Sidan 4 av 78 FörstaFörsta 123456789101112131454 ... SistaSista
Resultat 46 till 60 av 1159

Ämne: EM 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av david_h Visa inlägg
    Jäkligt trist att inte England gick till EM
    Ja det var det faktiskt, vi går miste om många storspelare. Synd för dem själva att de sparkade Svennis, med honom tror jag att de skulle tagit sig till EM.
    Spöklikt vit
    i solskens dis

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

FIFA rankingen är ganska underlig egentligen, jag vet inte riktigt hur de räknar.

15. Skottland - Har inte spelat i VM sen 98, och inte EM sen 96.
    20. Israel - Har endast spelat ett enda VM (1970) och aldrig kvalat till EM.
    28. Polen - Är bakom dessa två trots att de gjorde ett fantastiskt EM-kval och spelade i VM 2006.
    Sláinte Mhath!

Moderator mhs avatar
    Reg.datum
    Jul 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av Spökliktvit Visa inlägg
    Jag har inget emot Zlatan som spelare, han är den bäste vi har haft i Sverige på flera år men det jag försöker säga är att han inte är den världsspelare som svensk media framställer honom som. För att bli den världsspelaren måste han prestera i de stora matcherna där han oftast är osynlig.
    Väntar fortfarande på din definition av "världsspelare". Jag och Oskar verkar ha en annan syn på det, så låt höra din.
    Jag har blivit äldre, saknar glöd

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    FIFA rankingen är ganska underlig egentligen, jag vet inte riktigt hur de räknar.

28. Polen - Är bakom dessa två trots att de gjorde ett fantastiskt EM-kval och spelade i VM 2996.
    Oj. Vilket år är det nu? Eftersom Polen lirade VM 2996

EDIT: Såg att du ändrade

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2004

Standard

Ja det var det faktiskt, vi går miste om många storspelare. Synd för dem själva att de sparkade Svennis, med honom tror jag att de skulle tagit sig till EM.
    Ja, många i England hånade Svennis men de verkade aldrig förstå att Svennis var den bäste de haft på väldigt länge. Kvartsfinal två gånger i både EM och VM.
    Hans två föregångare Glenn Hoddle och Kevin Keegan lyckades ju inte direkt väl

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av david_h Visa inlägg
    Ja, många i England hånade Svennis men de verkade aldrig förstå att Svennis var den bäste de haft på väldigt länge. Kvartsfinal två gånger i både EM och VM.
    Hans två föregångare Glenn Hoddle och Kevin Keegan lyckades ju inte direkt väl
    Problemet är att det inte finns några bra engelska tränare, ingen engelsk tränare har lyckats med att vinna Premier League.
    Sanningen är att det bästa med engelsk fotboll är utländskt. (Ta en titt på skytteligan)
    Sláinte Mhath!

Moderator mhs avatar
    Reg.datum
    Jul 2003

Standard

28. Polen - Är bakom dessa två trots att de gjorde ett fantastiskt EM-kval och spelade i VM 2006.
    Beror ju på vilka lag de mött och hur de spelat. Skottland har tex spöat Frankrike två gånger det senaste 2 åren, och eftersom Frankrike är rankade högre så innebär det höga poäng för Skottland etc.

Standard

Citat Ursprungligen postat av mh Visa inlägg
    Väntar fortfarande på din definition av "världsspelare". Jag och Oskar verkar ha en annan syn på det, så låt höra din.
    En världsspelare är en sådan som presterar i stora och viktiga matcher. Kan du nämna någon sådan match som Zlatan presterat i den här säsongen?
    Spöklikt vit
    i solskens dis

Moderator mhs avatar
    Reg.datum
    Jul 2003

Standard

En världsspelare är en sådan som presterar i stora och viktiga matcher. Kan du nämna någon sådan match som Zlatan presterat i den här säsongen?
    Du börjar nästan bli lite löjlig nu. Han ligger på fjärdeplats i skytteligan för Champions League 07-08, räcker det för dig eller? Troligtvis inte. Om vi säger så här då? Spelare som ligger UNDER honom i listan:

Wayne Rooney
    Filippo Inzaghi
    Robinho
    Ruud van Nistelrooij
    Cesc Fabregas
    Thierry Henry
    etc

Men de är väl inga världsspelare heller antar jag.

Erfaren medlem Felix_Elites avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Enligt wikipedia gör man såhär: Listan upprätthålls av FIFA och alla medlemsländer finns med i rankingen. Man använder ett poängsystem som är baserat på alla landskamper laget spelat under de senaste 4 åren, där de nyaste resultaten och viktigaste matcherna ger mer poäng för att få fram lagets rankingen. Rankingen har ofta ansetts som orättvis och gjordes senast om efter VM i fotboll 2006. Den största ändringen är att rankingen är baserad på de fyra senaste årens matcher istället för de åtta senaste som gällde tidigare.
    Du börjar nästan bli lite löjlig nu. Han ligger på fjärdeplats i skytteligan för Champions League 07-08, räcker det för dig eller? Troligtvis inte. Om vi säger så här då? Spelare som ligger UNDER honom i listan:

Wayne Rooney
    Filippo Inzaghi
    Robinho
    Ruud van Nistelrooij
    Cesc Fabregas
    Thierry Henry
    etc

Fast han har ju världsspelare runt sig i Inter, vad har han i landslaget? En kille från Alingsås som spelar i ett bottenlag i frankrike?
    Senast redigerat av Felix_Elite den 2008-04-25 klockan 22:31.
    Länge leve kungen.
    Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    Jag gick till mataffären och köpte naturgodis, men så råkade jag äta upp allt på vägen hem, sämst ):

Moderator mhs avatar
    Reg.datum
    Jul 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av Felix_Elite Visa inlägg
    Fast han har ju världsspelare runt sig i Inter, vad har han i landslaget? En kille från Alingsås som spelar i ett bottenlag i frankrike?
    Precis. Men folk verkar inte förstå att fotboll är en lagsport och att man inte är bättre än det lag man spelar i. Det finns ju en anledning till att Zlatan har så pass svårt att "prestera" i landslaget.

Standard

Wayne Rooney
    Filippo Inzaghi
    Robinho
    Ruud van Nistelrooij
    Cesc Fabregas
    Thierry Henry
    etc

Marco Borriello leder skytteligan i Serie A men hur många skulle kalla honom världsspelare? Zlatan är effektiv mot "vanliga" lag men när det kommer till stormatcher är han som jag flera gånger påpekat osynlig. I båda mötena mot Juventus, Milan och Liverpool gjorde han inte ett skvatt. Det får väl ändå räknas som Inters 6 största matcher den här säsongen. Det är inte utan orsak han blivit kallad "Sämst när det gäller" och "Världens mest överskattade spelare" i Italien.
    Spöklikt vit
    i solskens dis

Moderator mhs avatar
    Reg.datum
    Jul 2003

Standard

Marco Borriello leder skytteligan i Serie A men hur många skulle kalla honom världsspelare? Zlatan är effektiv mot "vanliga" lag men när det kommer till stormatcher är han som jag flera gånger påpekat osynlig. I båda mötena mot Juventus, Milan och Liverpool gjorde han inte ett skvatt. Det får väl ändå räknas som Inters 6 största matcher den här säsongen. Det är inte utan orsak han blivit kallad "Sämst när det gäller" och "Världens mest överskattade spelare" i Italien.
    HAHA. Märks vart du står, ingen ide att försöka diskutera med en "hatare".

Standard

HAHA. Märks vart du står, ingen ide att försöka diskutera med en "hatare".
    För mig måste man prestera i stora matcher för att kunna kallas världsspelare, det måste man tydligen inte för dig. Jag hatar absolut inte Zlatan men jag anser bara att han har en bit kvar till spelare som C.Ronaldo, Torres, Rooney, Drogba och Kaka.
    Spöklikt vit
    i solskens dis

Moderator mhs avatar
    Reg.datum
    Jul 2003

Standard

För mig måste man prestera i stora matcher för att kunna kallas världsspelare, det måste man tydligen inte för dig. Jag hatar absolut inte Zlatan men jag anser bara att han har en bit kvar till spelare som C.Ronaldo, Torres, Rooney, Drogba och Kaka.
    Zlatan kan ju sätta straffar i alla fall...
    Nej, men allvarligt talat. Om du faktiskt tänker igenom lite istället för att hata kanske du inser hur fel du faktiskt har. Zlatan har gjort mål mot många storlag och spelat bra mot många spelare, även de som finns på din lilla lista där. Dock har han inte gjort mål annat än på straff de senaste månaderna, å andra sidan har inte Inter spelat speciellt bra och han dragits med en skada. Att inte kalla en fotbollsspelare av Zlatans kaliber för världsspelare är pinsamt. Om DU tycker att han är överskattad är en sak, men när världens toppklubbar slåss om att få köpa honom säger det nog mer om hur resten av världen tycker om honom, förutom du då. Men du har ju rätt. Eller hur. Zlatan är ingen världsspelare.

Sidan 4 av 78 FörstaFörsta 123456789101112131454 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •