Skulle vara intressant att se den kompletta listan med de 30 världsspelarna. Jag undrar vilka, förutom Zlatan, som inte har gjort rätt för sig för att få den titeln.
Jag har blivit äldre, saknar glöd
Alltså förstorar alla länder upp det bara för att Zlatan kommer från Sverige? Om han kom från Bulgarien då skulle ingen ens vilja ha han i Inter menar du?
Självklart "förstorar" vi upp det när han faktiskt kommer ifrån Sverige. Men många utländska tidningar ( framförallt italienska då ) gör ju tydligen också det. Det kan väl inte vara för att han är svensk? gillar de verkligen swedes så mycket där...
Steven Gerrard
Frank Lampard
Kaká
Fernando Torres
Didier Drogba
Wayne Rooney
Christiano Ronaldo
Fransesc Fabregas
Gigi Buffon
Carlos Tevez
Rio Ferdinand
Fabio Cannavaro
Lionel Messi
Thierry Henry
Javier Zanetti
Emmanuel Adebayor
Fransesco Totti
Gennaro Gattuso
David Trezeguet
Gianluca Zambrotta
John Terry
Jamie Carragher
Carles Puyol
Ronaldinho
Robinho
Iker Casillas
Luca Toni
Alessandro Del Piero
Samuel Eto´o
Petr Chech
(Utan inbördes ordning)
Där har ni 30 bättre spelare än Zlatan i mitt tycke. Det är givetvis svårt att jämföra spelare på olika positioner men jag gjorde ett försök.
Senast redigerat av Spökliktvit den 2008-04-25 klockan 23:59.
Spöklikt vit
i solskens dis
http://foto.stilren.se - portfolio
Eftersom vi uppenbarligen inte delar samma åsikt om Zlatan föreslår jag att vi lägger ner den här diskussionen eftersom den inte leder någonstans.
Spöklikt vit
i solskens dis
Men det är en bra lista, svårt att komma ihåg alla bra spelare sådär.
Sláinte Mhath!
Jamen det är ju sådär. Såfort en spelare har flyt som Zlatan har haft i vissa perioder så blir han hyllad. Som någon nämnde så blev han ju utsedd till den mest älskade fotbollsspelaren. Men när det inte går så bra... Ja, då blir man totalsågad för att man inte presterar. Och blir det bättre bara för det? Zlatan har också varit skadad och hur många mål man gör beror inte bara på den inviduella spelaren utan minst lika mycket på laget.
Kan någon ringa Del Piero och meddela honom att han inte är en världsspelare. Tack!
Och tutar det upptaget där kan man ju alltid ringa Nistelrooy och se vad han tycker.
Senast redigerat av mh den 2008-04-26 klockan 00:01.
Jag har blivit äldre, saknar glöd
Att komma och spela i landslaget måste vara väldigt svårt. När man spelar i ett klubblag så spelar man ju tillsammans hela säsongen och tränar olika taktiker tillsammans. Det blir ju inte alls samma samspel när de plockar ut de "bästa" spelarna från helt olika klubbar. Och så har man såklart stora förväntningar på sig också.