FIFA rankingen är ganska underlig egentligen, jag vet inte riktigt hur de räknar.
15. Skottland - Har inte spelat i VM sen 98, och inte EM sen 96.
20. Israel - Har endast spelat ett enda VM (1970) och aldrig kvalat till EM.
28. Polen - Är bakom dessa två trots att de gjorde ett fantastiskt EM-kval och spelade i VM 2006.
Sláinte Mhath!
Du börjar nästan bli lite löjlig nu. Han ligger på fjärdeplats i skytteligan för Champions League 07-08, räcker det för dig eller? Troligtvis inte. Om vi säger så här då? Spelare som ligger UNDER honom i listan:
Wayne Rooney
Filippo Inzaghi
Robinho
Ruud van Nistelrooij
Cesc Fabregas
Thierry Henry
etc
Men de är väl inga världsspelare heller antar jag.
Jag har blivit äldre, saknar glöd
Enligt wikipedia gör man såhär: Listan upprätthålls av FIFA och alla medlemsländer finns med i rankingen. Man använder ett poängsystem som är baserat på alla landskamper laget spelat under de senaste 4 åren, där de nyaste resultaten och viktigaste matcherna ger mer poäng för att få fram lagets rankingen. Rankingen har ofta ansetts som orättvis och gjordes senast om efter VM i fotboll 2006. Den största ändringen är att rankingen är baserad på de fyra senaste årens matcher istället för de åtta senaste som gällde tidigare.
Fast han har ju världsspelare runt sig i Inter, vad har han i landslaget? En kille från Alingsås som spelar i ett bottenlag i frankrike?
Senast redigerat av Felix_Elite den 2008-04-25 klockan 22:31.
Marco Borriello leder skytteligan i Serie A men hur många skulle kalla honom världsspelare? Zlatan är effektiv mot "vanliga" lag men när det kommer till stormatcher är han som jag flera gånger påpekat osynlig. I båda mötena mot Juventus, Milan och Liverpool gjorde han inte ett skvatt. Det får väl ändå räknas som Inters 6 största matcher den här säsongen. Det är inte utan orsak han blivit kallad "Sämst när det gäller" och "Världens mest överskattade spelare" i Italien.
Spöklikt vit
i solskens dis
Spöklikt vit
i solskens dis
Zlatan kan ju sätta straffar i alla fall...
Nej, men allvarligt talat. Om du faktiskt tänker igenom lite istället för att hata kanske du inser hur fel du faktiskt har. Zlatan har gjort mål mot många storlag och spelat bra mot många spelare, även de som finns på din lilla lista där. Dock har han inte gjort mål annat än på straff de senaste månaderna, å andra sidan har inte Inter spelat speciellt bra och han dragits med en skada. Att inte kalla en fotbollsspelare av Zlatans kaliber för världsspelare är pinsamt. Om DU tycker att han är överskattad är en sak, men när världens toppklubbar slåss om att få köpa honom säger det nog mer om hur resten av världen tycker om honom, förutom du då. Men du har ju rätt. Eller hur. Zlatan är ingen världsspelare.![]()
Jag har blivit äldre, saknar glöd