem föredrar ni?
    Isaksson eller Shaaban?
    Zlatan eller Allbäck?
    Jag tar Larsson framför Chippen, se bara på hans fantastiska säsong i Birmingham.
    Elmander före Rosenberg. Elmander har visserligen inte kommit upp i normal standard på senaste tiden men gör han det så kommer han bli ett mycket vasst anfallsvapen för Sverige.
    Micke Nilsson före Alexandersson. Nilsson är för det mesta stabil helt enkelt.
    Zlatan är väl ett ganska givet val före Allbäck. Allbäck har ett fantastiskt målfacit i landslaget men det väger inte upp Zlatans kompetens.
    Om Linderoth är frisk är han ett självklart val före Andersson.
    Källström eller Svensson är ett svårt val, mot ett defensivt lag tror jag Källström gör sig bättre medan jag skulle välja Svensson mot ett offensivt lag.
    Spöklikt vit
    i solskens dis

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Zlatan var riktigt bra i stormatcherna när han spelade för Juve, då var han under långa perioder lysande i varenda match, även de han inte gjorde mål i.
    Och vem glömmer hans CL matcher i Ajax?
    Sláinte Mhath!

Moderator mhs avatar
    Reg.datum
    Jul 2003

Standard

Någon som vet hur Grekland spelar nu? är det samma Ultra-defensiv som 2004?
    Vet faktiskt inte. Missade tyvärr när de spelade mot Portugal nu senast

Ska bli kul att se Sverige mot Ryssland också. Många verkar se den matchen som en självklar vinst för Sverige, men jag tycker Ryssland har imponerat i de matcher jag sett med dem. Och Sverige har väl inte imponerat i någon match de gjort, även om de var ok mot Brasilien.

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg

Tack!!

Zlatan var riktigt bra i stormatcherna när han spelade för Juve, då var han under långa perioder lysande i varenda match, även de han inte gjorde mål i.
    Spökliktvit troligtvis

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

http://www.youtube.com/watch?v=kRx6v...eature=related

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg

Zlatan gjorde en fantastisk säsong när han kom till Juve 04/05 men året efter blev ju katastrofalt dåligt och sedan dess tycker jag inte att han kommit upp i samma standard igen. Jag hävdar fortfarande att han inte presterar i de stora matcherna och det finns minst 10-15 anfallare som är bättre i världen.
    Spöklikt vit
    i solskens dis

Erfaren medlem megalomanias avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Adrian Mutu, Antonio Di Natale och Marco Boriello ligger före Zlatan i skytteligen men jag tror inte att speciellt många skulle kalla dem för världsspelare. Jag tycker inte att Zlatan presterar i de stora matcherna och för att tillhöra de främsta i världen anser jag att man måste det.
    Hur kan man vara så fixerad av skytteligan? Hur många mål man gjort visar inte överhuvudtaget hur bra fotbollsspelare man är. Man kan inte ha samma flyt jämt och ständigt och som tidigare nämndes så har inte Zlatan endast en roll som målskytt, han kan spela fram andra också.

Du kallar ju Wayne Rooney mm. för världsspelare men hur många matcher har inte han varit dålig i? hmmm

Det här är skytte ligan för Premier League:

1 Cristiano Ronaldo Manchester U 28
    2 Fernando Torres Liverpool 22
    3 Emmanuel Adebayor Arsenal 21
    4 Roque Santa Cruz Blackburn 16
    5 Dimitar Berbatov Tottenham 15
    6 Benjani Mwaruwari Manchester C 14
    6 Robbie Keane Tottenham 14
    8 Ayegbeni Yakubu Everton 13
    8 Carlos Tevez Manchester U 13
    10 Jermain Defoe Portsmouth 12
    10 John Carew Aston Villa 12

Ser du Wayne Rooney på den där listan kanske? Då borde väl inte han vara en världsspelare som inte ligger före t.ex. John Carew i skytteligan. Han kan ju tydligen inte prestera. Men Rooney har gjort mycket bra i sin karriär, liksom Zlatan men du vill bara minnas det dåliga som står i aftonbladet.

Sidan 5 av 78 FörstaFörsta 12345678910111213141555 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •